Solucja


GTAthegame
autor: sdr · data: 25.07.2004
1. In The Beginning... - $0

Jako Tommy Vercetti, po piętnastu latach odsiadki wychodzisz na wolność. Dawny szef - Sonny Forelli, od razu sobie o Tobie przypomina i daje Ci pierwszą fuchę. Sprawa wygląda prosto: masz dokonać transakcji z Kolumbijczykami, jednak ktoś puścił parę i zostaje ona przerwana strzelaniną. Twoi ludzie zginęli na miejscu, a Tobie ledwo udało się ujść z życiem. Wracacie z do miasta i Rosenberg wysadza Cię pod swoim biurem. Pierwszym miejscem, w które musisz się dostać jest Twoja nowa kryjówka - apartament w hotelu Ocean View. Masz do wyboru dwa pojazdy: skuterek i pozostawionego przez Ken'a Admirala. Bierz co chcesz i jedź w miejsce oznaczone na mapie różowym kwadratem. Zapisz grę, a następnie wejdź w różowy okrąg w celu odbycia pierwszej po latach rozmowy z Sonny'm.

W drodze do Ocean View spiker radiowy nada komunikat o burzach, w związku z którymi wszystkie mosty łączące wyspy zostaną zamknięte.

2. An Old Friend - $0

Nie masz towaru, ani kasy. Szef jest nieźle wkurzony. Pogadaj z nim trochę, a gdy już skończysz rzuć okiem na mapkę, gdzie pojawił się nowy symbol. Znakiem białej litery "L" w niebieskim kwadracie oznaczona jest pozycja biura Kena Rosenberga. Jedź tam, aby otrzymać kolejne zadanie.

Ken Rosenberg - L

3. The Party - $100

Obiecałeś Sonny'emu, że odzyskasz jego pieniądze jednak może się okazać, że nie będzie to takie łatwe. Na szczęście Ken zna w mieście kilku wpływowych ludzi. Pierwszym z nich jest Juan Colonel Cortez. Tak się składa, że facet organizuje dziś przyjęcie na swoim jachcie i zaprasza na nie inne "grube ryby". To dobra okazja do poznania ich. Tylko przebierz się w coś porządniejszego, bo wyglądasz jak jakiś wieśniak. Niedaleko znajduje się sklep Rafaels, w którym na pewno znajdziesz coś gustownego. Gdy zmienisz ubranie, jedź na przystań. Zobaczysz kto trzęsie Vice City i dla kogo będziesz w przyszłości pracował. Po świecie VIP'ów oprowadzi Cię córka Colonela - Mercedes (cóż za wyszukane imię ;D). Na koniec dziewczyna poprosi Cię o odwiezienie do klubu Pole Position, za co otrzymasz swoją pierwszą stówkę.

Po zakończeniu misji w Twojej kryjówce pojawi się Street Outfit, a przy sklepie Rafaels strój Soiree Outfit. Bedą tam dostępne już zawsze, przy czym Street'a znajdziesz w każdym swoim lokalu.

4. Back Alley Brawl - $200

Ken zna kogoś, kto może wiedzieć coś na temat nieudanej wymiany z Kolumbijczykami. Gościu nazywa się Kent Paul i prowadzi interesy w klubie Malibu. Jedź tam i wyciśnij z niego co się da. Dowiesz się, że w sprawę może być zamieszany niejaki Leo - szef kuchni z restauracji na Ocean Drive. Swoje kolejne kroki skieruj właśnie tam. Na początek, z racji tego, że jesteś nieuzbrojony zafunduj mu kilka lewych sierpowych. Gdy tłuścioch padnie, jego telefon stanie się Twoją własnością. Po chwili pojawi się jakiś czarnuch - Lance. Zaproponuje Ci przejażdżkę krajoznawczą do Ammunation. Nie wypada odmówić, tym bardziej, że zza rogu wybiegło właśnie trzech kumpli Leo. Możesz ich rozbroić, co zaowocuje powiększeniem podręcznego arsenału o nóż albo tasak, lub też możesz od razu nawiać z Lance'm do jego sportowego Infernusa. Będąc już za kierownicą, jedź do punktu zaznaczonego na radarze. Poznasz tam ogólne zasady kupowania broni. Po powrocie do hotelu otrzymasz drobną zapłatę.

5. Jury Fury - $400

Giorgio, krewny Sonny'ego ma kłopoty z prawem. Trzeba ustawić ławę przysięgłych. Zaraz jak wyjdziesz od Kena, jakiś nierozważny kierowca rozjedzie stojącego na chodniku robotnika. Weź porzucony przez ofiarę młotek i jedź na "spotkanie". Pierwszy gościu czeka na Ciebie w Ocean Beach. Oklep mu mordę i daj zwiać, daleko nie odjedzie. Gdy przypadkiem walnie w niego truck Spand Express, przystąp do działania. Chwyć zebrany wcześniej młotek i popracuj przy wozie. Po jakimś czasie gościu zmięknie. Kolejny cel przebywa w okolicy Vice Point. Tam zrób to samo - potłucz trochę stojącego samotnie Sentinela. Właściciel prędzej czy później wybiegnie z budynku z krzykiem. Na koniec mała uwaga: to ma być zastraszenie, więc nie zabijaj przysięgłych.

Po misji otrzymasz dwa telefony. Od Sonny'ego i od tajemniczego zleceniodawcy oczekującego na Ciebie w okolicach Ocean Beach.

6. Riot - $1000

Rosenberg zna wiele osób w tym mieście. Zna też Avery'ego Carrington'a. Facet jest inwestorem i właśnie stawia kolejny budynek, jednak ma problemy z pobliską firmą kurierską - Spand Express. Jej pracownicy akurat strajkują, więc jest to dobry moment na dokonanie sabotażu. Przebierz się w odpowiedni strój i jedź trochę pokrzyczeć. Twoim zadaniem jest zniszczenie trzech ciężarówek stojących za bramą. Aby ją otworzyć, musisz wzniecić zamieszki wśród pracowników. Walnij więc kilku i poczekaj na reakcję ochroniarzy. Gdy stalowe wrota staną otworem, wbiegnij do środka. Dwa trucki po prawej możesz skasować puszczając serię do czerwonej beczki stojącej obok nich. Wóz stojący po lewej możesz też tak załatwić, ale równie dobrze możesz go ukraść i wywrócić gdzieś na zakręcie. Jest też trzecia opcja. Za posterunkiem w Washington Beach znajdziesz komplet czterech granatów, powinny wystarczyć.

Po odebraniu zapłaty będziesz mógł wykonywać misje dla Carrington'a. Odezwie się też Cortez, misje do odbioru na przystani. W North Point Mall dostępny od tej pory jest Coveralls Outfit.

Mr. Teal - Budka telefoniczna

7. Road Kill - $500

I to by były na tyle pracy dla Ken'a Rosenberg'a. Kolejna robota jest naprawdę banalna. Odbierz telefon, który dzwoni już od jakiegoś czasu w Ocean Beach. Twój rozmówca przedstawi się jako Mr. Teal. Chyba ostatnio zamówiona pizza mu nie smakowała, bo prosi Cię o rozwalenie dostawcy. Chłopaczyna krąży tu i tam. Do rozwiezienia ma 50 zamówień, a Ty w tym czasie musisz go puknąć. Chyba nie pozwolisz żeby taka łatwa kasa przeszła Ci koło nosa?

Avery Carrington - A

8. Four Iron - $500

Avery to równy gość i takich też lubi. Nie zawsze jednak można grać czysto. Pewien cwaniaczek zbyt utrudnia pracę tymi wszystkimi formalnościami. Wniosek? Trzeba go sprzątnąć. Twój kolejny cel zabawia się właśnie w klubie golfowym w Leaf Links. Aby wtopić się w otoczenie przywdziej szkocką kratę (sklep JackSport). Typowe wejście na teren klubu z pukawką w kieszeni nie jest niestety możliwe. Trzeba by więc użyć kija golfowego. Dla tych, którzy nie chcą się zbytnio namachać, jest inne rozwiązanie. Przystaw do ogrodzenia (na lewo od wejścia) jakieś autko i w ten sposób przeskocz na drugą stronę. Weź wózek i jedź na miejsce. Oczywiście możesz potem biegać i strzelać do gościa aż go zabijesz, jednak jest jeszcze jedno wyjście. Gdy zaczniesz strzelać, facio od razu poleci do swojej "bryki" i będziesz musiał go gonić. Zepchnij więc trzy pojazdy do wody, a czwarty ustaw tak aby tylne koła zjechały ze skarpy. Nie martw się. Jeśli zrobisz to dobrze, to Caddy sam nie zjedzie. Swój pojaździk odstaw na znaczną odległość. Teraz idź do wózka z ochroniarzem i zastrzel go, wózek zostaw, wracaj do swojego. Na odgłos strzałów ptaszyna zacznie uciekać do fury zaparkowanej na skarpie. Ale co to? Nie da się odjechać. Spróbuje do tyłu, a wtedy... plusk! To $500 wpływa do Twej kieszeni.

