Wyścigi


GTAthegame
autor: metzen · data: 09.02.2005
Po przejściu Zaawansowanej Szkoły Jazdy Samochodem dzwoni do nas Jethro i informuje o organizowanych wyścigach. Od tej pory będziemy mogli wziąć w nich udział. Miejsca, z których będziemy mogli rozpoczynać wyścigi, oznaczone na mapce są czarno-białą flagą. Za każde zwycięstwo (nie licząc wyścigów, które przechodziliśmy w misjach) dostajemy 10000$, a za pierwsze pozycje w każdym z wyścigów dostajemy milion =]
Pamiętaj, jeśli ścigasz się podczas deszczu możesz automatycznie dodać 2-3 oczka do poziomu trudności. Dużo łatwiej jest podczas słonecznej pogody!

Los Santos
W LS flaga znajduje się na granicy Commerce i Little Mexico, kawałek na wschód od budynku atrium (znanym z misji Just Bussines). Odbierzemy stąd kilka prostych wyścigów, jak i kilka naprawdę trudnych!

1. Lowrider Race
Poziom trudności: 3/10
Długość trasy: 1.46 mili
Pojazd: Blade
Wyścig ten zaliczamy w misji „High Stakes, Low-Rider” dla Cesara. Trasa jest prosta, konkurenci to idioci, więc zrelaksuj się na prostej i zalicz wyścig =)

2. Little Loop
Poziom trudności: 5/10
Długość trasy: 0.82 mili
Pojazd: NRG 500
Porada na przyszłość: Przed wyścigami na motorach lepiej zdobyć maksymalny Bike Skill. Naprawdę się przyda.
Wyścig krótki, ale wszystko zależy tu od dobrego startu. Zetnij pierwszy zakręt, a przy stromym zjeździe postaraj się nie zlecieć z motoru. Na zakrętach używaj ręcznego i wszystko powinno pójść dobrze.

3. Backroad Wanderer
Poziom trudności: 6/10
Długość trasy: 2.05 mili
Pojazd: FCR 900
Nie jest łatwo - jeden z oponentów ma NRG, do tego ścigasz się po wąskich ulicach w luksusowych dzielnicach Los Santos. Uważaj na wszędzie wciskające się samochody i utrzymuj możliwie wysoką prędkość, inaczej przegrasz. Zwalniaj jedynie na ostrzejszych zakrętach i uważaj na konkurencję - przeciwnicy mają tendencję do walenia w mury i zastawiania drogi swoimi motorami. Za którymś podejściem na pewno się uda ;]

4. City Circuit
Poziom trudności: 4/10
Długość trasy: 2.26 mili
Pojazd: FCR 900
Tu już jest łatwiej. Nadal jeden z przeciwników ma NRG, jednak trasa jest prosta. Trzeba dobrze wystartować, nie wpaść na żaden samochód i nie dać się zmylić w pewnym momencie, mianowicie przy wjeździe na autostradę. Dokładnie patrz na checkpointy!

5. Vinewood
Poziom trudności: 5/10
Długość trasy: 2.41 mili
Pojazd: Emperor
Ciekawy wyścig „przeciętniaków”. Liczy się dobry start i umiejętnosć stosowania manewru P.I.T. Największym zagrożeniem są dwie Blisty Compact oraz Windsor, ale z czasem powinno Ci się udać ich pozbyć ;] Uważaj na ostre zakręty i zjazdy, powinno pójść dobrze.

