|
|
Gość
Rejestruj |
|
|
|
|
Długie czasy ładowania od lat zajmują miejsce w czołówce listy największych wad GTA Online. Sesje mogłyby jednak ładować się znacznie szybciej, a przynajmniej do takiego wniosku doszedł jeden z graczy.
Osoba podpisująca się jako t0st zamieściła na swoim blogu wpis, w którym analizuje proces ładowania GTA Online. Z analizy wynika, że gra mogłaby wczytywać się znacznie szybciej i nawet udało się zidentyfikować potencjalne wąskie gardła, czyli miejsca w kodzie ograniczające jego wydajność.
W wielkim skrócie, najwyraźniej wszystko rozbija się o pobierany z sieci, a następnie analizowany przez grę plik z informacjami o płatnej zawartości dostępnej w grze. Chodzi o przedmioty, które możemy kupić za GTA$. Plik ten waży około 10MB i zawiera dane mniej więcej 63 tys. przedmiotów! Niestety kod odpowiedzialny za wczytywanie i przeszukiwanie tych danych nie jest najlepiej zoptymalizowany i wprost zażyna nasze procesory, pochłaniając przy tym większość czasu, który spędzamy na oglądaniu plansz z newsami od Rockstar.
t0stowi udało się napisać bibliotekę, która podmienia oryginalne funkcje i wykonuje ich pracę o wiele szybciej. Z przeprowadzonych testów wynikło, że czas pierwszego ładowania gry można skrócić nawet o 70%! Doprawdy niezły wyczyn. Oczywiście przeprowadzona analiza mogła być trochę niedokładna z uwagi na brak dostępu do oryginalnego kodu, ale nawet gdyby w rzeczywistości udało się osiągnąć chociaż połowę tego co zrobił t0st, chyba warto żeby programiści R* przyjrzeli się sprawie. Odkrycie nagłośniły już większe serwisy, więc jest nadzieja, że tak się stanie. |
Wybierz stronę: 1
|
Obecnie serwis przegląda 162 gości oraz 0 z 6677 zarejestrowanych użytkowników Razem: 162 · Najwięcej (7125): 07.06.2015 ·
Ostatnio przyjęty: dablon
|
STATYSTYKI »
|
|
|
|