Ciekawostki


GTAthegame
autor: chaos · data: 26.10.2013
Przydatne sztuczki

· W Portland, za garażem Toniego znajduje się ciężarówka z napisem Toyz. Wejście do pojazdu aktywuje mini gierkę, w której sterujesz wybuchającymi samochodami RC. Za każde zniszczenie wozu dostaniesz $1000.

· Sprinterki uprawiające jogging na wyspie Staunton posiadają przy sobie większą ilość gotówki niż pozostali przechodnie.

· Włączenie syren w samochodzie służb medycznych, policji lub straży powoduje, że inni użytkownicy drogi cię przepuszczają.

· Z Pay 'n' Spray można korzystać za darmo. Pierwszy "zabieg" kosztuje $1000. Jeśli wyjedziesz i wjedziesz do garażu ponownie - kolor zostanie zmieniony za darmo.

· Księżyc można powiększyć strzelając do niego z karabinu snajperskiego.

· Aby rozpędzić czołg na maxa, obróć wieżyczkę do tyłu strzelając z niej możliwie szybko...

· Kiedy jesteś na prochach (Adrenaline Pills) nie wsiadaj do pociągu, ponieważ będzie jeździł dookoła i nigdy z niego nie wysiądziesz.

· Wykonaj INSANE JUMP, a twój Wanted Level zmniejszy się o 1.

· Gdy ukończysz grę (ostatnią misję "The Exchange") czołg przy Army Surplus będzie odblokowany.

· Zabij 60 razy w tzw. Vigilante Missions, aby odblokować łapówkę, która będzie dostępna w kryjówce.

· Wykonaj 100 kursów taksówkarskich. Pozwoli ci to odblokować szybszą taksówkę, która znajdzie się w Harwood.

· Idź do Supre Saver Grocery Store w Newport (Staunton Island). Wsiądź do wozu, będziesz mógł uczestniczyć w "Secret race-type mission".

· W niektórych bazach policyjnych stoją Enforcery (ciężarówki policyjne). Jeśli tam wejdziesz, otrzymasz 100 pancerza!

· Zebranie prostytutki z ulicy i zabranie jej w ustronne miejsce regenruje zdrowie. Maksymalnie można dobić do 125.

Wersja beta
Postacie:

· Wygląd Claude'a często ulegał zmianie. Na przykład: na pierwszych obrazkach z gry widać słabo wymodelowaną postać wyglądającą zupełnie inaczej niż finalny model. Inne screenshoty przedstawiają głównego bohatera, który jest grubszy, ma inną fryzurę i ubranie.

· Postacie Curtly, Darkel i Butler zostały usunięte ze scenariusza gry.

· Tom Novy miał pojawić się w grze wraz ze swoim utworem "Back to the Streets" lecz został ostatecznie usunięty z niewiadomych powodów.

· 8Ball pierwotnie miał nazywać się Mullan.

· Joey Leone pierwotnie miał nazywać się Joey Sorvino.

· Salvatore pierwotnie nazywać się miał Frankie Sorvino.

· Asuka Kasen miała nazywać się Kemuri.

· Maria Latore miała dłuższe włosy, inne ubranie i kolczyki.

· Ubiórem członkowie Triady był czarny dres. Ponadto posiadali tatuaże na swoich przed-ramieniach.

· Ubiorem Toniego Cipriani był brązowy sweter. Ponadto postać wyglądała na dużo starszą.

· Catalina oryginalnie ubrana była w spódniczkę i legginsy.

· Ubiorem Misty była czarna mini spódniczka, czerwony biustonosz, biała kurtka i złote szpilki.

· FBI miało zupełnie inny uniform.

Bronie:

· Mina lądowa została usunięta.

· Kij baseballowy pierwotnie był czerwono żółty z czerwoną rączką.

Piesi:

· Wiele skinów głównego bohatera dostępnych z poziomu kodów zostało usuniętych.

· Starsi ludzie z laskami zostali usunięci.

· W grze miały pojawić się dzieci, ostatecznie wycofano się z tego pomysłu.

· Policjanci mieli wąsy.

· Strażacy mieli żółte uniformy.

· Uliczni grajkowie zostali usunięci z gry. Pojawili się dopiero w Grand Theft Auto IV.

