TLaD - Solucja
GTAthegame
autor: sdr · data: 29.04.2010
Billy - [B]
Clean and Serene - $750
Cała historia rozpoczyna się w momencie, gdy Johnny Klebitz - nasz świeżo upieczony protagonista - zabiera ekipę gangu motocyklowego The Lost, któremu tymczasowo przewodzi - w drogę do zakładu odwykowego w Alderney. Właśnie dziś wychodzi stamtąd po dłuższym pobycie szef klubu, Billy Grey. W drodze powrotnej do naszej siedziby warto wysłuchać ciekawych dialogów, aby dowiedzieć się co nieco na temat przeszłości wzajemnych relacji pomiędzy Johnnym i Billym. Po powrocie kolejna cutscenka, w czasie której Billy zaczyna natarczywie dopytywać się o swój motocykl, którym chłopaki mieli zaopiekować się pod jego nieobecność. Okazuje się, że jakimś cudem maszyna zniknęła z pola widzenia Johnny'ego i trafiła "na przechowanie" do warsztatu w Bohan. Czas na kolejną wycieczkę. Na miejscu Billy wywiera presję na mechaniku, który w końcu zdradza, że Angels of Death - konkurencyjny gang - zabrał motor do swojej kryjówki w Northwood. Jedziemy tam. Zbiry oczywiście nie oddadzą go po dobroci, a przynajmniej tak zakłada Billy. Na dodatek żądny świeżej krwi po okresie posuchy, nakazuje spuszczenie winowajcom porządnego łomotu. Nasz szef w końcu dosiada własnego rumaka i rusza w stronę domu. Johnny zaś od tej pory podąża w szyku za nim.
Jeśli zbyt długo będziemy zbaczać z kursu lub będziemy się wyrywać przed szereg, gra przypomni nam o naszym miejscu za pomocą wielkiego logo The Lost sunącego ulicą za motorem Billy'ego. Warto choć na moment wjechać na zaznaczony obszar, gdyż w tym czasie nasza maszyna ulegnie naprawie jeśli była uszkodzona, a poziom zdrowia i pancerza Johnny'ego zacznie powoli odrabiać straty.
Angels in America - $750
Pod nieobecność szefa Johnny zdążył poukładać sprawy gangu i zaczął robić prawdziwe interesy, które przynosiły całej ekipie wymierne korzyści finansowe. Johnny nie uznawał niepotrzebnego rozlewu krwi dla niemodnych już wartości, dla honoru, dla "ochrony" własnego podwórka. Z kolei to było podstawą rządów Billa, który najchętniej powybijałby inne gangi.
Wprowadzenie do tej misji ukazuje przywódcę grupy ciągle świętującego swój wielki powrót. Gdy przychodzi Johnny jesteśmy świadkami kolejnego konfliktu interesów, który na szczęście zostaje w porę przerwany. Okazuje się, że przed budynkiem czeka grupka rywali z AoD mocno zaniepokojonych zerwaniem przez Billy'ego sojuszu, który z trudem wypracował Klebitz. Billy chcąc zademonstrować jak głęboko ma niepokój swojego rozmówcy pakuje mu kulkę w plecy, gdy tylko ten się odwraca. Spłoszeni pozostali członkowie AoD uciekają, by poinformować resztę gangu o rozpoczętej właśnie wojnie. Mają sześć motocykli, na każdym kierowca i strzelec. Naszym zadaniem jest oczywiście dogonienie ich i unieszkodliwienie w porę, zanim dotrą do swojego klubu. Pomagać nam w tym będą kumple, ale nie oszukujmy się - większość przeciwników będziemy musieli zdjąć samodzielnie. Warto przyłożyć się do tego bowiem pościg szybko wjeżdża do Booth Tunnel, a tam robi się dość ciasno. Poza tym jeśli będziemy pieścić się z przeciwnikami zbyt długo, mogą oni dotrzeć w końcu do swojej kryjówki, a tam już czeka na nich wsparcie.
Po wykonaniu zadania oglądamy cutscenkę, w której jeden z kompanów mówi nam, że wybiera się do Broker do dziewczyny. Mowa oczywiście o nikim innym jak o córce Faustina.
It's War - $750
Kolejne starcie charakterów. Billy przedstawia Johnny'emu Dave'a - prawnika, który może pomóc bikerom w razie problemów z wymiarem sprawiedliwości. To jeszcze jedno posunięcie Greya, które nie podoba się Johnny'emu. Groźba kłótni zostaje jednak ponownie zażegnana przez wiadomość, którą otrzymuje Bill. Angels of Death w odwecie za ludzi zabitych przez nasz gang zajmują część naszych miejscówek. Szef grupy bez namysłu rusza do walki.