9. Demolition Man - $1000

Nie ma to jak zdrowa konkurencja, ale nie zdrowa też jest fajna. Pan Carrington chyba trochę obawia się firmy z "naprzeciw" i postanawia puścić jej najnowszy budynek z dymem, zanim ten jeszcze powstanie. Wskakuj się do zaparkowanego nieopodal vana Topfun i zabaw się trochę. Krótko: są cztery ładunki do rozmieszczenia w czterech różnych miejscach. Od podniesienia pierwszego, zaczyna być liczone 7 minut w czasie których musisz się zmieścić. Przed misją zalecam ustawić sobie wygodne sterowanie i poćwiczyć trochę. Strategia dowolna, ja zacząłem od góry :)

Colonel Cortez - C

10. Treacherous Swine - $250

Gonzales, już wkrótce były współpracownik Colonel'a, postanowił się usamodzielnić. Juan jest tym bardzo zmartwiony, czuje się teraz taki opuszczony... Aby sobie ulżyć, postanawia odesłać dawnego przyjaciela na tamten świat. I tu rozpoczyna się nasze zadanie. Dostajemy piłę, jedziemy w okolice klubu Malibu, tniemy, uciekamy. Kaszka z mleczkiem. Po unieszkodliwieniu Gonza, dostajemy dwie gwiazdki od tutejszych stróżów prawa. Można się ich pozbyć zajeżdżając do pobliskiego Pay'n'Spray lub zbierając po drodze bribe'a (opcja dla skner) i odczekując chwilkę w krzakach. Gdy faceci w piaskowych mundurkach już się odczepią, otrzymasz wynagrodzenie. Skromne, bo skromne, ale zawsze to coś :)

11. Mall Shootout - $500

Juan musi spotkać się w centrum handlowym z kurierem i odebrać od niego ważną przesyłkę, jednak z oczywistych powodów nie jest w stanie zrobić tego samemu. I właśnie dlatego, że to nie Ty jesteś bossem tylko on, niniejsze zadanie przypadło Tobie. Jedź więc do Ammunation, a następnie do Ocean Beach, zamień dwa słowa i... goń pedzia. Gdy wreszcie drapniesz francuską mordeczkę (dobij o ile żyje jeszcze), zabierz porzuconą niedbale walizkę i pędź na przystań.

Po tej misji powtórnie odzywa się Mr. Teal (budka w Vice Point). Do North Point Mall dostarczony zostaje Casual Outfit.

12. Guardian Angels -$1000

W czasie misji pojawia się unikalny wóz - niezniszczalny Admiral. Diaz przyjeżdża nim na spotkanie.

Przed tą misją warto zakupić w Ammunation UZI. Ricardo Diaz, znajomy Cortez'a ma dokonać transakcji z Haitańczykami, musisz go ubezpieczać. Na parkingu piętrowym w Ocean Beach czeka na Ciebie kruger, a po chwili pojawia się też Lance Vance. Jedźcie do miejsca wskazanego przez radar i zaczekajcie, zjawi Diaz z kasą. Wejdź na wieżyczkę z nowym sprzętem w rękach. Za moment nadjadą chłopcy w niebieskich dresikach, trzymaj ich na muszce. Gdy zaczną strzelać, rozwal wszystkich po kolei (nie zaczynaj, czekaj aż oni to zrobią). Skoro wszyscy polegną, wkrótce zobaczysz posiłki - dwie osobówki i jeden van. Na koniec wyskoczy dwóch spryciarzy na Sanchez'ach i zabiorą Ricardo'wi walizeczkę z zielonymi. Jeden polegnie na miejscu, lecz to niestety nie ten, który zabrał szmal. Weź jego motocykl i pędź za drugim. Gdy znajdziesz się tuż za nim, poślij mu serię w plecy, podnieś walizkę i odwieź Diaz'owi. Będzie niezmiernie wdzięczny.

Gdy otrzymasz zapłatę, Ricardo zadzwoni do Ciebie z propozycją pracy, a tym samym droga na Starfish Island stanie otworem.

Mr. Teal - Budka telefoniczna

13. Waste The Wife - $2000

Teal robi chyba porządki w mieście. Tym razem do sprzątnięcia jest pani Dawson, poruszająca się po mieście ładnym Comet'em. Ta misja z uwagi na swój specyficzny charakter, będzie wymagała samochodu odpornego na uderzenia, zwrotnego i przy tym w miarę szybkiego. Na mój gust, najlepiej sprawdzi się tu Rancher. Po namierzeniu ofiary rozpędź się i uderz w jej auto. Pierwszy raz jest dość istotny nie tylko w życiu, ale i tutaj. Bowiem po pierwszym puknięciu kobiecina zacznie uciekać. Nic nie poradzisz, trzeba ją stukać aż do pierwszych płomieni. Gdy takowe zobaczysz (zniknie pasek stopnia zniszczenia), uciekaj nie oglądając się za siebie. Jeśli w czasie wybuchu będziesz zbyt blisko resztek Comet'a, misja nie zostanie zaliczona.

Ricardo Diaz - D

14. The Chase - $1000

Jakiś imbecyl okrada Ricarda z procentów. Wprawdzie został już nakryty, jednak nie wiadomo gdzie ukrywa kasę. Jedź pod jego dom i zajrzyj przez okienko. Gostka nie ma w domu? Nie, za chwilę pokaże się za Tobą. Goń pacana, bo zachce mu się pościgu dachem. Przy końcu wypuści jeszcze w Twoim kierunku pożegnalną serię i wskoczy do BF Injection'a. Dorwij też coś co jeździ i śledź go. Może "śledź" to złe słowo, bo "śledzony" dobrze wie, że siedzisz mu na ogonie. A siedzieć nie będzie łatwo gdyż cały czas jesteś pod ostrzałem. Faceta siedzącego na wieżyczce możesz zdjąć, ale kierowcę zostaw - w końcu musisz dowiedzieć się gdzie jadą. Rajd zakończy się na Prawn Island.

15. Phnom Penh '86 - $2000

Diaz nieźle się wkurzył. Masz dostać się na Prawn Island i wybić wszystkich co do jednego. Żeby nie było za trudno, znowu masz okazję pracować z Lance'm. On posiedzi za sterami helikoptera, a Ty będziesz prowadził ostrzał. To skasowania masz kilka zastępów, a jest to o tyle utrudnione, że nawalasz do nich z powietrza (helikopter zawieszony w powietrzu też się przecież rusza). Gdy pozbędziesz się wszystkich widocznych z góry, Lance wysadzi Cię i pójdziesz dobić tych ze środka. Dla pocieszenia dodam, że jest ich tam raptem kilku. Wejdziesz na balkon, zabierzesz walizkę z kasą, po czym Vance wróci po Ciebie i odlecicie na Starfish.

Po wykonanej misji, na radar wróci symbol Avery'ego i zadzwoni też do Ciebie Colonel Cortez. Wszystkie mosty w Vice City zostaną otwarte, dzięki czemu uzyskasz dostęp do drugiej wyspy.

16. The Fastest Boat - $4000

Ricardo to zachłanny człowiek, trzeba przyznać. Jak wiadomo, każdy w mieście chce mieć najszybszą łódź - on też. Jedź więc do Vice Port i dostarcz mu ją. W Boatyard napotkasz ekipę stawiającą opór, jednak po wybiciu ich będziesz mógł spokojnie odpłynąć. Zanim to zrobisz nie zapomnij o przełączniku, znajdziesz go w budynku. Do Pay'n'Spray raczej łodzią nie wjedziesz, bribe'a też nie złapiesz, więc spokojnie płyń w kierunku Starfish Island. Na wodzie trzy gwiazdki to niewiele.

Po misji, powinien odezwać się do Ciebie Mr. Teal. Zostawił info w budce w Washington Beach.

17. Supply & Demand - $10000

W Vice City organizowany jest wyścig łodzi. Oczywiście Diaz chce pokazać, że ma najszybszą, najlepszą i w ogóle full wypas bryczkę. Pakuj się więc za stery (razem z Lance'm) i płyńcie do mety. Tylko uważaj na maszynę, bo jest bardzo delikatna. Po dotarciu na miejsce, zamienicie się rolami. Teraz Vance Dance będzie prowadził, a Ty będziesz ostrzeliwał wściekłych konkurentów. Zazdrość, straszna rzecz...

Po zaliczeniu zadania, w sklepie JackSport pojawi się Tracksuit Outfit.

Avery Carrington - A

18. Two Bit Hit - $2500

Avery'emu chyba przeszkadzają w interesach tutejsze wojny gangów, więc wysyła Cię abyś raz na zawsze uporał się z tym problemem. Najpierw jedź po stosowny ubiór. W Little Haiti stacjonują oddziały gotowych na wszystko Haitańczyków. Chronią oni swojego wielkiego guru. Facet chyba akurat wraca z jakiegoś pogrzebu, bo są tam też dwa karawany. Musisz mu pomóc dołączyć do pochowanych przyjaciół, żeby nie cierpiał zbyt długo z powodu rozłąki. Chyba nie ma co rzucać się na całą ekipę, więc ustaw się za murkiem (za pizzerią) i oddaj strzał z jakiejś precyzyjnej pukawy, po czym jak najszybciej ulotnij się z miejsca zdarzenia. Jeśli chcesz, możesz przed wyjazdem zabrać jeden z karawanów (w całej grze, dostępne są jedynie podczas tej misji) lub unikalnego czarnego Voodoo.

Po misji otrzymasz propozycję pracy od Umberto z Little Havana, zaś w sklepie w Little Haiti pojawi się Havana Outfit.

