Historia
GTAthegame
autor: sdr · data: 28.08.2004
2004
Pomysł na moją pierwszą stronę zrodził się jeszcze w grudniu 2003 roku. Nie wiedziałem dokładnie jaką stronę chcę robić. W styczniu 2004 światło dzienne ujrzał mój homesite, jednak nie byłem z niego zbyt zadowolony. Wtedy też postanowiłem, że stworzę serwis traktujący ogólnie o kolejnej części Grand Theft Auto. Jej tytuł nie był wówczas jeszcze znany, więc zakładając że będzie to numer czwarty wrzuciłem stronkę na konto w Interia.pl (12MB) i podpiąłem alias Grand.Theft.Auto.4.pl.
W późniejszym czasie zdałem sobie sprawę, że adres nie musi być aż tak przejrzysty, a wstukiwanie tylu kropek może kogoś nieźle zdenerwować :) Dlatego podpiąłem drugi alias (GrandTheftAuto.4.pl) żeby było wygodniej.
Kiedy pierwszego marca 2004 R* oficjalnie zapowiedziało, że kolejna część GTA będzie nosiła podtytuł San Andreas trzeba było dodać kolejny alias, aby bardziej kojarzył się z zawartością strony. Tak narodził się adres GTASA.w.pl. Przy okazji wstawiłem nowe logo i zmieniłem kolorystykę z różowo-vicecity'owskiej na szaro-sanandreas'ową.
Dwa miesiące później, pierwszego maja 2004 doszedłem do wniosku, że layout jest za prosty i wręcz... brzydki. Zmieniłem definitywnie wygląd serwisu. Był bardziej niebieski, miał nowe kolorowe logo i dwie kolumny menu. Zaczął bazować na pływających ramkach. Otrzymał także nowy, lepszy adres GTAthegame.tk, który z resztą funkcjonuje do dziś. Wiązała się z tym również kolejna zmiana nazwy serwisu - od tego momentu oficjalnie zwał się on GTAthegame. To wszystko jednak na nic. Po wystawieniu lay'a do oceny na GangstaForum[tm] zostałem totalnie zjechany. Praktycznie nikomu się nie podobał.
Nie minęły 3 dni, a serwis miał kolejny layout. Tym razem zintegrowany z wyglądem forum, które też tego dnia oficjalnie ruszyło. Forum było koniecznością. Taka nadeszła moda. Praktycznie rzecz biorąc każdy szanujący się serwis miał własne forum oddane do dyspozycji czytelników. Swoje oparłem na bardzo popularnym skrypcie phpBB2. Wymagał on szybkiego serwera z obsługą PHP, więc przerzuciłem serwis na konto Lycos'a. Dzieki temu uzyskałem darmowe PHP, bazę MySQL i 50MB.
Cały mój wysiłek nie przyniósł jednak zamierzonych efektów. Liczba odwiedzających stronę wzrosła nieznacznie, było tylko kilku stałych czytelników. Od nich też dostawałem maile z pochwałami i propozycjami za co jestem bardzo wdzięczny. Jeszcze przed wakacjami 2004 chiałem dodać na stronę materiały o Vice City, GTA III i starszych częściach gry jednak jakoś to nie wyszło. Nie zdążyłem wszystkiego zebrać. W czerwcu 2004 do redakcji serwisu jako pierwszy dołączył Qaqarotto. Opiekował się on działem poświęconym GTA III, zbierał do niego materiały i cały czas go rozbudowywał. Współpracował też z nami Tolkien. Niestety nie pracował a tylko współpracował czego efektem jest jego materiał o gangach w Vice City. Wciąż czekałem na nowych ludzi do redakcji.
Wrzesień 2004 - layout zmienił się nieznacznie w stosunku do poprzedniego. Ale jednak uległ zmianie. Przyczyną tego było przeniesienie stronki na silnik jPortal2 napisany w PHP. Do tego wszystkiego doszły długo oczekiwane działy o Vice City, trójce, GTA 2 i poprzednich. Po raz kolejny zmieniamy też logo. Teraz serwis jest bardziej interaktywny. Rośniemy w siłę. Możemy konkurować z innymi stronami o GTA, chcemy też współpracować z nimi i wprowadzać nowe elementy do serwisu. Do redakcji dołączyła nowa osoba. Norek pełnił u nas rolę felietonisty :) Podsunął mi świetny pomysł na gangsterską opowieść w odcinkach, którą to od września regularnie zamieszczaliśmy w dziale Teksty. Większości osób pomysł się spodobał i zaczęły wpadać częściej biorąc przy tym czynny udział w życiu serwisu oraz forum... W październiku rozpocząłem prace nad swoim pierwszym własnym silnikiem w PHP. W założeniach miał on zastąpić jP od nowego roku, jednak próba ta nie wypaliła :p2005
Początek roku 2005 okazał się kolejnym przełomem w życiu strony. Wzrosło znacznie zainteresowanie nią. Postanowiłem zrobić kolejny krok: wykupiłem domenę .net oraz komercyjny serwer. Niestety, sam rok nie był już tak przyjemny jak jego początek. Po jakimś czasie na serwerze zaczęły pojawiać się problemy, często był niedostępny po kilka godzin dziennie. W lutym zdecydowałem się na zmianę dostawcy z THC.net.pl na firmę, w której wykupiłem domenę - Netlook.pl. Dopiero tam strona zaczęła pracować stabilnie i bez przerw. Jednak, jak każdy wie, wszystko co piękne nie trwa wiecznie. GTG było tak oblegane, że zaczęło brakować transferu. Dokonałem upgrade'u konta, dokupiłem kilka GB przesyłu. Na niewiele się to zdało, bo i tak wkrótce znów zagroziła nam wizja zniknięcia z sieci. Na kilka dni przed końcem maja zostałem zmuszony do czasowego zamknięcia strony. Wiedziałem, że nie mogę w nieskończoność dokładać do tego interesu.