6. Freeway
Poziom trudności: 8/10
Długość trasy: 2.62 mili
Pojazd: Super GT
Przypomnij sobie zadanie "City Slicking" ze szkoły jazdy. Przypomnij sobie jak ciężko było tam na zakrętach. Przypomniałeś sobie? Wiedz więc, że znowu będziesz zmuszony do jazdy Super GT. Przeciwko dwóm Bulletom, Buffalo i dwóm Banshee. Pomijając fakt, że każdy z w/w wozów jest od Super GT szybszy, mamy tu sporo zakrętów 90 stopni. Porady? Jasne. Dokładnie przestudiuj trasę wyścigu. Na prostych rozwijaj maksymalne prędkości, na zakrętach zwalniaj i spokojnie skręcaj, po czym znowu dociskaj gaz do dechy. Unikaj zderzeń z czymkolwiek - w przypadku Super GT oznaczają one kręcenie bączków i stratę przynajmniej czterech, cennych sekund.

7. Into the Country
Poziom trudności: 4/10
Długość trasy: 5.22 mili
Pojazd: Bullet
Teraz możesz się zrelaksować. Dajesz gazu, puszczasz go przy zakrętach i tak w kółko. Nie wpadaj lepiej na słupy i inne samochody, bo wylecisz z trasy =P Have fun!

8. Badlands A
Poziom trudności: 4/10
Długość trasy: 2.99 mili
Pojazd: Sabre
Wyścig z misji "Wu Zi Mu" dla Cesara. Bardzo prosty, pod warunkiem trzymania się trasy i nie próbowania swoich sił na pagórkach ;]

9. Badlands B
Poziom trudności: 4/10
Długość trasy: 2.99 mili
Pojazd: ZR 350 na kołach Off-Road.
Wyścig z misji "Farewell, My Love" dla Cesara. Dokładnie odwrócona trasa z Badlands A. Porady te same.

San Fierro
Raczej proste wyścigi. Flaga znajduje się za salonem samochodowym Wang Cars, bardzo blisko Twojego garażu =)

1. Dirtbike Danger
Poziom trudności: 3/10
Długość trasy: 1.99 mili
Pojazd: Sanchez
Nie wypadaj z trasy i nie skracaj na siłę drogi. To naprawdę niepotrzebne ;]

2. Bandito County
Poziom trudności: 4/10
Długość trasy: 2.02 mili
Pojazd: Bandito
Jeśli to tylko możliwe omijaj doły. Uważaj przy mostach i brodach, oraz na jednym zakręcie (łatwo spaść do wody).

3. Go-Go Karting
Poziom trudności: 2/10
Długość trasy: 1.18 mili
Pojazd: Gokart
Banalny wyścig gokartów. Nie jest to szybkie, więc ciężko wypaść z trasy, z zakrętami też łatwo można sobie poradzić.

4. San Fierro Fastlane
Poziom trudności: 5/10
Długość trasy: 1.64 mili
Pojazd: Alpha
Pierwszy dosyć trudny wyścig w SF. Postaraj się już na początku zostawić rywali w tyle. Zwalniaj na zakrętach, za którymś razem na pewno Ci się uda ;]

5. San Fierro Hills
Poziom trudności: 6/10
Długość trasy: 5.20 mili
Pojazd: Phoenix
Postaraj się objąć prowadzenie na początku. Zakręty staraj się ścinać, na autostradzie maksymalnie przyśpiesz, uważając na zajeżdżających drogę kierowców. Gdy dotrzesz do Missionary Hill jedź spokojnie i uważaj na zakrętach. Później znowu kawałek autostrady i na końcu prosty kawałek drogi.

6. Country Endurance
Poziom trudności: 5/10
Długosć trasy: 6.68 mili
Pojazd: Bullet
Uważaj na zakrętach, a na prostych "dawaj czadu". Jeśli to tylko możliwe, stosuj manewr P.I.T.

Las Venturas
Uwaga! Poza zwykłymi wyścigami, w LV znajdziemy również "LV Airport Checkpoints"
Lokalizacja zwykłych wyścigów: LVA Freight Depot, kawałek na zachód od kasyna Four Dragons.
Lokalizacja Airport Checkpoints: Wjazd na lotnisko w LV.