Colonel Cortez - C

19. Sir, Yes Sir! - $2000

Diaz znowu ma jakąś zachciankę i znowu Ty musisz ją spełnić. Dzisiaj na zachodniej wyspie konwój wojskowy transportuje czołg. Jedyne co trzeba zrobić, to ukraść ten czołg i odstawić go do garażu. Zaczekaj aż konwój dojedzie do skrzyżowania w Little Havana, przy którym znajduje się też posterunek policji. Kolumna zatrzyma się, bo dowódcę najdzie ochota na pączki. Wówczas podbiegnij do maszyna, wsiądź i najnormalniej odjedź. Następnie skieruj się do zaznaczonego na mapie garażu w celu ukrycia tam najnowszej zabawki Ricarda. Tylko jedź ostrożnie, bo gdy widoczny na ekranie pasek zapełni się, czołg eksploduje.

Po tym zadaniu odezwie się do Ciebie Kent Paul.

Mr. Teal - Budka telefoniczna

20. Autocide - $4000

Podczas tej misji będziesz miał okazję do przywłaszczenia sobie dwóch unikalnych pojazdów. Pierwszym jest srebrny PCJ 600 (stoi w miejscu, w którym Teal zostawił Ci broń), a drugim czarny Bobcat (jeździ nim po Vice Point trzecia ofiara).

Zadanie typowo zręcznościowe. Pan Teal wyczaił, że pewien europejski gang planuje dokonać skoku na bank w Vice City, a on nie zamierza oddawać cwaniakom z Europy tak łatwo amerykańskich pieniędzy. Członkowie gangu na czas przygotowania do napadu ukrywają się w mieście pracując w różnych zawodach. Cel misji jest prosty - trzeba ich zlikwidować. Bierz snajperkę i pędź w okolice centerum handlowego Washington Beach, gdzie ukrywa się pierwszy gość. Faceta trudno zlokalizować, bo rozkleja reklamy na billboardach. Popatrz więc w górę i zdejmij go. Drugi jeździ opancerzoną furgoną jako pracownik lokalnej firmy ochroniarskiej. Możesz naruszyć go granatami lub jechać za nim motocyklem i nawalać z UZI. Trzeci ukrywa się w Vice Point i jeździ Bobcatem. Jeśli uda Ci się go zaskoczyć, możesz przestrzelić mu opony, a potem tylko dobić. Gostek ma współpracownika wyposażonego w shotguna. Jego też rozwal. Czwarty olewa wszystko i oczekuje na jachcie w okolicach mostu na Starfish Island, zdejmij go snajperką. Ostatni cel lubi sporty ekstremalne, co przejawia się głównie zamiłowaniem do wyścigów motocyklowych. Jeśli siedzisz akurat za kierownicą takowego, nie będzie problemu. Podjedź go od tyłu i zapuść serię z UZI.Umberto Robina - Symbol krzaku

21. Stunt Boat Challenge - $1000

Umberto chętnie Cię zatrudni, po tym jak pokazałeś co potrafisz, likwidując Leo (kucharzyna z Ocean Drive). Musisz jednak jeszcze udowodnić, że masz jaja. Na przystani już czeka na Ciebie Rico, który popłynie z Tobą sportową łodzią Robiny. Masz trzy minutki na zaliczenie 26 checkpointów. Jeśli tego dokonasz, zdobędziesz $1000 oraz zaufanie szefa Kubańczyków.

Po misji otrzymasz telefon od Auntie Poulet z Little Haiti.

22. Cannon Fodder - $2000

Robina jest wściekły. Na kogo? Jak zwykle, na Haitańczyków. Weź autko będące w stanie pomieścić cztery osoby, zbierz ekipę (zaparkuj w różowym polu) i jedź na Little Haiti. Wybij wszystko co oznaczone strzałkami, a następnie zdejmij uciążliwego snajpera. Wbiegniecie całą ekipą na plac. Tam aż roi się od niebieskich dresów, więc niewiele czekając wybij kilku i zabierz furgonę. Im więcej przeciwników wybijesz, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będziesz musiał uciekać z przebitymi oponami :) Mając dwie gwiazdki na karku, wracaj do szefa.

23. Naval Engagement - $4000

Chłopcy z Haiti robią na mieście jakiś biznes, a jak biznes to nie może tam zabraknąć wysłanników Umberta. Jedź na pogranicze Little Havana i Vice Port. Na przystani będzie czekał Rico, który podrzuci Cię gdzie trzeba swoją łodzią. Gdy będziecie na miejscu, najpierw rozwal gości stojących na łodziach. Jak zrobi się już czysto, Rico wysadzi Cię na brzeg. Dostaniesz dwie gwiazdki. Teraz sprzątnij kilku ludzi pilnujących budynku (uważaj na snajpera na dachu). Zbierz walizkę z budki przy brzegu oraz dwie znajdujące się na tarasie budynku. W momencie, gdy weźmiesz ostatnią, zrobi się ciasno z powodu agentów federalnych chcących też coś mieć z tego całego interesu. Możesz dostać się do drogi na Starfish Island i odjechać w kierunku bazy, lub też wsiąść na jedną z łodzi przycumowanych do brzegu i odpłynąć. Wybór należy do Ciebie, musisz tylko odstawić walizki do Robiny.

Auntie Poulet - Laleczka VooDoo

24. Juju Scramble - $1000

Przywiedziony magicznymi sztuczkami ciotki Poulet stawiasz się w Little Haiti. Pierwsze zadanie jest proste, trzeba zebrać kasę z dzielnicy, trzy walizki. Jednak jak w każdej łatwej misji, tak i tu, znajduje się jakiś haczyk. Otóż psy wiedzą, że ktoś po kasę przyjedzie i pilnują jej jak oka w głowie. Gdy tylko podniesiesz pierwszą walizę, rozpęta się piekiełko, haitańskie :) Za każdą następną dostaniesz kolejne poziomy wanted levelu. Na koniec, odnieś wszystko ładnie do chatki.

25. Bombs Away! - $2000

Jak każdy w mieście wie, Haitańczycy żrą się z Kubańczykami. Auntie prosi Cię więc, o zesłanie kilku bombek na łodzie wroga. Jedź w miejsce zaznaczone na mapie. Znajdziesz tam furgon Topfun, a w środku trzy modele samolotów zdalnie sterowanych z nieograniczonym zapasem ładunków wybuchowych. Poćwicz trochę zanim zabierzesz się do roboty. Bombę spuszcza się przyciskiem fire. Z początku zadanie prezentuje się banalnie, jednak mina rzednie gdy chłopcy z Havany zaczynają uciekać. Wówczas trafienie ich, jest nie lada wyzwaniem.

26. Dirty Lickin's - $5000

W ostatnim zadaniu dla ciotki, wcielisz się w rolę anioła stróża jej haitańskich chłopców. Bierz strzelbę i pędź na dach pobliskiego budynku, gdyż przed nim trwa już zacięta walka. Jeśli chcesz (trzęsą Ci się ręce?) możesz wziąć spod schodów pigułę. Ustaw się na stanowisku, włącz tryb celownika (prawy przycisk myszy), przybliż i zdejmuj kolejno gostków oznaczonych różowymi strzałkami. Oczywiście uważaj przy tym na niebieskie dresy. Kubańczycy otrzymają podczas starć podwójne wsparcie, więc staraj się wybijać ich na bieżąco.

Umberto Robina - Symbol krzaku

27. Trojan Voodoo - $10000

Grubas postanawia raz na zawsze skończyć z Haitańczykami. Sposobem na to ma być wysadzenie ich fabryki. Bierz Pepe i skombinujcie skądś sztandarowy wóz wroga - VooDoo. Gdy już takowy pozyskacie, jedźcie w miejsce zaznaczone na mapie, czekają tam już dwa inne "trojańskie" samochody. Po małej pogadance, dołącz do kolumny pojazdów wjeżdżających na teren zakładu. Zaparkuj w wyznaczonym miejscu, wysiądź, rozwal kilku chłoptasiów w koszulach z napisem "Relax" i wejdź do środka. Tam też zrób porzadek, a gdy będzie już spokojnie, rozmieść trzy ładunki w przygotowanych punktach. Zanim zegar dojdzie do zera, powinno Cię nie być na terenie fabryki, więc... w nogi! I tu może pojawić się drobny problem. Brama jest zamknięta. Aby wydostać się na zewnątrz, musisz skorzystać z drogi awaryjnej. Tuż przed bramą skieruj się w prawo, znajdziesz tam mały zaułek. Gdy wejdziesz do niego, powinieneś dostrzec bez problemu schody. Wejdź po nich na górę i dalej w lewo, na dach. Będąc na dachu, odbiegnij jeszcze kawałek, aż do cutscenki. Pozostaje jeszcze tylko obejrzeć efektowne zakończenie.

Gdy zakończysz zadanie, otrzymasz od Umberta telefon z podziękowaniem za współpracę.

