Tekken 6 to już nie exclusive na PS3 ;)
No i bardziej przyszłościowy to jest graficznie Xbox.
Zunifikowany RAM i shadery, ile razy mam to powtarzać.. te rzeczy BARDZO wiele znaczą, jeżeli chodzi o grafikę.
nie chce mi sie juz argumentowac dlaczego pc ma w moich oczach wyzszosc nad konsolami, ale gdybym wybieral konsole to zwazajac na tzw "polskie warunki" wzialbym xboxa 360. gdyby natomiast ceny byly do siebie porownywalne, wzialbym ps3 ze wzgledu na marke i wyglad ;d
dołączył: 26.02.2007
posty: 67
rp: 5557 skąd: Kraków
ja wybieram x360 bo jest on tańszy od PS3 a niczym szczególnym się nie różni, no poza grami , na x360 jest więcej gier, ale na ps3 też jest kilka "frykasów" Trudny wybór, jednak ja stawiam na x-pudlo
Skoro już musiałem taką wypowiedż napisać, to wkleję i na to forum..
---
Xenos ma zunifikowane shadery i dostęp do 512mb GDDR3 RAM. Te pierwsze dają mu ogromnego kopa i zgodność z DirectX 10 - gdy ma 48 jednostek ShaderModel i nie potrzebuje w danym momencie obliczać dajmy na to ruchów wody, to do oświetlenia i innych bajerów wykorzysta 48 jednostek, podczas gdy PS3 będzie mogło użyć zaledwie połowy swoich potoków.
RSX potrafi wykonać 136,8 operacji shader w cyklu zegara, a układ w Xboksie 192.
Kolejny atut XO stanowi bufor wbudowany w kość graficzną, który przechowuje fragmenty obrazu. W PS3 bufor ten wydzielany jest w pamięci przeznaczonej dla RSX (tak, te 256mb). W efekcie układ graficzny w Xboksie może różne rzeczy robić "w locie", a na PS3 nie jest to takie proste. Owocuje to dłuższym czasem wykonywania obliczeń w PS3, a na końcu obniżeniem detali bądź mneijszym antyaliasingiem w PS3.
Xbox Guide zabiera 32 MB pamięci z 512mb dostępnych. W PS3 system zabiera 64 MB z 256 MB pamięci XDR dla The Cell oraz 32 MB z 256 MB pamięci GDDR3 dla RSX. Sumując, Xbox 360 posiada 480 MB wolnej pamięci dla gier, natomiast PS3 - 416mb. Wychodzi z tego, że dla GPU w PS3 zostaje ~220mb szybkiej pamięci, co oznacza doczytywanie tekstur bądź słabą ich jakość (a BD z PS3 ma wolniejszy odczyt od DVD Xboksa). Developerzy, np. Ubisoft, od dawna na to narzeka np. przy konwersji Rainbox Six Vegas.
8 rdzeni w The Cell to oczywiście też idiotyzm liczony przez noobów jako 8x2,8ghz (bo przypominam, że jego taktowanie obniżono właśnie do 2,8ghz - początkowo miał być 3,2, jak Xboksa). Zaledwie 2 rdzenie są "prawdziwe", reszta to tylko rdzenie pomocnicze, SPE. Xbox 360 posiada 3 normalne rdzenie PPC taktowane 3,2ghz.
O wielu rzeczach zapewne zapomniałem napisać, ale cóż.
---
Nie bez powodu wciąż powtarzam, że hardware, a zwłaszcza GPU, Xbox ma znacznie lepszy.
no to co wyzej napisales wszystko przeczytalem, ale niektorzy naprzeciw tobie kontrowersyjnie twierdza ze jednak ps3 generuje lepsza grafike w grach, wiec sie pytam... za przyklad posluze sie argumentowaniem lothronika zagadnienia "dlaczego xbox 360 jest tanszy od ps3". chyba wiesz o co mi chodzi
Droższa wersja PS3 kosztuje 2600zł, ale nie ma headsetu, no i ma mniejszy dysk - 80gb.
Zapewne już czemu jest tańszy? Bo nie wsadzono na siłę nowego napędu Można jednak nabyć zestaw droższy od PS3, ale i bardziej funkcjonalny. (VOD i masa innych usług przez XBL) :)