|
|
Gość
Rejestruj |
|
|
|
|
Dziwne, że stało się to dopiero teraz, ale po niemal dwóch dekadach od premiery, komuś zebrało się na zabawę w dekompilację kodu Grand Theft Auto III i Vice City.
Na koncie GTAmodding na GitHubie pojawił się w ostatnich dniach pełny kod obu klasyków uzyskany metodami tzw. inżynierii wstecznej. Projekt powstał wiosną 2018 roku z inicjatywy niejakiego aap i otwiera spore możliwości przed szeroko pojętą Sceną modderską.
Dostęp do kodu GTA III i Vice City może pozwolić m.in. na uruchomienie obu tytułów na nowych platformach, na których inaczej zapewne nigdy nie miałyby szans się ukazać. Już teraz możliwe jest skompilowanie projektu na Windowsie, Linuksie i FreeBSD, a udało się też przenieść go na konsole PS Vita, Nintendo Switch oraz Wii U.
Jak deklaruje autor projektu ochrzczonego re3/reVC, całość wciąż powinna być kompatybilna z większością istniejących modyfikacji. Problemy mogą pojawić się w przypadku modów ingerujących w kod gry (SkyGFX, GInput, SilentPatch, Widescreen fix, itp.), jednak część oferowanych przez nie usprawnień została już zintegrowana, ostatecznie więc nie powinno stanowić to wielkiego problemu.
Pozostaje pytanie jak długo kod obu gier będzie dostępny i czy sprawą nie zainteresują się prawnicy Take-Two. Z punktu widzenia litery prawa źródła objęte są ochroną i rozpowszechnianie ich może budzić wątpliwości.
Aktualizacja 21.02
No i się zainteresowali. |
Wybierz stronę: 1
|
Obecnie serwis przegląda 280 gości oraz 0 z 6677 zarejestrowanych użytkowników Razem: 280 · Najwięcej (7125): 07.06.2015 ·
Ostatnio przyjęty: dablon
|
STATYSTYKI »
|
|
|
|