Miejscem pierwszej strzelaniny jest Acter Industrial Park. Wrogowie opanowali poprzemysłowy budynek i ostrzeliwują nas zarówno z ziemi jak i z dachu. Na górę nie da się w żaden normalny sposób dostać, więc pozostaje odpowiadanie ogniem zza osłony na dole. Warto mieć wtedy pod ręką coś bardziej precyzyjnego niż shotgun. Druga lokacja jest już gęściej wypełniona mięsem do odstrzału. Tutaj przeciwnicy również rozmieścili się na dwóch poziomach. Strategia jest podobna. Po wykończeniu ludzi na dole, na rurach i w niewielkim budynku po lewej, ruszamy na tyły. Tam oczekuje nas kolejna fala oporu. W czasie walki pomocą służą dość nieprzypadkowo rozstawione czerwone beczki.
Po unieszkodliwieniu ostatniego członka AoD oglądamy przerywnik, w którym Billy informuje grupę o śmierci Jasona, którego zastrzelił w Bohan jakiś "Polak czy Rosjanin czy Serb".
Action/Reaction - $0
Cutscenka wprowadzająca do zadania pokazuje rozmowę Billa z Rayem Boccino, przedstawicielem włoskiej mafii, którego znamy już z GTA IV. Spotkanie przerywa wizyta Johna. Billy oznajmia mu, że jest sprawa, którą trzeba się zająć i zarządza przejażdżkę do Algonquin, gdzie mieści się kryjówka Angels of Death.
Na miejscu Grey wręcza Jonhnny'emu granatnik i nakazuje wypłoszenie przeciwników z nory. Celując w okno budynku należy wziąć pod uwagę siłę grawitacji, więc mierzymy nieco wyżej, np. w górną ramę okna. Po chwili z klubu wybiegają rozwścieczeni członkowie AoD, dochodzi do wymiany ognia. Warto w tym miejscu skorzystać ponownie z granatnika i wysadzić vana, przy którym skupi się spora grupka "deadbeats". Resztę dobijemy spokojnie z broni mniejszego kalibru, cały czas pamiętając o niezbędnej osłonie.
Gdy atmosfera na zewnątrz nieco ostygnie, ekipa The Lost wkroczy do środka. Naszym celem jest piwnica. Po drodze pokonujemy kilku niedobitków w barze. Gdy w końcu dotrzemy na dół, zdejmujemy ostatnie jednostki stawiające dzielnie opór i oglądamy przerywnik filmowy. Bill zgarnia torby z heroiną i każe Brianowi zająć się nimi. Johnny naskakuje na Billa, zarzucając mu, że to jeszcze bardziej wkurzy Angels of Death. Grey zasłania się śmiercią Jasona i stwierdza, że ktoś z nich był w to zamieszany. Johnny oczywiście wie swoje.
Po tej misji otrzymujemy SMS'a od Billy'ego. Pisze, że powinniśmy spotkać się w Bohan z Elizabetą Torres, która może pomóc gangowi spieniężyć heroinę.
Jim - [J]
Liberty City Choppers - $1000
Jim zna gościa, który chętnie odkupi motocykle członków Angels of Death i wywiezie je do Japonii. Najpierw jednak trzeba je zwinąć. Tak się akurat składa, że w pobliskim barze stołuje się właśnie kilku członków AoD. Czas na małą imprezę.
Udaj się za wskazaniem GPS do Alderney City, gdzie w zaułku czeka na Was ciężarówka, na którą załadujesz motocykle. Bar znajduje się w Tudor. Zaraz po zaparkowaniu okaże się, że bikerzy nie oddadzą swoich stalowych rumaków tak łatwo. Nadarza się świetna okazja do wezwania wsparcia. Znajdź w telefonie Terry'ego lub Claya i wybierz opcję "Backup". Chłopaki pojawią się dosłownie po chwili, zupełnie jakby przypadkiem przejeżdżali w pobliżu ;) Gdy już uporasz się ze wszystkimi przeciwnikami, zaparkuj na ciężarówce pozostałe motocykle i ruszaj w drogę powrotną, do zaułka w którym zostawiliście z Jimem swoje maszyny.
