Witaj drogi czytelniku tej reklamy! Dziękuję z góry za czas poświęcony za przeczytanie reklamy lub jej części. Mam przyjemność przedstawić ci nowy projekt na scenie RolePlay - PlayCountry. Projekt ma być serwerem SA-MP ale nie typowym serwerem. Tutaj będziesz mógł zakosztować prawdziwego wiejskiego życia w małym miasteczku jakim jest Fort Carson. Wiele serwerów jako miejsce rozgrywki wybiera Los Santos ,a przecież chyba dość już serwerów w tym mieście skoro tzw. "gigantów" jest kilka i wszystkie w tym samym miejscu. Spróbuję cię przekonać abyś zarejestrował się na forum, założył postać i wszedł do gry. Po co? Chcemy stworzyć serwer na wsi którego jeszcze nie było, nie idziemy w kierunku przenosin do miasta ,a w przyszłości jeżeli zaistnieje potrzeba zaludnimy kolejne miasteczka. Póki co zbieramy graczy którzy zaludnią Fort Carson. Wyobraź sobie miasteczko w którym za rogiem chwieje się miejscowa pijaczyna ,a na przeciw szeryfowie dokonują kontroli drogowej. Niedaleko w barze toczą się zacięte walki gry w pokera. Trochę dalej na polu pracują rolnicy.Wjeżdżając do Fort Carson na główną ulicę widzisz jak kilkanaście osób przechadza się po chodniku. Jedni zmierzają do urzędu opłacić podatki, a inni do remizy bo właśnie płonie jakaś stodoła. Słychać syrenę i po chwili wozy straży pożarnej. To tylko urywka z tego co chcemy mieć na serwerze czyli niesamowity klimat. Jedni mówią że to nie możliwe zaś my twierdzimy że dołożymy wszelkich starań aby tak właśnie było.
Przedstawię Wam pewne sprawy, które będą miały miejsce na Naszym serwerze. Nie kierujemy się w stronę wielce rozbudowanych skryptów, które wręcz zakopują Was i Wasze postacie w grze, wręcz odwrotnie - budujemy system tak, aby całość sprzyjała, współgrała ze sobą. Skrypt ma być wyłącznie dodatkiem do gry, który lekko ułatwi Wam poruszanie się swoją postacią po wirtualnym świecie, Fort Carson.
Z pewnością każdy ma pojęcia o rejestracji, logowaniu i rozgrywce, jednak tak czy siak ubliżę Wam kawałek znanej ziemi. Aby utworzyć swoją postać, należy przejść na forum w miejsce portal, po czym skierować się w zakładkę postacie, gdzie znajdziemy przycisk 'stwórz nową postać'. Szybka sprawa, bez problemów.
Ukazuję Wam podstawowe sprawy, które mają pokazać jak przyjemne dla oka są różnego rodzaju informacje. Czy to wejście do budynku, bądź informacje na temat kar nadanym użytkownikom.
Statystyki. Jak widzicie, w ekranie są umieszczone najważniejsze informacje - czas gry, ilość życia, siła ilość posiadanych przy sobie pieniędzy, bądź w banku, czy też pewnego rodzaju uzależnienie. Nie ma tutaj nic specjalnego, prócz poinformowania gracza o pewnych sprawach.
Przedmioty. Pokażę Wam jak skromny i pożyteczny będzie kontakt z pozostałymi graczami drogą In Character. Jak widać będziecie posiadać własne kontakty, które ułatwią Wam łączność ze znajomymi. Znany i zrozumiały system.
Pojazdy. Każdy ma swój ulubiony pojazd, którym porusza się po mieście i innych terenach mapy. Pewnie wiele z Was ma już w głowię zamontowane komendy (/v, /v info) z poprzednich serwerów, więc problem z poruszaniem się w systemie nie będzie istniał. Dodam, że będzie możliwość tuningu Waszych pojazdów, lecz być może wystąpią pewne ograniczenia, w zależności 'co, kto, gdzie i jak'. Nie mamy zamiaru oglądać na każdym małym skrzyżowaniu miasteczka odpicowanych wozów, które wyglądają jak sportowe wozy lecące na do jednych z filmów 'szybki i wściekły'. Każdy będzie miał możliwość grzebania w swoim aucie, otwierania bagażnika, maski, zabezpieczania - alarm. Również komunikacja między mobilkami będzie zgrana pod postacią CB radio, do tego radio w pojeździe. Również tablice, czyli rejestracje zaistnieją w poprawny sposób.
