|
|
Gość
Rejestruj |
|
|
|
|
Take-Two złożyło w amerykańskim urzędzie patentowym nowe wnioski. Ich treść wskazuje na technologie, które być może zostaną wykorzystane w nowych grach Rockstar.
Choć wnioski są datowane jeszcze na 2019 rok, dopiero teraz ktoś zwrócił na nie uwagę. Big Jim Colosimo podzielił się swoim odkryciem na Twitterze i przedstawił własne hipotezy.
Pierwszy dokument opisuje technikę nawigacji niegrywalnych postaci w wirtualnym świecie, opartą na systemie węzłów. Generalnie nie jest to nic odkrywczego, natomiast Take-Two chce wesprzeć rzeczoną technikę za pomocą chmury. Oznaczałoby to w skrócie, że serwery gry zajęłyby się obliczaniem optymalnej trasy z punktu A do punktu B dla postaci NPC zdejmując ten ciężar ze sprzętu gracza. Jest to interesujące głównie z uwagi na fakt, że serwery dysponują znacznie większą mocą, co mogłoby pozwolić na skorzystanie z bardziej zaawansowanych algorytmów i w efekcie przełożyć się na bardziej naturalne zachowanie np. przeciwników w grach. Trudno nie pomyśleć w tym momencie choćby o GTA VI :)
Inny patent dotyczy z kolei metod zarządzania sesjami w grach wieloosobowych. Jak opisano we wniosku, chodzi przede wszystkim o stworzenie systemu pozwalającego na niezauważalne przełączanie graczy pomiędzy różnymi sesjami. Być może chodzi o wyeliminowanie m.in. z GTA Online niesławnej podniebnej kamery, w widoku której często zdarza się nam utknąć.
Jeśli zaś bardziej zagłębić się w lekturę wniosku okazuje się, że jednym z celów wprowadzenia nowego systemu ma być również zapobieganie duplikowaniu obiektów w sesjach. Z oczywistych względów firma chce zapobiegać sytuacjom, w których błędy sesji (czasem wymuszone ;)) skutkują powieleniem obiektów w grze. Czyli co, koniec z cudownym mnożeniem pojazdów? ;o
Aktualizacja 18.01
Big Jim znalazł jeszcze jeden ciekawy patent opisujący metody generowania obiektów i środowiska gry. Zawarte w dokumencie opisy wskazują na możliwość implementacji w silniku gry mechanizmów odpowiedzialnych za płynną modyfikację wyglądu otoczenia. Wyjaśniono to m.in. na przykładzie starej dzielnicy, w której budynki będą z czasem odnawiane.
Prawdopodobnie mieliśmy już z tą techniką styczność w Red Dead Redemption 2, tylko na mniejszą skalę. Tam świat gry też zmienia się częściowo z upływem czasu: postępuje budowa domów, linii kolejowej, czy wyrąb lasu. Co ciekawe, o podobnej mechanice słyszeliśmy też przy okazji plotki o Projekcie Americas. |
Albo po prostu jest o czym pisać. Aż musiałem zwiększyć liczbę newsów widocznych na głównej :P
|
sdr przeżywa przypływ weny twórczej. Albo uruchomił wehikuł czasu.
|
Wybierz stronę: 1
|
Obecnie serwis przegląda 165 gości oraz 0 z 6677 zarejestrowanych użytkowników Razem: 165 · Najwięcej (7125): 07.06.2015 ·
Ostatnio przyjęty: dablon
|
STATYSTYKI »
|
|
|
|