Gdy tylko dotrzesz na miejsce zobaczysz przerywnik, w którym poza Johnnym i Jimem uczestniczyć będzie dwóch gliniarzy. Życzą sobie stosownej opłaty za przymknięcie oka na akcję, której przed momentem byli świadkami. Szykują się kłopoty, tylko dla kogo?
Bad Cop Drop - $2000
Jim zdecydował, że nie da się naciągnąć na haracz dla skorumpowanych policjantów. Za to przygotował dla nich coś zupełnie innego - zasadzkę - i Johnny musi mu pomóc w jej organizacji. Jedź za Jimem na miejsce spotkania z gliniarzami. W czasie krótkiej cutscenki jeden z nich zostanie uderzony przez naszego kumpla. To właśnie tutaj rozpoczyna się zadanie Klebitza. Upokorzone psy niezwłocznie podejmą pościg i nie wiedzieć czemu podążą tropem akurat naszego jednośladu. Trzymaj dystans, ale również nie oddalaj się zanadto, aby nie zgubić ogona. Zawsze możesz sprawdzić też czy nadal znajdujesz się w polu widzenia pasażerów radiowozu - informacja o stosownym przycisku powinna wyświetlić się na ekranie.
Trasa pościgu kończy się w południowej, przemysłowej części Alderney, gdzie czeka już na Ciebie wsparcie innych członków gangu. Gdy tylko przywiedziesz za sobą zwierzynę, chłopaki rozpoczną ostrzał. Zeskocz czym prędzej z motocykla i poszukaj jakiejś wygodnej osłony. Gliny od razu wezwą wsparcie, więc dość szybko zrobi się tłoczno. Wykorzystaj stojące w pobliżu radiowozów czerwone beczki. Dzięki nim zaoszczędzisz sporo amunicji. Gdy już ostatnia czerwona kropa zniknie z radaru, wsiadaj z powrotem na swojego rumaka i uciekaj szybko poza obszar poszukiwania.
Elizabeta - [E]
Buyer's Market - $0
Wreszcie drogi Johnny'ego krzyżują się z bohaterami, których znamy już z GTA IV. We wprowadzeniu do tej misji spotykamy ponownie Elizabetę Torres, Playboya X, no i po chwili oczywiście samego Niko Bellica. To pierwsza misja, w której obaj bohaterowie brali razem udział. Liz znalazła kogoś kto chce kupić heroinę, którą zwędziliśmy z klubu Angels of Death. Transakcja odbędzie się w Dukes, jednak najpierw musisz spotkać się Brianem i odebrać od niego towar. Gdy już to zrobisz, udaj się do dobrze znanego budynku i na trzecim piętrze zaczekaj na Niko oraz Playboya X.
Po kilkunastu sekundach okaże się, że całe spotkanie jest zakupem kontrolowanym, a zniecierpliwieni nabywcy robią w LCPD. Nie pozostaje nic innego jak tylko przebić się przez hordy funkcjonariuszy N.O.O.S.E. i opuścić budynek. Droga wiedzie schodami w dół, do drzwi którymi dostałeś się do środka. Na każdym piętrze czekają na ciebie zamaskowani, uzbrojeni po zęby goście. Pamiętaj więc, że jesteś Klebitz - nie Rambo i powoli, ostrożnie usuwaj każdego samemu starając się zarobić jak najmniej obrażeń. Przed budynkiem czeka nas jeszcze jedna barykada. Tutaj warto posłużyć się granatnikiem (o ile jeszcze posiadamy amunicję do niego) i wysadzić czekające na nas radiowozy. Eksplozja zmiecie ukrywających się w ich pobliżu gliniarzy, a nawet jeśli któryś przeżyje, zyskamy trochę czasu na ucieczkę. Zaraz za drzwiami, po lewej stronie za murkiem znajduje się droga, na którą możemy zeskoczyć i ukraść jakiś samochód. Aby zaliczyć misję, musisz jeszcze pozbyć się pościgu. Dobrym pomysłem jest udanie się do najbliższego punktu Pay'n'Spray albo opuszczenie strefy poszukiwania wąskimi uliczkami.
Po wszystkim zadzwoni Billy i poleci spotkać się z pewnym kongresmenem, który ma robotę do zrobienia. Znajdziesz go naprzeciw Libertonian.
