dołączył: 10.08.2008
posty: 186
rp: 18063 skąd: Warszawa
Siemka ;>
Jako, że ostatnio cisza na forum a niedługo szykuje się GTG MP event w SA-MPie to chciałbym zaprezentować Wam modpack, którego celem jest przywrócenie elementów graficznych z naszego konsolowego (PS2) San Andreas na wersję PC. Nie jestem autorem pojedynczych modów (i nie wiem kto jest za nie odpowiedzialny) ale sam wybrałem najlepsze modyfikacje i złożyłem je do kupy. Mam nadzieję, że autorzy plików się na mnie nie obrażą Modpack oznaczyłem numerkiem 0.1 ponieważ wciąż pracuję nad jego udoskonalaniem. Pewnych elementów wciąż brakuje np. połysk pojazdów ale może niedługo je dodam. Niżej znajdziecie kilka screenshotów prosto z gry. Żaden z nich nie był przerabiany w programach graficznych. W najbliższym czasie dodam więcej zrzutów.
Zalety moda:
- nie pogarsza wydajności komputera
- mało waży (150 KB)
- łatwa instalacja bez dodatkowych programów (kopiuj/wklej)
- współpracuje z multiplayerem
Wady moda:
Jeszcze nie znalazłem ale jeżeli Wam coś nie przypadło do gustu lub chcielibyście coś zmienić to zapraszam do dyskusji. Również możecie zgłaszać bugi oraz inne problemy, które postaram się rozwiązać.
Dla lepszego feelingu możecie w opcjach gry zmienić ustawienia jasności na niskie (tylko nie zero ;P), dystans rysowania na minimum i ewentualnie zmniejszyć rozdzielczość ekranu choć ja wolę pozostać przy maksymalnych ustawieniach. Gra wygląda wtedy jeszcze ładniej Nie zapomnijcie też zrobić kopii zapasowej podmienianych plików by w razie nieprawidłowego działania gry można było przywrócić ją do stanu poprzedniego. To chyba tyle. Zapraszam do pobierania :D
dołączył: 10.08.2008
posty: 186
rp: 18063 skąd: Warszawa
Fakt. W GTA 3 był podobny efekt Ten blur i tak muszę dopracować/skonfigurować bo momentami jest aż zbyt widoczny. Połysk aut już zrobiłem sam. Wygląda prawie identycznie jak na PS2 więc wersja 0.2 powinna pojawić się niedługo ;)
dołączył: 10.08.2008
posty: 186
rp: 18063 skąd: Warszawa
Możliwe, że tak. Choć mod nie wprowadza znaczących zmian wyświetlanej grafiki to różnicę zauważy gołym okiem nawet zwykły, przeciętny gracz, zwłaszcza ten, który miał do czynienia zarówno z wersją gry na PS2 jak i na PC. Zapewne kierowałeś się tylko screenami dlatego nie widzisz różnicy. Pobierz moda, zainstaluj go to zauważysz zmiany już w pierwszej cutscence.
Bardzo fajne.
Póki co nie sprawdzałem u siebie (bo nie mam gry), ale zainstalowałem moda na innym komputerze i wywalało do Windowsa gdy patrzyło się w słońce. Wydedukowałem, że problem jest z lensflare więc oba pliki wyrzuciłem i wszystko grało - efekt był świetny.
Specyfikacji komputera poza systemem (Windows 7) nie znam.
Warto by dodać też kopię zapasową do archiwum, tak w razie czego jeśli ktoś jest gapa.
Niejaki arkai podjął się nawet próby przerzucenia wszystkich tekstur z ps2. Sam korzystam, przydatne zwłaszcza na laptopie (dość spora różnica przy grze w niskiej rozdzielczości + wzrost FPS :P).
Timecycle z ps2 znajduje się bez żadnych modyfikacji pod data/timecycp.dat. Głównym plusem jest dynamiczne oświetlenie przechodniów. Przy domyślnym pecetowym timecyclu mamy do czynienia z takim oświetleniem tylko w pomieszczeniach, więc nie mam pojęcia dlaczego R* nie zdecydował się skorzystać z tego i poza nimi ;p
EDIT:
W razie, gdyby ktoś żył jeszcze w słodkiej nieświadomości: SA::Render
Yummy! :P
dołączył: 10.08.2008
posty: 186
rp: 18063 skąd: Warszawa
Tekstury też są ciekawym pomysłem. Być może użyję ich w modpacku Połysk aut zrobiłem sam za pomocą enb series i efekt jest bardzo podobny do tego z ps2 - lekki, nieprzesadzony i co najważniejsze - działa w SAMPie. W przyszłym tygodniu powinna pojawić się zaktualizowana wersja modpacka.
Nie wiem jak jest z enb series i wydajnością. Na pewno tutaj dobrym pomysłem może być UltraThing - to takie enb, tylko że nie zjada klatek. Druga kwestia, mod z teksturkami podmienia nieco billboardów na podpis autora, podmieniłem je kiedyś na oryginalne i w razie gdybyś faktycznie chciał to umieścić w modzie, mógłbym podrzucić potrzebne pliki txd.
dołączył: 10.08.2008
posty: 186
rp: 18063 skąd: Warszawa
Sprawdziłem UltraThing i muszę przyznać, że wypada o wiele lepiej od ENB series - nie powoduje bugów, nie klatkuje, no po prostu miodzio. Dzięki wielkie za podpowiedź. Byłbym wdzięczny gdybyś podesłał mi te oryginalne teksturki billboardów :)
W sumie chyba nie powinienem na forum bo to nie mojego autorstwa, ale co tam, w końcu to ścisłe grono a i komuś może oszczędzić trochę czasu.
Nie pamiętam które to dokładnie były, więc tutaj wrzucam cały folder z teksturami. Przez SAMI zajmie trzy sekundy ;)
dołączył: 10.08.2008
posty: 186
rp: 18063 skąd: Warszawa
Większość modyfikacji, które dodaję do modpacka również nie są mojego autorstwa dlatego się pod nimi nie podpisuję. Ja tylko łączę je ze sobą w paczkę modów i nie uważam tego za kradzież. Postaram się w przyszłej wersji podać autorów konkretnych modyfikacji ale nie wiem czy mi się to uda. W każdym razie dzięki eagle za teksturki! Widzę, że ogarniasz temat modów. Jeżeli będę potrzebował jeszcze jakiejś pomocy zwrócę się do Ciebie jeśli nie będziesz miał nic przeciwko ;)
Ogarniać nie ogarniać, czasem miło przejrzeć gtaforums, zobaczyć co ludzie za cuda odwalają I nigdy nic przeciwko, na pewno masa użytkowników tutaj obiła się już o gigabajty modyfikacji, które zawsze mogą okazać się nowe i ciekawe ;)
Co nowego?
- połysk pojazdów
- tekstury z PS2
- brakujące obiekty na mapie zostały dodane (work in progress)
- odbicia świateł w kałużach podczas deszczu
Obecnie forum przegląda 339 gości oraz 0 z 6677 zarejestrowanych użytkowników Razem: 339 · Najwięcej (1845): 21.08.2015
Napisano 25244 (+9697) postów w 1849 tematach z 114 ankietami