Kent Paul - K

28. Death Row - $0

Ludzie Diaz'a zgarnęli Lance'a i uwięzili go na wysypisku w Little Haiti. Wypadałoby uwolnić kumpla, jednak nie pozostało na to wiele czasu. Facet z każdą chwilą czuje się coraz gorzej, a stan jego zdrowia obrazuje opadający pasek w prawym górnym rogu ekranu. Musisz się spieszyć, bo gdy poziom zdrowia spadnie do zera, Lance wykituje. Bierz więc szybki, stabilny wóz i pędź w stronę zachodniej wyspy. Na bramie stoi pierwsza barykada. Nie pieść się długo, staranuj ją. Potem w prawo i pod ostrzałem jedź tak daleko jak możesz (Vance'a trzymają w hangarze na tyłach wysypiska). Staraj dostać się aż pod płot. Obejdź budynek dookoła, jeśli chcesz możesz zebrać shotgun'a. Następnie przesuń się naprzód i zza ściany wybijaj po kolei wszystkich przeciwników (patrz też na pasek). Przed wejściem stoi jeszcze dwóch, a w środku jeden. Gdy droga będzie czysta, podbiegnij do krzesła. Krótka wymiana uwag i czas na ucieczkę. To druga część zadania, Lance musi dostać się do szpitala w Downtown. Wyjdźcie na zewnątrz, sprzątnij niedobitki. Pewnym utrudnieniem mogą być ludzie Diaz'a goniący was Comet'ami. Jeśli masz pod ręka Trashmaster'a (śmieciarka) to skorzystaj z niego i bez obaw jedź do celu. Gdyby jednak gra nie podstawiła Ci tego wozu, zapakujcie się do Sentinela stojącego między hangarami i gaz do dechy. Za bramą pojawią się wspomniane wyżej Comety. Możesz spróbować swoich sił w starciu z nimi lub od razu czmychnąć w prawo, przez mostek, na końcu w lewo i dalej okrężnymi drogami do Downtown.

Po misji pojawi się zadanie w rezydencji Diaz'a oraz otrzymasz telefon od Cortez'a. Gościu ma problem z jakimiś natrętami.

Ricardo Diaz - D

29. Rub Out - $50000

Wbrew pozorom nie jest to misja dla Ricarda. Wyposażony w maksimum zdrówka i pancerza, pojedź na Starfish Island. Zjawi się Lance z bagażnikiem pełnym sprzętu. Czas rozliczyć się z Diaz'em. Mimo, że Twój współpracownik ma Cię osłaniać, nie licz zbytnio na niego. Całą robotę będziesz musiał odwalić sam, a osłaniać będziesz musiał Ty jego (pasek zdrowia). Wbiegnijcie na teren posesji. Rozwal strażników na tarasie i placu przed domem. Drzwi frontowe są zamknięte, więc musisz dostać się tyłami. Wejdź w labirynt znajdujący się na wzniesieniu obok. Lance poprowadzi Cię sam, jednak staraj się być tuż obok, żeby nikt nie mógł go trafić. Między żywopłotem spotkacie kilku uzbrojonych sługusów Diaz'a. Po dotarciu do wejścia, wybiegnij znowu przed Vance'a. Przed basenem stoi kilku wrogów, kolejni pojawią się dopiero na schodach. Jeśli gdzieś po drodze zgubisz kumpla to nawet dobrze, bo nie będzie przeszkadzał :)
Wejdź na drugi poziom. Krętym korytarzem dojdziesz do głównego holu. Tam czeka kilkunastu gostków, których czym prędzej powinieneś zdjąć. Na końcu pokaże się sam Ricardo. Wbiegnij do jego biura i wypuść serię. Teraz możesz obejrzeć jedną z najciekawszych cutscenek z całej grze. Po załatwieniu Diaz'a, jego rezydencja przechodzi w Twoje ręce.

W nowym domu otrzymasz telefon od lidera grupy Love Fist. Przypomni o sobie również Sonny Forelli. Aktywowane zostaną kolejne zadania, które odbierzesz w swojej rezydencji.

Colonel Cortez - C

30. All Hands On Deck! - $5000

Juan ma do Ciebie ostatnią prośbę. Musisz pomóc mu wydostać się z miasta, FBI nie daje mu już żyć. Gdy jacht oddali się od przystani, zjawią się agenci. Najpierw podpłyną małymi łodziami, więc bez problemu ich rozwalisz. Później napotkacie większą przeszkodę - barykadę pod mostem. Nawalaj w nią, aż eksploduje. Przy okazji wybijaj agentów próbujących zbliżyć się do jachtu. Po jakimś czasie nadleci śmigłowiec, zdejmij go. To samo zrób z drugim. Na koniec zostanie wojskowy Hunter. Ten jest trochę bardziej odporny, więc zejdzie Ci z nim dłużej. Po zatopieniu go, Colonel zabierze Cię na tyły. W nagrodę za pomoc, oprócz pieniędzy, otrzymasz jego łódź wyścigową, którą wrócisz na ląd. Zostaniesz też poproszony o opiekę nad córką - Mercedes.

Tommy Vercetti - V

31. Shakedown - $2000

Czas, aby to miasto zaczęło dawać coś Tobie. Musisz zdobyć przychylność tutejszej ludności i lokalnej władzy. Rosenberg proponuje łapówki, ale to nie w Twoim stylu. Jedź do North Point Mall i pokaż sklepikarzom, kto tu teraz rządzi. Masz pięć minut na rozwalenie zaznaczonych szyb wystawowych. Co jakiś czas podniesie Ci się wanted level, jednak nie przejmuj się tym. Pomimo, że w kulminacyjnym momencie osiągnie on piąty poziom, po wyjściu z centrum będziesz czysty.

Po misji odezwie się ponownie Mr. Teal. Będziesz też mógł kupować interesy dostępne w mieście.

32. Bar Brawl - $4000

Jakiś cieć z Front Page Bar nie chce płacić za ochronę i wynajął pracowników DBP. Weź dwóch goryli i jedź tam udowodnić mu, że potrzebuje waszej ochrony. Po zdjęciu mundurowych i krótkiej rozmowie będziesz miał pięć minut na rozprawienie się z resztą firmy. Podjedź na oznaczone miejsce, zarzuć dwa granaty i obejrzyj efektowną animację. Niestety dwóch chłopców wydostanie się z tego piekła i zacznie uciekać na motocyklach. Dobij ich, a kasa będzie Twoja.

33. Cop Land - $10000

Mieliście się pozbyć jakiejś ważnej szychy, ale Mike schrzanił robotę i teraz sam musisz to zrobić. Owa szycha, będzie dziś w kawiarni w North Point Mall. Trzeba się tam dostać i podłożyć ładunek. Sprawa jest o tyle utrudniona, że gliny już o wszystkim wiedzą i cały czas patrolują najbliższy teren. Żeby prześlizgnąć się do środka, musicie zdobyć mundury. Jedź do Vice Point na miejsce oznaczone różową kropą. Znajdziesz tam otwarty, duży garaż. Zrób na ulicy zadymę na dwie gwiazdki. Gdy w waszą stronę zaczną biec gliniarze, wejdźcie do garażu tak, aby wbiegli tam za wami. Razem z Lance'm zdobędziecie w ten sposób piaskowe uniformy. Teraz zapakujcie się do radiowozu zaparkowanego za garażem i jedźcie do centrum handlowego. Zaraz przy wejściu zobaczysz kawiarnię. Wejdź do środka i stań w różowym polu. Zainstaluj ładunek, ustaw licznik na 5 sekund, a potem uciekaj do wyjścia. Zobaczysz ładną animację, a w tym czasie wanted level podskoczy do dość wysokiego poziomu. Wskakujcie do swojego radiowozu, po czym skręćcie w wąską uliczkę obok. Tam znajduje się jeden bribe. Potem w lewo i trawnikiem do najbliższego Pay'n'Spray. Wygodniej jechać trawnikiem, bo tam pały nie rozciągają kolczatek. Lakiernik oczywiście nie pomoże Ci, gdy będziesz siedział w policyjnym wozie, dlatego jedź 100 metrów dalej do najbliższego budynku "na sprzedaż". Powinien być przy nim zaparkowany jakiś cywilny samochód. Przesiądź się do niego nie zapominając o swoim kompanie i teraz jedź do Pay'n'Spray.

Od tego momentu, Vercetti Estate zaczyna przynosić zysk, maksymalnie $5000 na dobę. Staraj się w miarę regularnie zbierać kasę, przyda się do wykupienia biznesów. Po misji, na posterunek w Washington Beach zostanie też dostarczony Cop Outfit.

Love Fist - Symbol czaszki

34. Love Juice - $2000

Love Fist to grupa rockowa, nagrywająca w Downtown swoją najnowszą płytę. Chłopaki chętnie dadzą Ci jakąś robotę, ale... najpierw zioło. Jedź na miasto do znajomego dealera i skombinuj trochę Love Juice. Cwaniak chyba jeszcze o Tobie nie słyszał, bo weźmie kasę i zostawi Cię bez towaru. Bierz jakąś zwrotną furę lub motorek i goń go. Zabij, a następnie weź walizeczkę z prochami. Gdy będziesz chciał wracać, dostaniesz telefon ze studia. Rockmani potrzebują laski. Pędź więc na wschodnią wyspę po Mercedes. Wprawdzie Cortez prosił, abyś o nią dbał, jednak towarzystwo znanej grupy nie powinno być najgorsze :) Od spotkania z dziewczyną masz 90 sekund na dowiezienie jej do celu. Potem chłopaki mogą się rozmyślić.

Po misji odezwie się do Ciebie Big Mitch Baker - lider miejscowej grupy motocyklistów.