Stubbs - [S]
Politics - $3000
Thomas Stubbs III. Czy człowiek o tak szlachetnie brzmiącym nazwisku może mieć jakiekolwiek złe zamiary? Tak, o ile jest politykiem ;) Stubbs w dodatku jest tracącym politykiem, tracącym w oczach wyborców. Możliwe nawet, że nie zostanie wybrany na kolejną kadencję! Trzeba coś z tym zrobić. Wiadomo, że jeden z największych wzrostów poparcia gwarantuje tragedia, szczególnie osobista. Problem pojawia się jednak, gdy tragedia nie przychodzi sama. Szczęściu trzeba dopomóc, prawda? Nasz nowy pracodawca doskonale o tym wie i uznał, że gdy jego wujowi przydarzy się drobna kontuzja, pozytywnie wpłynie to na wysokość słupków w statystykach. Zwłaszcza, gdy wiadomo, że wujek powodzenia w wyborach swojemu krewniakowi nie życzy. A tak się składa, że za moment ląduje śmigłowcem na Francis International Airport.
Pan Stubbs wyposaży Johnny'ego w wyrzutnię rakiet, jednak reszta już należy do naszej inwencji. Akcja ma być przeprowadzona sprawnie i ma wyglądać najlepiej na atak terrorystyczny. Wszak serca amerykańskich wyborców są szczególnie wyczulone na takie zajścia. Do zadania możemy podejść na dwa zasadnicze sposoby: albo zestrzelić helikopter zanim ten dotknie ziemi, albo zaatakować konwój w drodze z lotniska. Tak czy siak, spowodujemy nie lada zamieszanie i z pewnością zwrócimy na siebie uwagę nie tylko stróżów prawa. Oczyszczenie się z zainteresowania tychże pozytywnie zakończy misję, a na nasze konto wpłynie kolejny przelew.
Off Route - $5000
Stubbs zadowolony ze sprawności poprzedniej akcji przeprowadzanej przez Johnny'ego ma dla niego kolejne zadanie. Tym razem chodzi o wyborców, za którymi trzeba się wstawić. Niestety kilku z nich, hojnie do tej pory finansujących kampanię pana kongresmena, zostało zatrzymanych pod śmiesznym zarzutem oszustwa podatkowego. Pomyślałby kto? Grupa przetrzymywana jest obecnie na komisariacie LCPD w północnym Alderney. Za moment wyjadą stamtąd strzeżonym autobusem w stronę więzienia stanowego znajdującego się na samym południu wyspy.
Również w tym przypadku mamy dwie opcje przejęcia transportu. Można sposobem "na bezczelnego" wtargnąć na teren komisariatu i wybić całą zmianę pracujących tam akurat policjantów, albo poczekać aż bus opuści mury aresztu i załatwić sprawę po drodze. Wybierając sposób drugi musimy jeszcze zatrzymać pojazd. Najlepszym na to sposobem jest zastrzelenie kierowcy przez szybę - nie jest kuloodporna. Przy okazji powinniśmy ranić drugiego strażnika. Kiedy przejmiemy autobus zobaczymy jeszcze przerywnik, a później - jak zwykle - pozostaje nam zgubić pościg. To może okazać się dość trudne, bowiem nie możemy jechać do Pay'n'Spray, a i sam bus rewelacyjnych osiągów nie ma.
Gdy pozbędziemy się ogona, kierujemy się na południe do opuszczonej przystani, gdzie autobus zostanie zatopiony i skąd nasi przykładni obywatele odpłyną podstawionymi łodziami.
Billy - [B]
This Shit's Cursed - $0
Okazało się, że heroina rąbnięta z kryjówki Angels of Death należała do Triady. AoD nie omieszkali poinformować swoich żółtych przyjaciół, że teraz nasz gang jest w posiadaniu towaru i Azjaci oczekują jego zwrotu. Miejscem spotkania jest Chinatown na Algonquin, więc wszystko odbędzie się na terenie wroga. Plan Billy'ego, jak można się domyślić, polega na skopaniu członkom Triady tyłków, ale Jim ma lepszy pomysł - dlaczego nie sprzedać im ich własnego prochu?
Na miejscu okazuje się, że ta idea nie przypadła do gustu drugiej stronie transakcji i spotkanie kończy się strzelaniną, a przedstawiciele Triady uciekają z torbą wypchaną heroiną. Cóż. Znowu musimy wydostać się z budynku pełnego wrogów. Przebijamy się powoli na sam dół razem z Jimem. Nie wiedzieć czemu Billy i Brian, którzy mieli ubezpieczać Johnny'ego odnajdują się dopiero na końcu - Billy zostaje zgarnięty przez przybyły na miejsce patrol policji, a Brian dzwoni po chwili z informacją, że... czeka za rogiem. Gdy wraz z Jimem docieramy do miejsca, w którym czekają motocykle, Brian nie kryje irytacji aresztowaniem szefa The Lost i oczywiście insynuuje, że to Johnny go wystawił glinom.
