Serwery GTA Online zostaną uruchomione już za pięć dni. W związku z tym ekipa Rockstar postanowiła sypnąć garść nowych informacji.
- Grand Theft Auto Online jest dla nas czymś zupełnie nowym: kompletny, żyjący świat dla wielu graczy, który będzie rósł i nabierał kształtu z biegiem czasu.
- Ostateczny kształt GTA Online będzie zależał zarówno od Was, graczy, jak i od naszej pracy. Co lubicie, a czego nie, w co gracie i czego chcecie będzie wpływało na rozwój gry i na to czym się stanie.
- Wszystko co będziemy robić, będzie powstawało na podstawie Waszych opinii - od typów misji, które wydamy po każdy rodzaj przyszłej zawartości.
- Mamy w planach stały dopływ nowej zawartości, ulepszeń i poprawek w najbliższych tygodniach i miesiącach.
- Przez pierwszych kilka tygodni chcemy mocno skupić się na dopieszczaniu samej gry, jako że żadne testy nie mogą równać się rzeczywistości, w której gra cała masa ludzi. Dzięki temu wszystkie problemy z płynnością rozgrywki zostaną wyeliminowane. Mamy ogromną nadzieję, że wszystko zadziała świetnie, ale prosimy nie miejsce nam za złe jeśli będzie inaczej i pomóżcie nam rozwiązać wszystkie problemy!
- Gdy wszystko się ustabilizuje rozpoczniemy dodawanie nowej zawartości i damy Wam okazję do tworzenia własnej.
Rockstar ma świadomość ostatnich problemów z działaniem niektórych usług online (Social Club, aplikacja iFruit). Ma to związek z przeciążeniem serwerów. Zainteresowanie grą jest zwyczajnie większe aniżeli twórcy spodziewali się tego na obecnym etapie. Zapewniają jednocześnie, że stale pracują nad rozbudową zaplecza technicznego tak, aby przyjąć cały ruch wygenerowany przez graczy.
Wkrótce po premierze GTA Online uruchomione zostaną dwa nowe kanały komunikacji z graczami. Pierwszym będzie specjalny email GTAOnline@rockstargames.com, który będzie działał mniej więcej tak jak słynny już Mouthoff z tym, że tam oczekiwane będą zgłoszenia i sugestie tylko i wyłącznie dotyczące sieciowego GTA. Nieco później z kolei Social Club zostanie wzbogacony o funkcję forum dla graczy, na którym również będzie można wymieniać się pomysłami na ulepszenie gry.
Ogłoszona została też lista trybów, w które zagramy i funkcji, które będą dostępne już w najbliższy wtorek:
- Freeroam. Tryb wolny, w którym sami lub razem ze znajomymi możemy robić co tylko przyjdzie nam do głowy.
- Rabunki. Skoków możemy dokonywać w pojedynkę, razem z przyjaciółmi z ekipy lub z grupą przypadkowych osób.
- Wyścigi. Klasyczne pojedynki od wyścigów ulicznych, przez terenowe, aż po wyścigi łodziami i podniebne akrobacje. Dostępny będzie też zupełnie nowy try Rally, w którym jeden gracz prowadzi wóz z zawrotną prędkością, podczas gdy drugi pełni rolę pilota. Zwyciężyć mogą tylko dzięki współpracy.
- Sport. Zagraj z inną osobą w tenisa, golfa lub poskaczcie razem ze spadochronem. Zgarnij kasę i punkty reputacji.
- Dostosowanie. Stwórz swoją postać korzystając ze specjalnego kreatora. Zarób trochę kasy i wydaj ją na unikalny ubiór, broń albo wozy, które przechowasz w garażu.
- Reputacja i gotówka. Punkty reputacji otrzymujesz za wszystko co robisz w grze. Pomagają one awansować w rankingu, dają dostęp do nowych funkcji, broni i kontaktów. Zarobioną kasę można wydać na samochody, broń, ubrania, nieruchomości i inne. Pieniądze można szybko zarobić m.in. dzięki napadom na konwoje, wyścigom ulicami miasta i wielu innym sposobom. Jeśli jesteś bardzo niecierpliwy możesz doładować sobie konto przez sklep znajdujący się w menu gry. Świat i ekonomia gry zostały jednak zaplanowane z myślą o znakomitej większości graczy, którzy nie wybiorą drogi na skróty. Gra nigdy nie będzie zmuszała Cię do płacenia prawdziwych pieniędzy, a wszystko co będzie można kupić w świecie Los Santos (samochody, ubrania, nieruchomości, broń, itd) będzie można zdobyć nie wydając ani grosza z prawdziwych pieniędzy. Ekonomia gry w trybie online i dla pojedynczego gracza jest wyważona zupełnie inaczej i pieniądze zarobione w jednym trybie nie mogą być przeniesione do drugiego. Większość graczy dorobi się fortuny w GTA Online znacznie szybciej niż w trybie singleplayer.