Zwykłe wyścigi:

1. SF to LV
Poziom trudności: 3/10
Długość trasy: 4.85 mili
Pojazd: Banshee
Bardzo prosty wyścig. Na początku zostawiamy konkurencję za sobą i grzejemy najszybciej jak się da. Trasa jest prosta, tylko na nielicznych zakrętach wypada zwolnić.

2. Dam Rider
Poziom trudności: 3/10
Długość trasy: 2.67 mili
Pojazd: NRG 500
Prosta trasa, z całą masą skrótów. Nawet jeden z rywali na NRG Ci nie zagrozi. Jedź szybko, troszkę zwalniaj na zakrętach i używaj ręcznego.

3. Desert Tricks
Poziom trudności: 4/10
Długość trasy: 2.91 mili
Pojazd: FCR 900
Wyścig dosyć prosty, jednak trzeba uważać na zakrętach, wyciskać z maszyny co się tylko da
i wykorzystywać wszystkie możliwe skróty. Sprawa jest trochę ułatwiona, bo na jednym z zakrętów z trasy wypadają na chwilę wszyscy przeciwnicy.

4. LV Ringroad
Poziom trudności: 3/10
Długość trasy: 3.70 mili
Pojazd: Turismo
Bardzo przyjemna jazda po Julius Thruway, dookoła całego LV =D O konkurencji możesz zapomnieć, jest niegroźna. Pamiętaj tylko o idiotach zmieniających pas, łatwo na nich wpaść. Nie martw się w takim przypadku o przeciwników, tylko o stan wozu =P

Airport Checkpoints, (jeśli jesteś słaby w lataniu, dodaj jedno-dwa oczka do poziomu trudności).

1. World War Ace
Poziom trudności: 2/10
Długość trasy: 4.24 mili
Pojazd: Rustler
Startujemy z LSX i spokojnie lecimy sobie przez kolejne checkpointy. Nic specjalnego.

2. Barnstorming
Poziom trudności: 6/10
Długość trasy: 7.64 mili
Pojazd: Stuntplane
Bez wątpienia najtrudniejszy wyścig samolotem.. Nie dość, że Stuntplane’m to... lecimy nad całym Flint County. Uważaj na czubki drzew i niełatwe prowadzenie Stuntplane’a. Najlepiej na zmianę używaj klawiszy odpowiedzialnych za obniżenie lotu i wznoszenie się, inaczej samolot może nagle stracić prędkość, co zwykle kończy się na drzewie/skale/w wodzie.

3. Military Service
Poziom trudności: 5/10
Długość trasy: 10.80 mili
Pojazd: Hydra
Startujemy na lotnisku w Verdant Meadows i pokonujemy pół stanu. Mamy tu kilka karkołomnych skrętów i przelotów pod mostami. Jeśli nie trafiłeś, w którąś z obręczy, nie przejmuj się. Zawróć i spróbuj przelecieć przez nią jeszcze raz.

4. Chopper Checkpoint
Poziom trudności: 2/10
Długość trasy: 3.05 mili
Pojazd: Maverick
Taką samą nazwę miały misje w Vice City. Były równie proste i nudne jak ta, tyle, że tu lecimy nad pustyniami.

5. Whirly Bird Waypoint
Poziom trudności: 3/10
Długość trasy: 2.73 mili
Pojazd: SanAn Maverick
To co wyżej, tyle, że tym razem lecimy nad San Fierro, więc trochę łatwiej w coś walnąć.

6. Heli Hell
Poziom trudności: 4/10
Długość trasy: 3.08 mili
Pojazd: Hunter
Niby kolejny chopper checkpoint, jednak tym razem lecimy nad LS, a checkpointy położone są bardzo nisko. Radzę uważać przy przelatywaniu przez obręcze, ciężko nie uderzyć o jakiś budynek.
Materiał pochodzi ze strony https://www.gtathegame.net
Oryginał znajdziesz pod adresem http://www.gtathegame.net/?dz=72