Od tej pory ponownie przejmujemy dowodzenie w grupie. Nie pozostaje nic innego jak wrócić do klubu.
Ashley - [A]
Coming Down - $0
Tę misję uruchamia telefon od Ashley, byłej dziewczyny Johnny'ego (aczkolwiek nadal bliskiej jego sercu). Panienka znowu popadła w kłopoty z narkotykami. Jest w apartamencie na starym blokowisku w północnym Algonquin i obawia się, że ktoś chce ją zabić. Jak rycerz na białym koniu podążamy na ratunek.
Po wejściu do budynku udaj się schodami na pierwsze piętro. W korytarzu po prawej stronie stoi uzbrojony dealer. Kiedy się go pozbędziesz, wejdź do strzeżonego przez niego mieszkania i wybij wszystkich znajdujących się w środku. W pokoju, w którym leży Ash czeka jeszcze dwóch uzbrojonych ćpunów, których nie widać z przedpokoju. Uważaj, jeden ma shotguna. Kiedy już rozprawisz się z wszystkimi, zbierz pozostawioną kasę i idź pogadać z Ashley. Zapamiętaj wszystkie przyrzeczenia, że to już ostatni raz, i że pójdzie na odwyk, bo usłyszysz je jeszcze nie raz ;)
Odwieź dziewczynę do jej domu niedaleko klubu The Lost, aby zakończyć misję sukcesem.Jim - [J]
Hit the Pipe - $2000
Malc z klubu Uptown Riders ma nowe dojście do ładunków wybuchowych. Jim uważa, że może to być dobry sposób na odsunięcie AoD od interesów na dłuższy czas.
Otrzymasz 25 bomb, którymi można miotać podobnie jak granatami. Użyj ich do wysadzenia krążących po mieście trzech vanów należących do wrogiego gangu. Oczywiście można próbować wyrzucać ładunki przed pojazdami i liczyć, że w momencie eksplozji furgonetka znajdzie się nad nimi, ale sensowniejszym (i szybszym) wyjściem wydaje się być wcześniejsze zatrzymanie celu przez odstrzelenie kierowcy. Trzeba też uważać na uzbrojonych pasażerów, którzy nie zawahają się użyć swoich pukawek.
Od tej pory w trudnych chwilach możesz dzwonić po wsparcie ogniowe ze strony braci.
End of Chapter - $2000
Johnny spotyka się w dokach z Brianem rzekomo chcącym zawrzeć rozejm. Na miejscu okazuje się jednak, że zamiary giermka Billy'ego są zupełnie inne i oskarża on Klebitza o zdradę szefa. Ostatecznie wywiązuje się strzelanina.
Ludzie Briana krążąc na motocyklach wokół Johna i lojalnych wobec niego członków The Lost ostrzeliwują ich z każdej strony. Gdy pozbędziesz się wszystkich przeciwników przyjdzie czas na drugą falę. Pojawią się jeszcze dwa motocykle i dwa vany, z których wysypią się kolejni napastnicy.
Pozostali przy życiu kompani Briana zaczną uciekać na motocyklach. Musisz zdjąć wszystkich. Niestety wkrótce po rozpoczęciu pościgu uciekinierzy rozdzielają się, więc po wyeliminowaniu jednych będzie trzeba czasem przejechać dłuższy odcinek, aby dogonić innych. Brianowi tym razem udaje się nawiać.
Bad Standing - $2000
Czas zrobić z Brianem porządek. Ray daje Johnny'emu cynk dotyczący miejsca, w którym ukrywa się Brian i oczekuje w zamian uporządkowania spraw gangu w imię dobra prowadzonych interesów. Zbierz chłopaków i jedźcie do kryjówki przy Emery Street.
Do zadania można podejść na dwa sposoby. Albo szturmując budynek i dopadając cel na piętrze, albo zmuszając go do wyjścia poprzez użycie granatu lub innej podobnej broni. Jeśli wolisz strzelaninę wybierz pierwszą metodę. Jeśli chcesz rozstrzygnąć wszystko szybciej i jesteś w stanie odstrzelić Briana, gdy będzie próbował uciec, wybierz sposób drugi. Pamiętaj jednak, że może Ci się to nie udać i konieczne będzie podjęcie pościgu autostradą.
