@sdr przekonywujące, aczkolwiek bałbym się wchodzić w ten świat xd gorzej jeśli po wejściu w ten świat stanie przed nami morfeusz i każe wybierać który świat wolimy xD covid już jest, a matrix nadchodzi
@chaos, momentami do pawia niewiele brakuje Najgorzej lata się helikopterem, manewry góra, dół skutecznie oszukują mózg i pojawiają się typowe mdłości.
VR to dalej jest ciekawostka, skutecznie ulepszana z roku na rok. Lecz ciągle nie jest to komercyjna jakość, choć PS VR liczbowo konkretnie wygląda. Rok temu, gdy bawiłem się z PS VR, myślałem, że to rozdzielczość na oko jest problemem. Dziś, po doświadczeniu z Oculusem Quest 2 (1920x1832 na jedno oko) nie do końca się z tym zgodzę. Jest dużo lepiej, ale to nie w tym rzecz. Problemem jest odległość wyświetlacza od oka. To że się postrzeganie miesza, powstają obłoki, okrągłe refleksy, sprzężenia jakieś na drodze wyświetlacz oko. Chyba trzeba poczekać, aż wyświetlacze nie będą płaskie, tylko wręcz otulą oko.
PS VR z Gran Turismo zrobił na mnie początkowe wrażenie w stylu "ja pier**le!" Drugie "ja pier**dole!" miałem gdy zagrałem w bezkablowego Questa 2 z zainstalowaną na nim prostą grą polegającą na obronie własnej. Immersjaw VR jest duża, największa jaką można doznać w świecie gier w tym momencie.. Do akceptowalnej jakości odbioru trzeba jeszcze parę lat poczekać, ale dla takich fanów technologii jak ja, wskocznenie do świata gier na poziomie grafiki PS2 jest warte tych pieniędzy
nagrałem kolejny zwiastun amatorski.. tym razem moja wizja mówi o świecie wirtualnej rzeczywistości tak, kupiłem gogle VR i przetestowałam jak to wygląda.. jest jeden warunek, dłużej niż 30 minut lepiej nie grać, w głowie się pie*doli xD GTA VR GAMEPLAY VIDEO TRAILER PS5
@maideared0, ja niestety nie grałem, ale muszę nadrobić zaległości
nagrałem krótki film pokazowy w formie trailera/gameplaya na wysokich ustawieniach (pomiędzy wysokimi, a maksem).. gra jest graficznie bez modyfikacji, jedynie użyłem zwalniacza czasu.. może wersje na ps5 będzie jeszcze lepiej wyglądała? GTA V PS5 NEW GAMEPLAY VIDEO TRAILER 2020 1440P60
EDIT: zrobiłem małe porównanie rozdzielczości na monitorze 1440p 1080p-1440p-2880p
zasięg widoczności i szczegółowości jest ogromną różnicą w stosunku do wersji z 2013 roku.... zaczynam rozumieć r*, że ciągnie ten tytuł tyle lat.... jest jeszcze tak dużo do pokazania
już jest powycinane z pełnego uhd, bez modyfikacji wizualnych, ustawienia wysokie/ultra (nie wszystko mogę ustawić na ultra)..
jak włączyłem rozdziałkę 2160p, to byłem wręcz zniesmaczony liczbą klatek na sekundę (30-40), ale szybko przypomniałem sobie, że przecież jeszcze nie tak dawno każdy był zadowolony z takiego klatkażu.. co więcej, przecież gta v wychodząc na ps3/x360 taki target klatkowy właśnie miało, tak więc zamiast się oburzać, to zacząłem zauważać piękno detalów tej gry.. jestem na prawdę pod wrażeniem.. po 7 latach od premiery, obejrzałem sobie pierwsze gameplaye i porównując do współczsnej wersji, to wygląda to jakbym oglądał jakiś piracki film ściągnięty w 560p.. nie sądziłem, że tyle detali może kryć się pod osłoną sprzętową... a Wy co sądzicie?
sdr napisał: Ale czasem kolejne części serii łapały też regres. Na przykład nieszczęsne kierunkowskazy - w IV dodali, w V zabrali 😒
ja po cichu liczę że uda się je znowu zobaczyć w kolejnej części..