- Kłopoty i więcej kłopotów. Jak to zwykle bywa na początku możemy spodziewać się najróżniejszych problemów z grą. Fizyka może płatać figle i będą pojawiać się przeróżne błędy, których nie udało się wyłapać na etapie testów. Niektóre tryby i elementy mechaniki będą wymagać poprawek. Jest to nieuniknione w tak rozbudowanym świecie. Niemniej Rockstar będzie ciężko pracować by wyeliminować z naszą pomocą jak najwięcej niedociągnięć. Z czasem problemy ustaną.
A co jest planowane dla GTA Online na później?
- Kreator zawartości. Kreator udostępni zestaw narzędzi, dzięki którym stworzymy i udostępnimy innym nowe trasy wyścigów i mapy deathmatch.
- The Beach Bum. Paczka czterech nowych plażowych pojazdów, ponad 300 nowych elementów garderoby i dwie nowe giwery.
- Capture the Flag. Dobrze znany i lubiany klasyczny tryb multiplayer. A później dzięki kreatorowi będzie można tworzyć również własne mapy.
- Napady. Aktualizacja, która doda możliwość dokonywania wielkich skoków jakie znamy z trybu dla jednego gracza. Będziemy planować i wraz ze znajomymi wykonywać złożone misje. Dostaniemy nawet tablicę do planowania, którą będziemy mogli ustawić we własnym apartamencie.
Dla jasności: to wszystko dostaniemy za darmo. O wszystkich planach i nowościach Rockstar będzie informować w odpowiednim czasie i w miarę napływu opinii od graczy. Tylko dzięki współpracy twórców i społeczności fanów GTA Online będzie mogło w pełni rozwinąć skrzydła. Trzymamy kciuki i zachęcamy Was do dzielenia się swoimi pomysłami. |
Dobra napisze jeszcze raz, skoro będą słuchać się graczy to ja bym chciał żeby zbudowali jakiś wielki pas startowy i chętnie odegrałbym finalną scenę z szybkich i wściekłych 6 xP
|
@Pips, niestety niektóre zabezpieczenia są na stronie dość archaiczne, trafiłeś akurat na takie, które blokuje używanie htmla w komentarzach, po prostu usuwając wszystko, co jest wstawione za charakterystycznym znacznikiem ;p sry.
|
Co jest z tą stroną... Drugi raz tego ci mi ucięło, nie zamierzam pisać...
|
@Ronin, pasażer może jeszcze strzelać :p Przypuszczam, że w Rally kierowca będzie miał kamerę z maski wozu, a pilot znad wozu i naciskając przyciski będzie wyświetlał na ekranie kierowcy znaki. No chyba, że całkiem pojadą po bandzie i pilot będzie mógł korzystać z mikrofonu. Albo będzie można wybrać. Przekonamy się już niedługo :)
|
Już myślałem o szybkich wysyłanych wiadomościach, w temacie wystarczy wpisać "" i będzie to widoczne u drugiego gracza od razu na ekranie.
|
@Pips, pozdobywamy trofea razem :) Najwyżej będziemy komunikować się przez shouta ;p
|
@Ronin, przez ten tryb jestem wkurzony na R*, no chyba że się mylę i w grze będzie można jakoś wybierać i będzie to się wyświetlać kierowcy na ekranie gdzie ma skręcić itp. Bo jeżeli mamy do tego posiadać headset którego nie mam to po platynie, no chyba że jakiś sposób się wymyśli.
|
Zapowiada się fantastycznie. Od wtorku ruszamy w bój :-)
|
GTA Online naprawdę zapowiada się świetnie, wygląda na to, że nie ma szans na zaznanie nudy tak jak to było w Liberty City. Ciekawi mnie jak będzie wyglądać tryb Rally, bo jak dobrze wiemy w IV pasażer auta jedynie co mógł robić to modlić się, że dojedzie do celu w jednym kawałku :)
|
Wybierz stronę: 1
|