Trzymając Briana na muszce dostajesz wybór. Możesz pozbyć się go raz na zawsze wykonując egzekucję lub możesz darować mu życie i spotkać go w przyszłości ponownie jako jednego z przechodniów.
Wersja alternatywna by mtz: Istnieje również trzeci sposób na pozbycie się Briana, wymaga jednak drobnych przygotowań. Dzwoń do Terry'ego i z zaoszczędzonych pieniędzy zakup snajperkę - założę się, że do tej pory się w nią nie wyposażyłeś, bo zwyczajnie nie była do niczego potrzebna. Jedź na przyszłe miejsce zbrodni - naprzeciw kryjówki Briana zauważysz walący się budynek. By dostać się na jego dach musisz wspiąć się po sąsiadujących z nim kontenerach. Z góry widok na dom zdrajcy jest doskonały, Jeremy nie stoi jednak jak ciele obok okna - przechadza się tam i z powrotem rozmawiając przez telefon. Po chwili obserwacji będziesz już mógł wyczuć z jaką regularnością cel pojawia się przed szybą, zauważ, że nigdy jednak przed nią nie staje. Musisz pociągnąć za spust na ułamek sekundy przed tym, zanim Brian pojawi się w polu widzenia. Najlepiej celować nie w środek okna, a w jego prawą/lewą część - wtedy łatwiej trafić Jeremy'ego, gdy ten wychodzi z przeciwległej strony. Jeśli Ci się powiedzie, udowodnisz, że Johnny potrafi być równie subtelnym zabójcą jak Niko i unikniesz zbędnego rozlewu krwi. Jeden strzał, jeden trup.
Elizabeta - [E]
Heavy Toll - $0
Elizabeta chce żeby Johnny i Malc zajęli się grupą przewożącą towar przez most East Borough. Przekupili oni strażnika, więc nie muszą się przejmować kontrolą. Zabierz ekipę i jedźcie do punktu kontrolnego. Schowaj się za budką podczas, gdy Malc zdejmie strażnika.
Gdy nadjedzie konwój rozwal wszystkich uważając jednak na wóz przewożący towar. Przeciwnicy nie oddadzą tak łatwo transportu dlatego warto skorzystać na przykład z wyrzutni rakiet zanim zdążą wysiąść ze swoich samochodów.
Przechwycony wóz trzeba jeszcze odstawić do dziupli w Bohan.
Marta Full of Grace - $2000
Z Puerto Rico przyleciała właśnie Marta. Przemyciła nieco kokainy dla Elizabety, więc Liz chce żeby Johnny odebrał dziewczynę w lotniska.
Kiedy tylko dotrzesz na miejsce zobaczysz cutscenkę, w czasie której agent FiB zgarnia Martę sprzed wejścia. Trzeba ją odbić. Rozpoczyna się strzelanina. Zza osłony Johnny eliminuje kolejne hordy gliniarzy przybywające na miejsce zdarzenia. Nie siedź tam za długo. Wybij znajdujących się najbliżej policjantów i dorwij jakiś sprawny samochód nadający się do ucieczki. Bocznymi uliczkami przebij się przez obszar poszukiwań i odstaw Martę pod apartament Elizabety.
Shifting Weight - $3000
Jest Marta, jest koka. Teraz trzeba ją spieniężyć. Elizabeta chce żebyś udał się razem z Malc'iem i DeSeanem na miasto i sprzedał towar.
Po dojechaniu w wyznaczone miejsce rozpoczyna się transakcja. Nie kończy się jednak tak jakbyśmy chcieli i wywiązuje się strzelanina. DeSean odzyskuje kokainę, ale w oddali już słychać policyjne syreny. Skąd oni się tu tak szybko wzięli?
Tym razem prowadzi Malc, a Johnny osłania ucieczkę z siedzenia pasażera. Jest wybuchowo, bo masz do dyspozycji granatnik, którym jeden za drugim wysadzasz kolejne radiowozy. Pościg jednak trwa aż do południowego Algonquin. Po drodze trzeba jeszcze odpędzić dwa helikoptery i przejechać przez salon samochodowy przy Middle Park East (cutscenka). Staraj się sprawnie rozwalać ścigające Was jednostki tak, aby obydwa motocykle ucierpiały jak najmniej.