35. Psycho Killer - $4000

Zespół ma nie lada problem. Jakiś psychol chce zrujnować im karierę i przy okazji odesłać ich na tamten świat. Trzeba go unicestwić. Wsiadaj do limo i jedź pod Rock City, gdzie chłopaki mają dziś podpisywać swoje płyty. W tłumie fanów musisz wypatrzyć wroga, jednak nie będzie to specjalnie trudne. Pedałek załatwi ochroniarza, po czym wsiądzie do Sentinela i zacznie uciekać. Jedź za nim. Staraj się trzymać blisko, bo momentami nieźle przyspiesza, a nie powinieneś tracić go z oczu. Dobrą okazją do drapnięcia go jest prosta za posterunkiem. Tuż przed schodami, z uliczki, na środek drogi wyjedzie śmieciarka, która powinna skutecznie ugasić zapędy pirata drogowego. Gdy ten zwolni, wyrównaj do niego i metodą drive-by wypuść serię z UZI. Kiedy wyskoczy z wozu, dobij go. Gdyby się tak nie stało, musisz szukać innej metody.

Big Mitch Baker - Symbol pik

36. Allow Wheels Of Steel - $1000

Mitch jest szefem klubu motocyklowego The Greasy Choppers. Jak sam mówi, znajdzie się dla Ciebie kilka zadanek, ale musisz dołączyć do grupy aby móc je wykonywać, gdyż ekipa nie zadaje się z nikim z zewnątrz. Bierz Angel'a lub Freeway'a i podejmij wyzwanie. Baker chce żebyś udowodnił, że nadajesz się na członka zespołu. Wygraj wyścig, a zdobędziesz jego przyjaźń. Twoi oponenci jeżdżą całkiem nieźle, ale nie radzą sobie na trasie podczas deszczu. Przy większej prędkości często wtedy wypadają z drogi. To dobra okazja, aby ich pokonać. Nie jedź powoli, ale ostrożnie. Spokojnie na zakrętach, nie hamuj zbyt mocno, bo wtedy maszyna wpada w poślizg. Z początku mogą Ci uciec, ale nie martw się. Pod koniec trasy jest więcej zakrętów i tam zaczną się gubić.

37. Messing With The Man - $2000

Jakiś niewyżyty ten gościu jest. Teraz każe Ci wyjść na dzielnicę i pokazać wszystkim, co o tym wszystkim myślisz. Niech się boją, krzyczą i uciekają. Uzupełnij amunicję i rozpocznij zadymę. Dobrym punktem są schody znajdujące się niedaleko klubu, prowadzące do Skumhole Shack. Nabij sobie dwie, trzy gwiazdki i wejdź na górę. Psy same przyjdą. Potem tylko wybijaj ich, ostrzeliwuj radiowozy i inne samochody. Nadleci też helikopter. Pakuj w niego tyle ołowiu, ile tylko się zmieści :) Musisz utrzymywać zamieszanie tak długo, aż pasek "Chaosometer" dojdzie do końca. Na zapełnienie go, przewidziano dwie minutki. Oczywiście w miarę rozwoju sytuacji, będzie Ci przybywało gwiazdek. Niestety nie znikną one po wykonaniu zadania, dlatego warto mieć pod ręką szybki pojazd, którym dojedziesz do lakiernika w Little Haiti.

38. Hog Tied - $4000

Banda jakichś amatorów capnęła Mitch'owi motorynkę. Baker jest bardzo zły, choć nie okazuje tego. Weź Angela spod klubu i jedź we wskazane na mapie miejsce. Musisz skorzystać ze schodów, aby dostać się do środka. Rozpędź się i wskocz na dach. Uzbrojony w coś szybkostrzelnego, eliminuj kolejno chłoptasiów stających Ci na drodze. Bierz motor szefa, przejedź między garażami, potem w prawo, do końca i znowu w prawo. Tam zobaczysz małe schodki. Weź rozpęd, najedź na nie, a po chwili będziesz na zewnątrz. Potem uciekaj przed furgonami prosto do klubu.

Love Fist - Symbol czaszki

39. Publicity Tour - $8000

To może wydawać się podejrzane, ale Psycho Killer żyje :/ Rockmani trzęsą gaciami i poprosili Cię o eskortę, więc chyba im nie odmówisz. Jednak już podczas przygotowań do drogi, zostaniesz nie mile zaskoczony. Zabójca podrzucił wam kasetę z nagraniem, w którym informuje o podłożonej bombie. Ładunek został zainstalowany w samochodzie i eksploduje po tym, jak jego prędkość spadnie poniżej określonej granicy. Trzeba przyznać, Psycho ma wyobraźnię... Chłopaki podjęli się rozbrojenia bomby, ale Ty musisz pilnować kierownicy. Obierz, więc kierunek na lotnisko i nie zwalniaj. Pasek znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu, nie ma prawa osiągnąć 100%. Członkowie Love Fist'a chyba pracowali w wojsku w sekcji saperskiej, bo jakoś szybko uporają się z niebezpiecznym dodatkiem. Nie zdążysz nawet dojechać do płyty lotniska.

Od teraz, pod studiem nagraniowym, zawsze dostępna będzie dla Ciebie limuzyna Love Fist'a.

Mr. Teal - Budka telefoniczna

40. Check In At The Check Out - $8000

Kolejne zadanie to okazja do zdobycia unikalnego, czarnego Admirala. Jeśli masz na takowego ochotę, zdobądź najpierw miotacz ognia (jest w Vice Port przy magazynach). Po zabraniu walizki, przysmaż autko. Załoga wyskoczy, zostawiając drzwi otwarte.

Na tą misję najlepiej wybrać się śmigłowcem. Wyląduj na trawniku przed terminalem (ale nie na tym półkolistym, bo gra może Ci go potem "zabrać", tylko trochę dalej - za drogą). Teal chce żebyś sprzątnął pewnego jegomościa i zabrał mu walizeczkę. Facet właśnie przyleciał do Vice City. Nie masz żadnej broni, jednak Twój zleceniodawca o wszystkim pomyślał. Po prawej, za donicą (?) znajdziesz ukrytą snajperkę. Chcąc pomóc w identyfikacji celu, pan Teal podstawił swoją agentkę (zaznaczona różową strzałką, nie wolno Ci jej zabić). Podejdzie ona do gościa z walizką i zamieni z nim dwa słowa. Gdy odejdzie, możesz oddać strzał. Pamiętaj, aby nie podchodzić zbyt blisko, użyj zoom'u. Musisz pozostać niezauważony (pasek pod hud'em). Jeśli chcesz, możesz zdjąć też ochroniarza. Po tym, jak już zdobędziesz walizkę, biegnij z dwoma gwiazdkami na karku przed budynek lotniska i zbierz pozostawiony tam wcześniej arsenał, a następnie do helikoptera. Kiedy wirnik się rozkręci, leć prosto do Downtown. Tam, przed Ammunation, zostaw zdobycz.

Była to ostatnia na tym etapie misja. Teraz musisz zacząć wykupywać interesy w mieście. Jeśli sumiennie zbierałeś kasę sprzed Vercetti Estate, na pewno będzie Cię na nie stać. W przeciwnym wypadku musisz poczekać, aż uzbierasz potrzebną sumę.The Boatyard - Symbol kotwicy - $10000

Boatyard jest mini-warsztatem naprawczym dla łodzi małego i średniego "kalibru". Pracuje tu dwóch wesołych mechaników: Jethro i Dwayne. Po zaliczeniu poniższego zadania, biznes zaczyna przynosić dochody w wysokości $2000 dziennie.

41. Checkpoint Charlie - $5000

Dosyć prosty slalom z punktami kontrolnymi. Początek może być kłopotliwy, ale dalej idzie już gładko. W sumie da się go opanować. Do wyboru mamy dwie łodzie o zróżnicowanym handlingu. Squalo jest mały, bardziej zwrotny i chętnie płynie nie tam gdzie trzeba. Cuban Jetmax to maszyna dużo większa, z nieco opóźnionym zapłonem, jednak prostsza do ujarzmienia.

Sunshine Autos - Symbol słońca - $50000

Sunshine Autos to salon prowadzony do tej pory przez BJ Smith'a. Do jego zalet spokojnie możemy zaliczyć cztery garaże, zakład lakiernika Spray'n'Go oraz dziuplę złodziei samochodów. Dzięki niej nasz interes może zacząć przynosić zyski. Przed dziuplą znajduje się lista wozów obecnie poszukiwanych. Za każde dostarczone auto otrzymamy nagrodę pieniężną, a za skompletowanie listy specjalny bonus - unikalny pojazd do naszego salonu.

42. Lista Pierwsza - Nagroda: Deluxo

Poszukiwane samochody to Landstalker, Idaho, Esperanto, Stallion, Rancher i Blista Compact. Po dostarczeniu ich do garażu salon zaczyna zarabiać dla nas $1500 dziennie.

43. Lista Druga - Nagroda: Sabre Turbo

Poszukiwane samochody to Sabre, Virgo, Sentinel, Stretch, Washington i Admiral. Po dostarczeniu ich do garażu salon zaczyna zarabiać dla nas $4000 dziennie.

44. Lista Trzecia - Nagroda: Sandking

Poszukiwane samochody to Cheetah, Infernus, Banshee, Phoenix, Comet i Stinger. Po dostarczeniu ich do garażu salon zaczyna zarabiać dla nas $6500 dziennie.

