dołączył: 15.03.2007
posty: 93
rp: 11899 skąd: Warszawa
Po paru latach od przerwy postanowiłem zainstalować San Andreas. W międzyczasie wymieniałem podzespoły i od tego momentu minęło 1,5 roku. Nie miałem jakoś wcześniej okazji, by pograć w tę część, ale ostatnio z racji zbliżającej się premiery V na PC chciałem sobie odświeżyć ten tytuł. Wszystko pięknie, elegancko i po uruchomieniu gry zaczęły się dziać cuda. Pierwszym problemem jest płynność gry. Muszę bowiem wyłączyć limit klatek, bo przy włączonym limicie płynność oscyluje się w przedziale 20-25 fps. Gdy miałem jeszcze dwujajowca gra przy tym ustawieniu śmigała płynnie w 30 fps. Przy wyłączonym limicie klatek gra działa w 60 fps (momentami mam wrażenie, że liczba klatek jest jeszcze większa), a wtedy też dzieje się coś co wcześniej się nie zdarzało. Mianowicie auta przy puszczaniu klawisza "W"... same hamują. W tym celu muszę w Menadżerze Zadań zmienić koligację na jeden rdzeń, by auta same nie hamowały i ten sposób akurat działa. Pomijam już fakt, że przy każdym uruchomieniu muszę ustawić koligację, bo Windows jej nie zapisuje. Dodatkowo, nawet przy aktywności jednego rdzenia procesora, tylnia część auta giba się delikatnie w lewo i prawo.
Czy ktoś miał podobne problemy? Czy koniecznie muszę się przyzwyczaić do takiego sposobu grania, czy może znajdą się na to jakieś programy, bądź łatki, by gra chodziła idealnie jak przed zmianą procesora? Oczywiście San Andreas oryginalne wraz z patchem 1.01, a procesor jaki mam obecnie to Intel Core i5 4670K.
Zakładam, że wersja pudełkowa. Masz może wersję cyfrową np ze Steama? Cyfrowe są lepiej wspierane. Choć ostatnie wydanie steamowego San Andreas w wielu aspektach woła o pomstę do nieba to powinno być lepiej dostosowane do nowszych konfiguracji sprzętowych.
dołączył: 15.03.2007
posty: 93
rp: 11899 skąd: Warszawa
Posiadam tylko pudełkową. Gdyby pozostawili te 18 utworów to bym się zastanowił nad kupnem w tym wypadku, a tak to póki co Steamowej wersji nie zamierzam nabywać.
A miałeś kiedykolwiek do czynienia z plikami *.bat?
Mógłbyś sobie stworzyć prosty launcher do San Andreas. Z założenia skrypt miałby wywoływać uruchomienie gta_sa.exe przez polecenie:
Kod: start /AFFINITY 0x01 gta_sa.exe
Przełącznik /affinity ustala koligację 0x01 - czyli pierwszy rdzeń procesora dla aplikacji gta_sa.exe. Sposób powinien działać bez problemu na Vista, 7, 8 i 8.1.
Jak będziesz miał z tym problem to Ci coś podpowiem :)
Gra została zaprojektowana na 30fps, więc przy ilościach powyżej 60 będą działy się takie rzeczy. Dodatkowo powinny mieć miejsce problemy z grawitacją i pływaniem/nurkowaniem.
Pomimo, że została zaprojektowana na 30fps, z powodu jakiegoś niedopracowania zazwyczaj limit klatek blokuje się przy 25 w wersji PC.
To, czego potrzebujesz, to SilentPatch.
Cytat: 14ms frame delay has been removed. As a result, game now locks properly on 30 FPS instead of 25 FPS
dołączył: 15.03.2007
posty: 93
rp: 11899 skąd: Warszawa
No i o to chodziło Gra teraz działa jak należy, a już myślałem, że nic z tego nie będzie. Co ciekawe, po wgraniu patcha zniknęły loga EAX i Nvidii przy uruchamianiu, ale nie robi mi to żadnej różnicy.
Obecnie forum przegląda 358 gości oraz 0 z 6677 zarejestrowanych użytkowników Razem: 358 · Najwięcej (1845): 21.08.2015
Napisano 25244 (+9697) postów w 1849 tematach z 114 ankietami