Czasami dochodzi do bijatyk, różnych konfliktów. Podczas różnego rodzaju starć - bójka, postrzał - zauważymy, że ekran zmieni swój kolor. Taki mały dodatek, który w sumie zaistniał w wielu projektach.
Na Naszym serwerze istnieje również edycja obiektów, która umożliwia swobodne rozmieszczanie obiektów w danym miejscu. Wystarczy nacisnąć lewy przycisk myszy, aby kierować obiektem. Przycisk ALT umożliwi na dokładniejsze ruszanie obiektem, zaś SHIFT pozwala nam ruszać nim na dłuższe skale. Jeżeli kogoś męczy taka opcja, również ma do wyboru sposób za pomocą komend (/ox, /oy, /oz).
Chcielibyśmy utworzyć prostotę, klimat jak za dawnych lat. Owszem, jest to możliwe, lecz My wdrążamy w życie serwera potrzebne rzeczy, które nie są śmietniskiem skryptów, dodatków, które wręcz zapychają przepływ własnej wyobraźni potrzebnej do tworzenia klimatu In Character.
Rekrutacja na biznesy/projekty IC oraz org. przestępcze jest prosta.Aplikacje na biznesy, org. przestępcze muszą być na wysokim poziomie z tego względu, że wybierzemy tylko kilka najlepszych. Nie chcemy przecież masy biznesów, w której są pustki tylko kilka naprawdę ogarniętych biznesów z masą aktywnych pracowników.Prace nad skryptem idą w poprawnym kierunku, staramy się tylko usprawnić moduły, które dotychczas napisaliśmy.
System biznesów siłowni odchodzi w zapomnienie z tego względu, że zwykle siłownie są w miastach w tym wypadku na tak małe miasteczko, nowa pięknie wyposażona siłownia mija się z celem. Napisana została specjalnie dla was tylko ławeczka, którą można kupić w sklepie 24/7 oraz dopiero po zakupie postawić w swoim domu. Przez to też kupowanie swoje pierwszego domku, może trochę urozmaicić rozgrywkę.
Teraz dowiecie się co zmajstrowali budowniczy w Fort Carson, jak będzie wyglądał półświatek przestępczy i na czym się opierał oraz oczywiście dowiecie się jakie bronie będą (oraz jakie będą dostępne ogólnie, nawet dla cywili). Jest to swojego rodzaju przedstawienie klimatu oraz tego, na czym nam zależy. Naszym głównym celem jest stworzenie klimatycznego miejsca rozrywki, bez sprzeczek i "odwalania". Dla kogo? Dla Was, dla graczy – dla społeczności PlayCountry. Jednocześnie dziękujemy Wam za dotychczasowe wsparcie projektu oraz zachęcamy do zapraszania znajomych do udziału w projekcie.
Bez zaskoczenia ratusz miejski będzie znajdował się w samym centrum, na ulicy głównej. Obiekt nie został mocno zmodyfikowany z powodu następującego: ilość graczy w tym miejscu. W godzinach szczytu może być naprawdę wysoka, więc w trosce o Wasze komputery – postanowiliśmy dodać tam zaledwie (jak widać) sześć obiektów. Co zobaczymy? Delikatnie podkreślające klimat czerwone kwiaty (miałem wybrać niebieskie, ale moim zdaniem czerwone bardziej pasują) oraz dwie flagi Stanów Zjednoczonych, wzniesione w widoczny punkt. Sam budynek po prostu kojarzy nam się z Fort Carson i postanowiliśmy nawet go nie dotykać.