45. Lista Czwarta - Nagroda: Hotring Racer

Poszukiwane pojazdy to VooDoo, Cuban Hermes, Caddy, Baggage Handler, Mr Whoopee i Pizza Boy. Po dostarczeniu ich do garażu salon zaczyna zarabiać dla nas $9000 dziennie. Najprostszym sposobem na zdobycie Mr Whoopee jest zakup fabryki lodów.

Cherry Popper Icecreams - Symbol wiśni - $20000

Fabryka lodów trochę kosztuje, ale jest to w miarę opłacalny biznes. Po dokonaniu transakcji poznajesz niemiłą, starszą panią, która bardzo nie lubi dzieci :) Wkrótce jednak wszystko staje się jasne. Podczas rozmowy wyjawia Ci ona, że fabryka lodów jest tylko przykrywką dla wytwórni narkotyków. Hmm... Niezłe gówno - można by rzec.

46. Distribution - Nagroda: Pieniądze ze sprzedaży

Po zapakowaniu się do Mr Whoopee, uruchamiana jest misja dystrybucji towaru. Aby rozpocząć sprzedaż, powinieneś zatrzymać wóz w ustronnym miejscu pełnym ludzi i na krótko nacisnąć klawisz odpowiedzialny za klakson. Usłyszysz miłą dla ucha melodyjkę, na dźwięk której zaczną zbiegać się do Ciebie ludzie. Licznik pod hud'em obrazuje ilość sprzedanych sztuk. Klienci oznaczeni są różowymi strzałkami i żółtymi punktami na radarze. Gdy opchniesz minimum 50 "lodzików" i wysiądziesz z pojazdu gra zaliczy misję, a Twoja fabryczka zacznie sama generować przychód w kwocie $3000 dziennie. Oczywiście wszystko nie może być takie proste i piękne. Podczas dystrybucji może przyczepić się policja lub członkowie gangu, na którym prowadzisz właśnie interesy. Wówczas najlepiej wyłącz melodyjkę i uciekaj w spokojniejsze miejsce.

Printworks - Symbol dolara - $70000

Starą drukarnią opiekował się do tej pory stary pan Kelly. Jak widać, bardzo do siebie pasują i to nie tylko wiekiem. My chcielibyśmy przywrócić ten biznes do życia poprzez druk gazet codziennych oraz kolorowych magazynów. Kelly ma jednak lepszy pomysł. Uważa, że to dobre miejsce na urządzenie prywatnej... mennicy. Po wykonaniu wszystkich misji, drukarnia zaczyna "wytwarzać" nam $8000 dziennie.

50. Spilling The Beans - $2000

Żeby można było rozpocząć druk pieniędzy, potrzebujemy odpowiednich matryc. Musisz popytać na mieście, czy ktoś takowe widział w okolicy. Najlepiej poinformowaną osobą w Vice City jest bez wątpienia Kent Paul, więc to do niego zwrócimy się o pomoc. Chłopak chyba naćpany jest, bo za bardzo nie chce współpracować. Trzeba go przycisnąć, w jego przypadku to zawsze pomaga. Dowiesz się, że o matrycach warto pogadać z kapitanem statku, czasowo przebywającego w Vice Port. Nie ma na co czekać. "Łódka" jest dobrze obstawiona, więc uzupełnij amunicję, zdrowie i pancerz (tylko nie bierz tych w porcie, załatw sobie gdzie indziej). Na początek zdejmij dwóch pracowników DBP bawiących się w snajperów (jeden stoi na skrzyniach po prawej, drugi na wieżyczce po lewej u góry), możesz też usunąć gostka kursującego tam i z powrotem. Teraz wbiegnij na pokład i skieruj się w lewo, do końca i na samą górę do różowego pola. Po drodze uważaj na strażników. Pogadaj z kapitanem, wszystko ładnie wyśpiewa (ludzie! czy tu nic się nie da po dobroci?). Gdy wyjdziesz dostaniesz dwie gwiazdki. Będziesz teraz miał dwie opcje. Jeśli Twój poziom zdrowia wynosi około 90, to możesz wbiec na górę, do końca i po rozpędzie skoczyć w dół na brzeg, a następnie zebrać pancerz i odjechać. Kiedy nie odpowiada Ci opcja "tarzan boy", a lubisz dużo strzelać, spróbuj zejść z pokładu tradycyjną metodą. Zakładając, że uda Ci się uciec i porwać jakiś samochód: wciśnij gaz do dechy, a potem bez wizyty u lakiernika wracaj pod drukarnię.

51. Hit The Courier - $5000

Następne zadanie to okazja do zdobycia czarnego Sentinel'a.

Jeśli kapitan nie kłamał, to właśnie dziś w dokach nastąpi odbiór matryc. Kurier już tam czeka wraz ze swoją obstawą. Możesz iść na żywioł i od razu sprzątnąć kuriera, po czym nawiać pod ostrzałem lub też poczekać aż sam wyjedzie i wtedy go dorwać. Jeśli wybierasz druga opcję, musisz zabrać ze sobą szybki i zwrotny wózek. Kurier jedzie swoim czarnym Sentinel'em dosyć szybko i raczej zwykłym Pony go nie dogonisz, ale tu już wybór należy do Ciebie. Pod zabiciu kuriera, podnieś z ziemi jego walizkę i odwieź ją do drukarni.

Kaufman Cabs - K na żółtym tle - $40000

Kaufman Cabs to jedna z dwóch konkurujących ze sobą w Vice City korporacji taksówkowych. Ze względu na umiejscowienie w Little Haiti, możesz mieć przesrane u tubylców :) Jednak od czego są Twoi chłopcy? Po wykonaniu wszystkich misji dla korporacji, caby zaczną przynosić Ci $5000 dziennie.

52. V.I.P. - $1000

Ha! Pierwszy kurs. Jakaś szycha ze Stafrish Island chce dostać się na lotnisko. Jedź pod dom, zatrzymaj się w różowym polu, zatrąb i patrz co się będzie działo. Pewien cwaniak z konkurencji zabrał Ci klienta. Zostawisz to tak? Wskocz mu na ogon i stukaj, aż przerażony klient sam wyskoczy. Po przesiadce suń prosto na Escobar International Airport. I nie myśl sobie, że konkurent tak łatwo odpuści. Będzie cały czas za Tobą jechał, ale jeśli dobry z Ciebie kierowca, to nie ma żadnych szans.

53. Friendly Rivalry - $2000

Kumple donoszą przez radio, że VC Cabs wypuściło na ulice całą swoją flotę i zbiera wszystkich klientów. Trzeba zrobić z nimi porządek, pokazać, że tak nie wolno. Zniszcz trzy wozy, zaznaczone na radarze żółtymi kropami, to powinno dać im do myślenia. Misję najlepiej wykonać tym razem bez przepychanek. Po prostu zatrzymuj się przed pojazdem wroga i faszeruj go ołowiem. Gdy to możliwe, strzelaj z miejsca, do którego nie może on dojechać. Niestety musisz tak robić, bo chłopcy są bardzo agresywni i będą próbowali Cię rozjechać.

54. Cabmaggedon - $5000

Kolejne wezwanie. Tym razem o podrzucenie prosi sama Mercedes Cortez. Swoją drogą, ciekawe co robi w dokach, ale mniejsza z tym. Jedź we wskazane miejsce. Zaraz po tym jak zatrzymasz wóz w różowym polu, okaże się, że była to prowokacja. Zostajesz zamknięty na placu razem z kilkoma samochodami VC Cabs. Twoje zadanie: przeżyć minutkę - banalne. Jednak to nie koniec. Widać, wkurzyłeś nie tylko konkurencję, ale również swoich. Teraz musisz stawić czoła dotychczasowemu liderowi Kaufman Cabs. Z nim się nie pieść, bo to nie robota na czas. Zatrzymaj go na jakimś słupie, a następnie wysiądź i szybko poślij kilka serii. Gdyby udało mu się uciec, pobiegnij za nim i dobij :) Od tego momentu Ty tu wymiatasz.

Inter Global Films - Symbol klapsa - $60000

Studio filmowe jest jednym z ciekawszych biznesów w mieście. Prowadzi je Steve Scott - niespełniony reżyser, twórca tandetnych pornosów. Musisz pomóc mu rozwinąć tutejszy rynek filmowy. Jeśli plany się powiodą, studio zacznie przynosić Ci codziennie $7000.

55. Recruitment Drive - $1000

Nie ulega żadnym wątpliwościom, że Steve potrzebuje gwiazdy z prawdziwego zdarzenia. Miejscową superstar jest niejaka Candy Suxxx. Jedź, więc do miejsca wskazanego na mapie, aby spotkać się z nią. Aktorka jest chętna do współpracy, ale jak sama mówi, najpierw musisz pogadać z jej menadżerem. No to pogadaj. Niestety on nie jest już taki skory do rozmowy. Zapakuje się do auta, a Ciebie pozostawi w towarzystwie swojej straży przybocznej, zajmij się nimi. Następnie wskakuj na jakąś motorynkę i goń drania. Gdy będziesz blisko, poślij mu w tyłek serię z UZI. Samochód zatrzyma się i na spotkanie wybiegnie Ci kolejna ekipa. Jeśli nie masz ochoty na zabawę w Rambo, możesz ich olać. Jedź dalej za ważniakiem, cały czas ostrzeliwując zad jego wozu. W końcu nie wytrzyma. Opuści schronienie, a Ty dasz mu dwie między oczy i będzie po sprawie. Teraz możesz spokojnie wrócić po Candy. Jak tylko nadarzy się okazja, powinieneś zmienić pojazd na czteroosobowy - tak przyszłościowo. Z panną Suxxx na pokładzie, skieruj się w stronę Well Stacked Pizza (przy Rock City). Tam znajdziesz Mercedes; ona też chce być gwiazdą. Gdy już skompletujesz obsadę, wracaj do na Prawn Island. Steve będzie zachwycony.