---
kolejny raz zostałem zaskoczony przez gta.. mimo braku kolejnej części, okazuje się, że piątka idzie z duchem czasu.. fotki z odkrycia nowej dla mnie jakości technicznej tej gry: FOTO1, FOTO2
trudne pytanie.. ogólnie gta dla fana serii nie miała braków.. to czego oczekiwałem, przeważnie otrzymywałem w następnej części gry co wytworzyło u mnie sentyment nie do opisania (od gta iv kupuję dla tej gry konsole i pc żeby zagrać).. jeśli czegoś brakowało to można było sobie poszukać modyfikacji z obszernego katalogu moderów..
taka osobista rozkmina: w gta iii i chyba vc przy przejazdach między miastami wkurzające były ekrany ładowania, w gta sa to naprawiono.. fizyka pojazdów w iii, vc i sa była arcade'owa, przez co z zazdrością patrzyłem na fizykę z mafii, lecz w iv to naprawiono (może trochę przesadnie, ale z pomocą przychodziły modyfikacje)..
wśród gier w czasach san andreas, popularne już były rozgrywki online, no i tutaj znowu przyszli z pomocą moderzy i obdarowali nas takim trybem, który rozkręcił tę wielką grę do granic możliwości... jestem zaślepionym fanboyem gta, ta seria nie ma wad xD no, może oprócz zbyt casual'owej piątki jak dla mnie
mam dokładnie tak samo jak @Roger.. zawsze pierwsze poznaję świat, zastosowane techniki, postępy wobec poprzedniej części, a dopiero później fabuła i multi.. pamiętam jaki byłem rozczarowany gta v.. siedemnastego września 2013 roku, kilka minut po północy, gdy paczkomat dał mi nowiuśki egzemplarz gta v, pędziłem do domu, by jak najszybciej zainstalować i odpalić tę pełną ciekawostek nową wersję gta.. miałem tej nocy nie spać, pić kolę i delektować się miastem, wsiami i autostradami los santos.. niestety moje rozczarowanie było przeogromne, spodziewałem się wszystkiego, ale nie arcade’owego modelu sterowania... po tak cudownym (bardzo subiektywna opinia) pod względem zasad fizyki świata, pojazdów i postaci gta iv, dostałem w prezencie ulepszone san andreas... nosz ***a ja ***le... poszedłem spać chyba przed godziną drugą...
+++ EDIT (20.04.2020 21:01):
dowalę posta pod postem (za dawnych czasów warny się sypały, ciekawe jak jest teraz xD)
przeglądając jutuba natknąłem się na film dotyczący ewolucji zachowań policji w poszczególnych generacjach gta.. idealnie pasuje mi do tematu.. wizalne przedstawienie technicznych rozwiązań w serii: https://youtu.be/QrOV59PgVwE
@chaos, gta sa doskonale pamiętam! moja przygoda z serią rozpoczęła się gdzieś ok 1999, pograłem chwile w gta 2, chwilę później koledzy ze szkoły zaczęli rozmawiać o następnym gta, które będzie trójwymiarowe, trudno było wtedy w to uwierzyć.. marzenie w postaci swobodnej rozgrywki, jaką znałem wtedy w grze driver, plus do tego możliwość wysiadania z pojazdu? te pierwsze chwile w trójce to było coś niesamowitego.. chwile później wyszło vc, które powaliło scenariuszem, super przyjemną grafiką (mam na myśli kolory).. i do tego lepiej chodziło na moim starym duronie.. no a jak pojawiło się gta san andreas, to wiedziałem, że seria gta będzie ze mną do końca życia.. kreatywność twórców w tym dziele wykroczyła daleko poza moje wyobrażenia co do gier.. to są jedne z najlepszych, o ile nie najlepsze, wspomnienia z grami w moim życiu...
bo my, miłośnicy serii gta, widzimy w tym rozwijającym się projekcie coś więcej niż fani call of duty w ich grze, która już przemija.. teraz liczy się urozmaicenie, zaskoczenie..
osobiście uważam, że gta to najbardziej rozbudowana technicznie gra komputerowa w historii, niezależnie od serii.. otwarty świat, pełen szczegółów.. w innych grach można te rzeczy zauważyć jedynie w specjalnie przygotowanych korytarzach, nic w nich nie zaskakuje oprócz tego, że po misji dochodzimy do wniosku, że było to zaskoczenie zaplanowane.. oczywiście w gta również natrafimy na skrypty, są częste, lecz po zakończeniu misji, wątku, nie można spocząć na laurach i wspominać jaka ta ostatnia misja była super, bo z pewnością za moment nas coś nowego, losowego zaskoczy.. gra ma drugie życie dzięki modyfikacjom, gdzie fani mają pole do popisu, dzięki czemu w ostatnich odsłonach można zrealizować dosłownie wszystko, co nam na myśl przyjdzie..
na podstawie silnika gta można zrobić każdą inną grę (?).. to mi imponuje i z niecierpliwością i ciekawością patrzę w przyszłość, jak gta przejmuje rolę ambasadora i wzór do naśladowania w świecie gier komputerowych.. twórcy nie tylko tworzą coś, żeby zarobić i się nie narobić, ale rozwijają ten projekt patrząc na konkurencję, co skutecznie przynosi korzyści nam, fanom serii, oraz im, gdyż każdy odnajdzie w tym produkcie coś dla siebie i z pewnością nie będzie zawiedziony..
proszę o swobodne wypowiedzi w tym temacie.. ciekaw jestem jak Wy to widzicie, przesiadujący na forach, fani_GTA