Z samej ulicy głównej zostały usunięte i zastąpione charakterystyczne drzewa, które przeszkadzały dosłownie dziewięćdziesięciu procentom zapytanych graczy. Przewidywałem jednak, że niesworni gracze będą "przeskakiwać" między pasami, dlatego można tam zauważyć mniej obciążające komputer żywopłoty i mniejsze drzewa, korzystające z pojedynczych tekstur (nie jak w przypadku poprzednich obiektów, miliona nieużywanych).
Najważniejszą, choć drobną, modyfikacją jest stworzenie niewielkiego rynku miejskiego. Będzie on miał niemałe znaczenie dla lokalnych farm i organizacji, czyli po prostu projektów InCharacter. Sprzedawane mają tam być plony farmerów oraz okazy rybaków, po prostu klimat w jednym miejscu. Zaraz obok znajduje się parking, który będzie najbardziej obleganym miejscem przez pojazdy – bowiem parkowanie (nie mylić z postojem) na głównej ulicy będzie zakazane (demokratyczna decyzja społeczności serwera). Jednakże będzie można spokojnie zatrzymać się na mniej niż dwie minuty. Pojazdy takie po prostu utrudniają ruch w tym niewielkim miasteczku.
Nowością, której na pewno nigdzie nie spotkaliście, są punkty widokowe w górach. Jest to jednocześnie zachęcenie graczy do kreatywnej gry, wspinaczek górskich lub do stworzenia projektu InCharacter (na wzór PTTK. Miałby polegać na tworzeniu i rysowaniu szlaków górskich i tak dalej). Z pewnością będzie to odnośnik do eventów, wydarzeń oraz prywatnych akcji Roleplay. Jednocześnie jest to dobry pomysł na wykonanie kilku dobrych zdjęć, za które można zgarnąć trochę dolarów.
Największym problemem było stworzenie remizy strażackiej dla Fort Carson Fire Department. Po kilku radach i wskazówkach lidera, została utworzona (według jego wizji) siedziba straży pożarnej. Została zbudowana na jednym z licznych hoteli, a użyto zaledwie cztery obiekty. Tylko cztery? Pamiętamy o optymalizacji i Waszych komputerach, nie chcemy ich zamęczać na śmierć dając setki obiektów w jednym miejscu.
Ponadto:
- Usunięto wiele niewidocznych obiektów (typu niedostrzeżone przez nas "dodatki" na dachach budynków, na które nie da się wejść. Oszczędzi nam to "ścinek"),
- Zredukowano liczbę świateł w całym mieście, co wygląda bardziej naturalnie,
- Powstał park – niewidoczny na zdjęciach, poniważ podłoże trzeba wykonać bezpośrednio na serwerze SAMP, niewielki – fontanna, ławki, światełka,
- Dodano kilka budynków, które mają zwiększyć możliwości gospodarcze (nowe lokalizacje dla biznesów) oraz prywatne (nowe domy, przyczepy campingowe),
Oświetlono wyjazd na szczyt góry Carson News (swoją drogą, góra ta nie została ukazana w screenshotach, ponieważ lider postanowił zbudować siedzibę własnoręcznie),
- Dodano kilka farm, wiatraków, usunięto wiele drzew, głównie "widocznie zielonych z trawą" na terenie piaszczystym,
- Przeniesiono charakterystyczny napis Fort Carson w bardziej widoczne miejsce.
W planach mamy:
- Udostępnić możliwość każdemu liderowi biznesu postawienie pięciu obiektów przed drzwiami biznesu, typu plakaty, ławki, kosze, znaki,
- Utworzyć więcej punktów widokowych,
- Otworzyć plażę niedaleko Fort Carson,
- Stworzyć prywatne, niewielkie lotnisko dla przyszłego projektu Aeroklubu,
- Stworzyć kilka "melin" w zaułkach, czyli zniszczone kanapy etc.
- Dla projektu Preppersów: rozpalić kilka ognisk w lesie, stworzyć kilka szałasów,
- Dla projektu Roger's Farm: stworzyć farmę według uznań lidera projektu, w dowolnym miejscu i z obiektami według uznania i rozsądku,
Dla Hunting Season: utworzenie klimatycznej strzelnicy statycznej i dynamicznej,
- Dla "drwali i tartaków": stworzenie tartaków dla danych projektów, stworzenie w niektórych miejscach większe, zwalone drzewa,
- Dodanie szczegółów typu: ławki, kosze, śmieci, skrzynki pocztowe etc.