56. Dildo Dodo - $2000

Film może być arcydziełem, ale bez odpowiedniej promocji i tak nikt go nie obejrzy. Musisz zadbać o reklamę. Najlepszym sposobem na dystrybucję ulotek będzie rozrzucenie ich nad miastem. Skimmer stojący na tyłach studia powinien świetnie sprawdzić się w tej roli. Wejdź do kabiny i wzbij się w powietrze. Aby zaliczyć tą misję, musisz przelecieć przez szereg checkpointów. Niebieskie pole rozpoczyna zrzut ulotek, czerwone (a może bordowe?) kończy. Najlepiej zacząć od punktu znajdującego się nad torem motocrossowym w Downtown. Potem już będzie wiadomo gdzie lecieć: Little Haiti, Little Havana, Escobar Intl., Vice Port i z powrotem. Kłopoty może sprawić końcówka przedostatniego odcinka, gdyż punkt zamykający znajduje się między ciasno usytuowanymi budynkami. Mimo to pamiętaj, że podchodzić do każdego punktu możesz tyle razy ile chcesz. Musisz tylko zwracać uwagę na poziom paliwa w baku samolotu. Gdy Ci go braknie, maszyna spadnie i misja zakończy się oczywiście niepowodzeniem. Na marginesie: zawsze intrygował mnie tytuł tej misji :)

57. Martha's Mug Shot - $4000

W czasie tego zadania do zdobycia będzie złoty Stretch. Dostać się do niego możesz, tak jak do Admiral'a z misji "Check In At The Check Out".

Kongresman z Vice City, Alex Shrub staje na drodze rozwoju lokalnego przemysłu rozrywkowego. I choć mówi, że nie lubi porno, to jednak sam ma pewne zboczenia. Scott planuje skompromitować go, publikując w prasie pewne ciekawe fotki. Tylko skąd je wytrzasnąć? Bierz aparat, Candy i jedźcie do Vice Point. Suxxx dojedzie swoją złotą limuzynką, Ty najlepiej weź stojący na terenie IGF helikopter. Leć za samochodem. Po obejrzeniu przerywnika, wyląduj na plaży za pobliskim hotelem. Bocznymi drzwiami dostaniesz się na schody przeciwpożarowe. Przez okno na najwyższym (dostępnym) poziomie, cyknij Shrub'owi i Candy trzy zdjęcia. Niestety od razu zostaniesz zauważony. Dostaniesz piąty wanted level, z którym jakoś musisz wrócić do Steve'a. Biegnij w dół zdejmując kolejnych agentów FBI, na pierwszym piętrze czeka dwóch, a na parterze czterech. Po wyjściu z budynku, wracaj od razu do Sparrow'a. Nie leć prosto do studia, bo trafisz pod taki ostrzał, że zanim wylądujesz zostanie z Ciebie jedynie garstka prochu. Trzymaj się linii brzegowej, zrób wielkie koło, podleć do wyspy od strony przystani i wyląduj zaraz przy basenie. Potem sprintem do różowego pola. Na szczęście gwiazdki znikają po misji.

58. G-Spotlight - $8000

Zadanie zręcznościowe. Widocznie ulotki nie za bardzo pomogły, bo trzeba imać się innych sposobów. W Downtown znajduje się reflektor, oświetlający nocą pewien wieżowiec. Musisz się tam dostać i podmienić wyświetlany wzór. Z podmianą nie będzie problemu, gorzej z dojazdem. Schody prowadzące do reflektora są podniesione, więc musisz skorzystać z dachów okolicznych budynków. Bierz PCJ 600 (dotychczasową własność stróża IGF), jedź w miejsce zaznaczone na mapie, potem do biura i windą na górę. Kolejne punkty, w których będziesz lądował, otoczone są różową poświatą. Wszystko co trzeba robić, to po prostu skakać z dachu na dach. Musisz być ostrożny, gdyż w momencie kiedy spadniesz, będziesz musiał zaczynać od nowa. Dodatkowy podjazd, uaktywnia się dopiero w połowie trasy i przed samym reflektorem. Misja niby nie jest na czas, jednakże cały plan spala na panewce po godzinie 07:00 rano, gdy robi się jasno. Dlatego też musisz wykonać robotę, zanim wybije owa godzina. Podczas zadania Twój motocykl może się nieco potłuc, więc skorzystaj z pierwszego dodatkowego podjazdu i (jeśli to możliwe) wymień go na nowy. Tylko nie trać na to zbyt wiele czasu.

Printworks - Symbol dolara

59. Cap The Collector - $30000

Zanim misja będzie dostępna, dostaniesz telefon o kłopotach w drukarni. Po przybyciu na miejsce okaże się, że nie możesz zebrać stąd kasy, bo zrobili to już za Ciebie ludzie Sonny'ego. Forelli przysłał do Vice City sześciu swoich ludzi, aby rozliczyli się z Tobą. Właśnie jeżdżą Sanchez'ami po całym mieście i egzekwują Twój dług wobec Mafii. Bierz motocykl (najlepiej też Sanchez'a) i jedź odebrać swoje ciężko zarobione pieniądze. Ulicami krążą trzy grupy, po dwie osoby. Jedna prowadzi, druga trzyma shotgun'a. Właśnie na tego shotgun'a powinieneś uważać. Chyba nie ma sensu gonić za złodziejami. Poczekaj, aż zatrzymają się przy którymś z Twoich biznesów i dopiero wtedy ich rozwal.

Po tym zadaniu odezwie się do Ciebie Lance i poinformuje, że macie spore kłopoty. Tym samym, otrzymasz dostęp do misji finałowej.

The Malibu Club - Symbol palmy - $120000

Malibu jest ekskluzywnym klubem nocnym, położonym w sercu miasta. Gromadzą się tam sławy Vice City, bogacze oraz piękne kobiety. Jak można było zauważyć podczas gry, lokalem dowodził do teraz Kent Paul. Po wykonaniu zadań związanych z tym miejscem, interes zacznie generować $10000 dziennie.

60. No Escape? - $1000

Wraz z kumplami, planujesz skok na tutejszy bank. Aby wszystko poszło gładko, będziesz potrzebował kilku specjalistów. Pierwszym z nich jest Cam Jones, miejscowy ślusarz. Aktualnie przebywa w celi, na komisariacie. Nie wiadomo dokładnie za co siedzi, ale można się domyślać, że za jakieś nadużycia :) Właśnie dlatego może być przydatny. Jako, że zadanie jest z tych trudniejszych, powiem po kolei jak ja odbiłem Cam'a z rąk funkcjonariuszy VCPD. Na początku warto zabrać ze sobą śmigłowiec, stojący na dachu Twojej rezydencji na Starfish Island. Wyląduj nim tuż przy posterunku, najlepiej na ulicy, jednak nie za blisko, bo gra może Ci go sprzątnąć. Przed wejściem upewnij się, że nie trzymasz niczego w rękach. Wewnątrz skieruj się w lewo, do szatni. Stań w różowym polu. Mając już na sobie seksowny mundurek wyjdź z szatni, a następnie skieruj się na pierwsze (i ostatnie) piętro komisariatu. Z boksu na końcu pokoju zabierz kartę, po czym wróć na dół. Zejdź do pomieszczenia z celami. Po wejściu z różowe pole zobaczysz krótki przerywnik, na którym uwalniasz Jones'a. Mimo czterech gwiazdek, biegnij do wyjścia (nie sprintem, normalnie). Na zewnątrz skieruj się do helikoptera (gdy upewnisz się, że Cam nadąża za Tobą, możesz przyspieszyć). Wsiądź do maszyny i poderwij ją, zaraz jak obaj znajdziecie się na pokładzie. Leć do Pay'n'Spray zaznaczonego na mapie. Obok znajduje się parking. Wyląduj, wysiądź i zobacz jakie pojazdy masz do dyspozycji. Jeśli jest Banshee - bierz, jeśli nie - bierz PCJ 600. Teraz wystarczy tylko dostać się do lakiernika i po sprawie. Na koniec, odwieź Cam'a Jones'a do jego domu na zachodniej wyspie.

61. The Shootist - $2000

Teraz musisz znaleźć strzelca wyborowego. Wieść po mieście niesie, że obeznany z bronią jest tu gość zwany Cassidy, Phil Cassidy :) Jedź do Ammunation w Downtown. Tam Phil ćwiczy strzelanie, może uda Ci się namówić go na wspólny skok. Facet zaprosi Cię do zmierzenia się w turnieju strzeleckim. Jeśli uzna, że posługujesz się bronią wystarczająco dobrze, dołączy do Twojej ekipy. Turniej złożony jest z trzech etapów. W pierwszym, strzelasz do manekinów przesuwających się w trzech odległościach. Za trafienie najbliższego dostajesz jeden punkt, za drugiego dwa, a za najbardziej oddalonego trzy punkty. Drugi etap, to strzelanie do plansz pokazujących się w oknach. Zaś trzeci to kombinacja etapu drugiego z pierwszym. Makiety pokazują się nie tylko w oknach, ale też wyjeżdżają Ci przed tuż nosem. Aktualna ilość Twoich punktów i limit wymagany do zaliczenia misji, widoczne są cały czas na ekranie. Jeśli zdobędziesz ponad 60 punktów w trzech etapach, Cassidy będzie dla Ciebie pracował.