Misje:

· Pierwotnie wykonując misje Vigilante, Paramedic lub Firefighter, radio w pojeździe traciło zasięg. Następstwem tego był brak kolejnych zleceń dla gracza. Kontynuacja możliwa była jedynie wtedy gdy gracz podjechał pod szpital lub posterunek policji / straży.

· Większość misji była dostępna w poszczególnych godzinach. Świadczyć o tym może zdanie z plików gry „ Toni zabrał swoją mamuśkę do opery – zadzwoń później!”

Miasto

· Miasto zmieniało się kilkakrotnie podczas produkcji gry. Miało więcej ulic i dróg oraz budynki były całkiem inne – przykładem może być szpital lub bank w Portland.

· Punk Noodles pierwotnie było malutkim zielonym parkiem z dwoma pomnikami.

· Most Callahan pierwotnie nazywał się Most West Port.

· Lotnisko pierwotnie znajdowało się na wyspie Staunton, a także było więcej dróg na Shoreside Vale. Pierwotnie mostu Callahan miało nie być.

· W grze miały pojawić się dzielnice takie jak: The Towers, Sewers, Swanksville, Projects, Luigi's Place, Little Italy i Industrial Park.

· Nawiązując do pierwszych testów gry w Liberty City pojawiły się promy, zostały jednak usunięte ze względu na wstawienie mostu Callahan i tunelu Porter.

· W wersji beta budynki na Wzgórzach Hepburn otoczone były metalową siatką.

· W wersji beta do podnoszonego postu Shoreside prowadziło wiele dróg.

· Na Wzgórzach Hepburn nie było ani jednego drzewa.

· Willi Salvatore również miało nie być.

Rozgrywka:

· Pociągi można było zniszczyć.

· Claude pierwotnie mógł biegać z kijem baseballowym.

· Tryb online został wycięty.

· Pierwotnie gdy gracz podnosił pieniądze na ekranie była wyświetlana ich ilość. Ta opcja pozostała w ostatecznym kodzie gry i wciąż można ją włączyć.

· HUD był zupełnie inny, radar był jasno niebieski, a zamiast procentowego wskaźnika zdrowia był pasek umieszczony obok radaru.

· Radiowozy pierwotnie były niebieskie. Kolorystykę zmieniono po zamachach terrorystycznych z 11 września 2001.

· W wersji beta znajdowało się wiele samochodów, w tym kilka nawiązujących do swoich poprzedników z GTA2. Pojawił się m.in. szkolny autobus, Panto, Aster, Bug, Buggy (w późniejszych osłonach BF Injection). Nazwy pojazdów były zupełnie inne, np: Idaho - Hachura, Kuruma - Sentinal, Sentinel - Beamer, Cheetah - Rocket. Ponadto pierwszym pojazdem gracza był Beamer, a nie Kuruma.

Grafika:

· Grafika była bardziej kreskówkowa i kolorowa.

Soundtrack (usunięte utwory):

Tom Novy – Back to The Street's
AC/DC – Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Inne:

· Pierwotnie logo było podobne do loga GTA2 lecz z trójką na końcu.

· W plikach znajdują się niewykorzystane napisy (dialogi) takie jak: "Jesteś zdrów jak ryba, zjeżdżaj stąd!" ("You're perfectly healthy, get out of here!"), "Już cię naprawiam." ("I'll just fix you up”). Tekst pojawiać się miał po wejściu do szpitala, który w założeniu był dostępny.

· Droga na lotnisko została zmieniona, podobnie jak jego lokalizacja. Lotnisko znalazło się z dala od zabudowań ze względu na zamachy terrorystyczne z 11 września 2001.

· Wizjer wyrzutni rakiet pierwotnie był podobny do wizjera snajperki.

· Kryjówki ulepszały się wprost proporcjonalnie do postępu w grze i stanu konta.

· Logo Head Radio było inne.

· Samoloty były zniszczalne.

· Jesus Saves z GTA2 pierwotnie miał znaleźć się w grze lecz ostatecznie został zastąpiony przez kryjówki.

· Claude od początku był niemową.

· W grze nie planowano umieszczać samolotów i helikopterów do pilotażu.
Materiał pochodzi ze strony https://www.gtathegame.net
Oryginał znajdziesz pod adresem http://www.gtathegame.net/?dz=242