- Udostępnić możliwość właścicielom domów parterowych (tych na zachodzie i wschodzie miasteczka) upiększyć swój dom według potrzeb, lecz w ramach rozsądku i klimatu.
## Półświatek przestępczy ##
Obiekty obiektami – mam nadzieję, że zaspokoiłem Wasze pragnienie screenshotów z Grand Theft Auto: San AndreasNastępną kwestią jest otworzenie możliwości dla graczy chcących zagrać drobnego złodziejaszka. Z dniem dzisiejszym umożliwiamy kreować postać złodziejaszka (tak, to będzie oficjalna nazwa.Więcej info na forum.
Kolejna ciekawiąca (naszym zdaniem) kwestia, to sprawa obiegu broni. Tak się składa, że już opracowałem pełen plan obiegu broni, który teraz mam zamiar przedstawić. Na początku muszę Was zapewnić, broń będzie po prostu dostępna w końcu gramy w niewielkim miasteczku, tutaj każdy ma jakąś wiatrówkę. Jednakże większy asortyment nadal będzie dostępny tylko i wyłącznie dla półświatka przestępczego lub osób, mających naprawdę sporo pieniędzy.
Broń legalna? Nie ma sprawy. Trzy miesiące po starcie zostanie otworzony pierwszy sklep z bronią. Z góry uprzedzam. Jeżeli jesteś osobą nieodpowiedzialną, masz zasyfione logi lub po prostu nieciekawe podejście do sprawy – nie masz szans na legalną broń. Jak będzie wyglądał proceder otrzymywania takiej broni? To banalnie proste. Najpierw składamy odpowiedni dokument w biurze szeryfa. Następnie jest on rozpatrywany przez lidera Sheriff Department oraz administrację. W między czasie macie obowiązek odegrać badania psychologiczne w Medical Center. Frakcja ta jest zobowiązana do przeciągania akcji minimalnie trzy dni, czyli dopiero po trzech dniach mają prawo informować Was o wynikach badań. Za takie badania oczywiście będziecie płacić. Ile? To już zależy od Antosia lub jego następcy. Po trzech dniach wracacie do szpitala po wyniki badań, czyli inaczej mówiąc – po decyzję. Jeżeli masz zasyfione logi lub jak wspomniałem, nieciekawą opinię – nie masz szans na legalną broń. Możesz się ubiegać o powtórkę po miesiącu, to logiczne. Natomiast jeżeli zdecydujemy, że należy Ci się broń – odbierasz wyniki, dobre, a następnie kierujesz się do biura szeryfa. Tam zostaje Ci wyrobiona licencja na broń (płatna). Następnie kierujesz się dumny do sklepu z bronią (jeden z dwóch, prowadzonych przez graczy) i kupujesz swoją pierwszą broń. Nie będziecie mieli wielkiego asortymentu, ponieważ będzie się on opierał na shotgunie, glocku oraz wiatrówce. Broń jak i zarówno amunicja będą o wysokich cenach, aby takowy obieg kontrolować i utrzymać w ryzach. A co z przestępczością i ich brońmi? Znacznie szerszy będzie asortyment nielegalny, bowiem znajdzie się w nim dosłownie wszystko, co pasuje do klimatu.
Mało kto składa dobre aplikacje na organizację przestępczą, które będą miały tutaj wielki klimat (ze względu na miejsce i wsparcie administracji). Zachęcam do składania aplikacji na organizację przestępczą, jednocześnie zezwalając (do drugiego miesiąca po starcie serwera) na zredukowanie ekipy do czterech osób wraz z liderem. Zachęcam również do składania aplikacji na projekty InCharacter, które także będą mogły zarabiać. Obie typy grup otrzymają wsparcie na start serwera.
Forum
Forum znajduje się pod adresem http://www.playCountry.pl/
Serdecznie zapraszamy!