Ashley - [A]
Roman's Holiday - $0
Kolejne nawiązanie do fabuły GTA IV. Ash znowu wplątała się w kłopoty. Tym razem sprawa jest poważniejsza bowiem dziewczyna wisi kasę u Dimitrija Rascalova. W jej domu zjawia się dwóch drabów, których Johnny zastaje w domu Ashley po rozpoczęciu cutscenki. Chłopaki proponują układ: zapomną o całej sprawie pod warunkiem, że Johnny porwie Romana Bellica i dostarczy go we wskazane miejsce w Bohan. Nie ma wyjścia.
W zadaniu pomoże nam Malc, z którym spotkamy się w Algonquin. Stamtąd trzeba udać się do Broker, gdzie znajduje się "jaskinia hazardu", w której kuzyn Niko przegrywa swoje życie. Zaparkuj w wyznaczonym miejscu i zaczekaj na cel. Po dłuższej chwili Roman w końcu wychodzi i od razu zostaje zwinięty do samochodu.
W drodze do Bohan przedsiębiorczy Bellic może próbować dać nogę. Zatrzymaj wtedy szybko wóz i przyprowadź swoją ofiarę do ładu. Pamiętaj tylko by go nie uszkodzić - wystarczy użyć pięści, aby zmądrzał. W dalszej części podróży Roman nie powinien już sprawiać problemów. Jedź do zaznaczonego na mapie punktu i zatrzymaj się w wyznaczonym miejscu, aby zakończyć zadanie.
Ray - [R]
Diamonds in The Rough - $0
Ray namierzył transakcję w dokach i chce żeby Johnny przejął diamenty, które będzie wtedy kupował facet znany jako Gay Tony. Po cutscence dołącz do kolumny The Lost na moście Broker i razem udajcie się w kierunku portu.
Gdy zatrzymasz się w zaznaczonym miejscu rozpocznie się kolejna scenka. Wymiana zostanie przerwana strzelaniną, którą wywoła Johnny i jego ekipa. Gay Tony oraz jego ludzie szybko zwiną się do samochodów. Ścigaj limuzynę przewożącą diamenty i staraj się utrzymywać ją pod ciągłym ostrzałem jednocześnie uważając żeby samemu nie oberwać, ale też nie wypaść z drogi. Wóz jest dość wytrzymały dlatego trochę potrwa zanim uda się go podpalić. Gdy w końcu cel zostanie wyeliminowany podnieś diamenty z ulicy i udaj się z nimi do dwóch koszy na śmieci zaznaczonych na radarze.
Collector's Item - $10000
Ray próbuje spieniężyć diamenty ukradzione w poprzedniej misji dlatego ustawia spotkanie w Libertonian. Razem z Niko będziesz próbował opchnąć towar nowemu kupcowi. Gay Tony nie daje jednak za wygraną i przysyła swojego człowieka, aby ten odzyskał błyskotki. Ponownie dochodzi do ostrej wymiany ognia.
Musisz znaleźć sposób żeby wydostać się z muzeum w jednym kawałku. Korzystaj z licznych osłon, aby wyeliminować równie licznych przeciwników i przedostać się na dół do wyjścia. Na zewnątrz będą czekali na Ciebie ludzie Raya. Jest ich sporo i dysponują niezłymi pukawkami, więc schowaj się szybko za jakąś osłoną. Jeśli zostały Ci jeszcze jakieś bomby okażą się tutaj nieocenioną pomocą. W pewnym momencie niedobitki z drugiej strony barykady zaczną uciekać samochodami. Trzeba będzie ich dogonić i wykończyć.
Aby pomyślnie zakończyć misję zabierz kasę z wymiany do Jima.
Jim - [J]
Was It Worth It? - $0
Ray chce dostać z powrotem swoją kasę. Zwinął już Jima i torturuje go w podziemiach restauracji, a teraz chce jeszcze Johnny'ego. Członkowie The Lost to jednak twarde chłopaki i nie puszczają pary. Przy nadarzającej się okazji uciekacie.
Z Rayem nie ma żartów. Jedź do klubu po resztę ekipy. Kiedy tylko dotrzesz do Alderney odezwie się Ashley. Dowiadujesz się, że Ray jest naprawdę wkurzony. Wysłał za Tobą cztery wozy, w każdym czterech zabójców (punkty na radarze). Zadzwoń do Claya lub Terry'ego. Chłopaki urządzą w północnej części dzielnicy zasadzkę. Jedź tam i wspólnie rozprawcie się z nadjeżdżającymi wozami. Ostrzeliwujecie przeciwników z dachu znajdującego się na miejscu budynku. Jeśli masz pod ręką wyrzutnię rakiet, bomby lub inną mocną broń, nie wahaj się przed skorzystaniem z niej.