62. The Driver - $3000

Jeśli lubisz szybkie i mocne wozy, to na pewno ta misja przypadnie Ci do gustu. Jest tu bowiem do zdobycia kuloodporny Sabre Turbo. Kogo jeszcze trzeba, skoro masz już speca od zamków i strzelca? Trzeci na liście jest kierowca. Nie... Ken się nie nadaje :) Za to Phil, zna pewnego gościa imieniem Hilary, podobno mistrza kierownicy. Hil chętnie poprowadzi dla Ciebie wóz, ale pod jednym warunkiem. Musisz wygrać z nim wyścig ulicami miasta. Cały problem w tym, że on ma do dyspozycji świetny samochód, a Ty tylko zwykłego Sentinela. Pewnym rozwiązaniem, może być przesiadka w trakcie jazdy, do lepszego auta. Jeśli obawiasz się, że nie trafisz na nic fajnego, podstaw sobie wcześniej na drodze jakieś cacko (polecane tutaj pojazdy to: Cheetah, Infernus, Comet, Stinger, Phoenix, Banshee).

63. The Job - $50000

Czas zrealizować swoje plany i marzenia. Bierz chłopaków i jedźcie pod bank w Little Havana. Hilary będzie czekał w wozie, zaś Ty, Cam i Phil wejdziecie do środka. Najpierw jednak, trzeba zmienić ubiór. Za pobliskim krzaczkiem, dokona się magiczna przemiana. Po dostaniu się do środka, Cassidy obstawi parter, a Ty i Jones pójdziecie na górę po pieniądze. Na drodze, pojawi się kilku ochroniarzy, których sprzątniesz Colt'em. W zamku do sejfu Cam rozpozna jeden z lepszych modeli, otwarcie go zajmie parę godzin, chyba że będziecie mieli specjalny szyfr. Kod ma tylko menadżer banku. Zjedź windą po gościa i przyprowadź go. Przy okazji, w pokojach na końcu korytarza, znowu spotkasz grupkę ochroniarzy. Są tam też serce i pancerz, uzupełnij koniecznie. Menadżer siedzi skulony za biurkiem, w pokoju po lewej. Podejdź tam, a następnie zabierz go do skarbca. Potem zbiegnij na dół do Phil'a. Ktoś włączy alarm i za chwilę zjawią się SWAT'owcy, zjadą spod sufitu. Rozwalcie ich. W międzyczasie dowiesz się, że Jones nie żyje. Kasa sama nie przyjdzie, musisz biec na górę. Weź walizkę i wyjdź z Cassidy'm na zewnątrz budynku. Przed bank podjedzie Hilary, będzie Was osłaniał, jednak sam oberwie. Wskakujcie do taksówki i jedźcie w kierunku najbliższego Pay'n'Spray. Po zmyciu z siebie gwiazdek, jeszcze tylko pod dom Cam'a Jones'a, do garażu i misja zakończona.

Po zadaniu, odezwie się do Ciebie Phil Cassidy z propozycją współpracy. Będzie czekał w swojej kryjówce, na obrzeżach Little Haiti. Do klubu Malibu zostanie dostarczony The Job Outfit.

The Pole Position Club - P na różowym tle - $30000

Pole Position jest klubem dla dorosłych, znajdującym się w Ocean Beach. Można tu zobaczyć wirtualne panienki wijące się przy rurze lub też prywatny taniec erotyczny w jednej z kabin na tyłach lokalu. Po wydaniu $600 na obejrzenie takiego właśnie tańca ($60 na minutę), klub zaczyna generować nam $4000 dziennie. Sześć stówek to aż dziesięć minut, ale cóż... trzeba jakoś wytrzymać. Można np. wyłączyć monitor :)

Po wykupieniu tego interesu, do pobliskiego sklepu dostarczony zostanie Mr. Vercetti Outfit - całkiem stylowy garniturek.

Mr. Teal - Budka telefoniczna

64. Loose Ends - $16000

W czasie misji możesz zdobyć unkatowe wozy: czarnego Pony i dwa czarne Admirale. Jacyś wanksta, robią na dachu Twojej fabryczki lodów interesy. Nic nie powiedzieli, nie uiścili też stosownej opłaty za wynajem pomieszczeń. Musisz sam odebrać zapłatę. Po lewej masz uchyloną bramę. Wejdź przez nią na tyły Cherry Popper i wyślij do kostnicy wszystko co się rusza. Uważaj na gostków u góry. Okrężną drogą, dostań się na dach. Tam będzie stało jeszcze kilka osób, w tym dwóch całkowicie zamurowanych facetów. Po całkowitym oczyszczeniu terenu, bierz walizkę ze szmalem i wsiadaj do śmigłowca. Teraz tylko spokojnie leć na lotnisko. Wynagrodzenie już czeka.

Phil Cassidy - P

65. Gun Runner - $2000

Phil miał załatwić Ci jakieś nowe zabawki, ale Meksykańczycy, którym ostatnio je pożyczył, zwlekają ze zwrotem. Jedź na miasto i sam odbierz. Musisz skasować wszystkie wozy zaznaczone żółtymi kropkami i zebrać z nich broń. Zadanie będą próbowali utrudnić Ci chłopcy na motorynkach, za każdego zlikwidowanego dostaniesz bonus w wysokości $100. Warto ich tępić, bo to w sumie przyjemne z pożytecznym - zarabiasz i ujmujesz sobie "przeszkadzajek". Jeśli chodzi o auta, to najlepiej ostrzeliwać je aż wybuchną.

66. Boomshine Saigon - $4000

Cassidy zrobił mini imprezę i trochę za dużo wypiliśmy, hep. Potem chciał pokazać swoje nowe dzieło, ale baterie zawiodły, hep. Trzeba było (hep) szybko wymienić. Wymienił (hep) i wtedy... O shit! Phil, a gdzie masz rękę? Wyjebało ją w kosmos, hep :) Po krótkim, jakże klimatycznym wstępie, przejdźmy do sedna sprawy. Musisz jak najszybciej, pod wpływem alkoholu, dowieźć kumpla do szpitala (uważając przy tym na stan jego zdrowia). Całość nie jest taka prosta, mimo że jazda wygląda dość zabawnie. Pod szpitalem dowiesz się, iż Cassidy nie może do niego iść, bo przecież kręci się tu mnóstwo glin, a on nielegalnie bawił się materiałami wybuchowymi. Jedź do znajomego z wojska, byłego chirurga. Ten na pewno pomoże. Ciekawą sprawą jest fakt, że zaraz po odstawieniu Phil'a, trzeźwiejemy. Szkoda, że nie można tak w rzeczywistości :)

Tommy Vercetti - V

67. Keep Your Friends Close - $30000

I nadszedł ten moment, którego tak nie lubię - ostatnia misja w grze. Sonny nieźle się wpienił, bo postanowił przyjechać do Vice City i osobiście się z Tobą rozprawić. Kazałeś Rosenberg'owi spakować lewą kasę do walizek, po czym ruszyliście na spotkanie. Daleko nie trzeba było wychodzić, bo Forelli czekał na Ciebie już w holu Twojej rezydencji. Niestety próba opchnięcia podróbek nie wypaliła. Ta szuja, Lance, okazał się zdrajcą. Przez cały czas tylko zgrywał przyjaciela, a teraz chciał wbić Ci nóż w plecy. Dosyć tego, zaczyna się jatka. Zadanie, nie jest takie trudne na jakie się zanosi. Oto najprostszy sposób na zaliczenie go. Wystaw głowę ze swojego biura, zaczną biec do Ciebie ludzie Mafii. Wróć za biurko i nawalaj do nich. Na ekranie pojawi się informacja, żebyś dorwał Lance'a. Pobiegnij za nim (tylko ostrożnie, bo czasem się odwraca i strzela) na samą górę. On wejdzie na dach, a Ty wracaj na dół. Przez basen, wydostań się na zewnątrz budynku. Teraz skombinuj śmigłowiec. Znajdziesz go w Little Haiti lub Downtown, możesz też szukać gdzie indziej, byle nie na Starfish Island :) Gdy już znajdziesz, podleć do Vercetti Estate i wyląduj na dachu, jak najdalej od komitetu powitalnego. Pozdejmuj kolejnych strzelców (warto skorzystać ze stojących w pobliżu czerwonych beczek), a Vance'a zostaw sobie na deser - jemu należy się potrójna porcja ołowiu. Po oczyszczeniu dachu, dostaniesz informację, że Włosi dalej grzebią Ci w sejfie. Biegnij na dół i rozwal kilku intruzów. Po pewnym czasie, pojawi się Sonny. Pomachaj mu (lufą przed nosem) i udowodnij, że lepiej by skończył gdyby pozostał w Liberty City. To tyle...
Materiał pochodzi ze strony https://www.gtathegame.net
Oryginał znajdziesz pod adresem http://www.gtathegame.net/?dz=38