Kiedy zabijecie ostatnich przeciwników spotkaj się z Ash w klubie. Okazuje się, że Jim nie żyje. Dziewczyna tłumaczy Johnny'emu, że to wszystko przez Billy'ego i radzi zadzwonić do Stubbsa.
Stubbs - [S]
Get Lost - $7000
Stubbs czeka na Johnny'ego w klubie. Okazuje się, że Billy ma zostać świadkiem koronnym. Swoją wolność ma zawdzięczać fałszywym zeznaniom jakoby Johnny i Angus maczali palce w biznesie narkotykowym. Czas zrobić z nim porządek raz na zawsze.
Problem w tym, że przecież Grey siedzi w kiciu. Od czego jednak ma się przyjaciół? Spotkaj się z Terrym i Clayem pod budynkiem więzienia. Na tę specjalną okazję Terry oferuje bezpłatnie praktycznie nielimitowany arsenał, dlatego weź z jego wozu tyle broni i amunicji ile tylko będziesz w stanie unieść. Staraj się wybierać najmocniejsze zabawki. Powinieneś mieć ze sobą wyrzutnię rakiet, granaty lub inną broń masowej zagłady, aby zniszczyć bramę więzienia.
Kiedy już uzbroisz się po zęby, rozpocznij atak. Wysadzenie bramy spowoduje trochę zamieszania i na pewno zwróci uwagę służb mundurowych - na początku strażników i policjantów, ale zjawią się też ninja ze S.W.A.T. Nie pozostaje nic innego jak eliminować wszystkich po kolei starając się przy okazji, aby samemu nie oberwać, a i mieć oko na towarzyszy broni. Rozglądaj się uważnie dookoła. Przeciwnicy czają się za wszystkim za czym można się schować. Bierz z nich przykład i staraj się nie wychylać za bardzo. W miarę możliwości zbieraj amunicję pozostawioną przez trupy i podnoś zauważane apteczki. To, że nie doznałeś dużego uszczerbku na zdrowiu nie znaczy, że nie warto go uzupełniać.
Już za bramą czeka na Ciebie pierwsza fala mundurowych. Biegają w pobliżu swoich wozów, więc jeśli masz jeszcze w rękach wyrzutnię, zrób z niej użytek. Resztę dobij ze zwykłej broni.
Druga fala nadchodzi przy próbie okrążenia budynku lewą stroną. Zanim pobiegniesz za róg schowaj się za klombem na środku niewielkiego placu. Wybij wszystkich nadbiegających mundurowych i ruszaj dalej. Po drodze weź apteczkę przyczepioną do ujęcia wody.
Kilku gliniarzy chowa się za furgonetkami pralni w niewielkim zaułku. Ostrożnie z granatami/bombami, Terry i Clay mogli się trochę zagalopować ;) Kolejny przystanek znajduje się przy beczkach. Znowu trzeba skorzystać z osłony i cierpliwie eliminować przeciwników jednego po drugim.
Za ogrodzeniem czekają następni stróże prawa. Tutaj ponownie ustawione są klomby, za którymi możesz się ukryć. Za zakrętem w lewo wybij jeszcze kilku strażników. Powinieneś już widzieć żółty punkt kontrolny. Przybywają jednostki S.W.A.T.
Kiedy kończy się scenka przerywnikowa znajdujesz się ukryty za klombem. Na radarze widać nowe punkty symbolizujące pozycje S.W.A.T. Musisz pozbyć się wszystkich. Pomocna będzie wyrzutnia i bomby. Na pomoście przy wieżyczce i na samej wieżyczce stoi dwóch snajperów.
Kiedy wszyscy bohaterscy funkcjonariusze polegną, Twoim nowym zadaniem stanie się eliminacja Billy'ego. To już prawie koniec. Biegnij w prawo do czerwonej kropki zaznaczonej na radarze. W końcu go dorwałeś. Żadnej skruchy. Wyceluj z pistoletu i wykonaj egzekucję. Billy pada na ziemię. Czas się ewakuować, bo robi się zbyt gorąco. Biegnij za Terrym i Clayem do Waszych motocykli. Po drodze natkniesz się na jeszcze kilku odważnych klawiszy. Kiedy dosiądziesz Hexera jedź za swoimi kompanami prosto do wyjścia, a potem do klubu i obejrzyj ostatni przerywnik.
Materiał pochodzi ze strony https://www.gtathegame.net
Oryginał znajdziesz pod adresem http://www.gtathegame.net/?dz=213