Postanowiłem starać się o sponsoring na serwerze Gry-OnLine.pl. Udało się - po kilku dniach otrzymałem pozytywną odpowiedź i konto 200MB (transfer nielimitowany). W tym samym czasie nadszedł moment na premierę GTG #4. Uznałem 1 czerwca za dobry punkt na restart :) Po raz pierwszy własny engine i nareszcie świeży design, całkiem odmieniony - ciemnoszary. Wszystko napisane od nowa. Aby całość dobrze ze sobą współgrała wymianie musiał ulec też skin forum. Robiony był na szybko i trochę niedbale :p Cóż, w niedługim czasie planowałem go poprawić (też nic z tych zamierzeń nie wyszło). Po jakimś tygodniu do głowy przyszedł mi szalony pomysł: "robię GTG5!". GTAthegame w wersji czwartej jakoś przebolało wakacje, podczas gdy na moim dysku już spoczywały zaczątki czegoś - w mojej opinii - rewolucyjnego. W projekt wtajemniczonych było tylko kilka zaufanych osób, a pozostali do ostatniej chwili nie mieli okazji niczego podejrzeć.
W październiku 2005 zaczęło mi się wydawać, że krąży nad nami jakieś fatum. Otóż, na pierwszy rzut oka niezawodny pro-serwer GOL'a zaczął nawalać. Momentem, w którym dałem sobie spokój był jeden z jesiennych weekendów kiedy to maszyna nas hostująca padła i nie wstała przez bodajże całe 2 dni. Dopiero poniedziałkowego poranka, gdy ktoś łaskawie zauważył przestój, wszystko wróciło do normy. No, ale nic - byliśmy tam za friko, więc nie zrzędziłem zbytnio. Nic nie meldując rozpocząłem poszukiwania kolejnego, mniej zawodnego sponsora. Tym bardziej była ku temu okazja, że piąteczka prawie gotowa :) Serwis MiastoGier.pl (wówczas Games.pl) otrzymał moją prośbę w pierwszej kolejności i... jako jedyny w ogóle odpowiedział. Za nasz profesjonalizm otrzymaliśmy 500MB i wiele dodatków. Tym sposobem 4 grudnia o 22:17, już na nowym serwerze, świat ujrzał efekt moich 6-miesięcznych zmagań z PHP i MySQL'em :p Choć ta wersja jest ostatnią i nadaje serwisowi końcowy kształt to osobiście uważam, iż wprowadziła na polską scenę powiew świeżości, a swoją innowacyjnością wyznaczyła niejako nowe kierunki. W mojej opinii stworzenie GTG5 było krokiem w dobrą stronę - i to takim milowym. Udostępniliśmy użytkownikom takie programy afiliacyjne jak Doughz czy Homie Project, oddałem do użytku własnoręcznie napisane forum, reaktywowane zostały stare podserwisy: Inter Global Films oraz nJOY... Zmieniło się wszystko. Czas do końca roku upłynął już spokojnie. W styczniu 2006 opublikowany został tysięczny news (21 I). Podjąłem się rozpoczęcia prac nad kolejnymi interesującymi modułami strony, a także kontynuacji dzieła Norka - GTA Story.2006
Na początku marca lothronik i mtz opublikowali pierwszy odcinek swojego serialu - The Hitlist, który wielu osobom bardzo przypadł do gustu, czego dowodem jest pierwsze miejsce w plebiscycie GTAR Awards 2. Z końcem maja w związku z rosnącą popularnością modu SA-MP utworzyliśmy (początkowo redakcyjny) klan multiplayer - GTG.Clan.
Szczególnie gorący dla GTAthegame okazał się okres letni. Właśnie w lipcu miały miejsce dwa najważniejsze dla strony w tym roku wydarzenia. Na początku miesiąca zorganizowaliśmy pierwszy konkurs, w którym do wygrania było GTA Liberty City Stories na konsolę PlayStation 2. Nagrodę ufundowaliśmy ja i lothronik. Oprócz gry, do zgarnięcia były też inne gadżety (Doughz, aliasy pocztowe, etc...). Kolejną lipcową atrakcją było uruchomienie pierwszego (i jak na razie jedynego) na polskiej scenie serwisu blogowego - My.GTG. Udostępniliśmy naszym Użytkownikom możliwość prowadzenia własniej mini-strony z opcjami pisania postów, prowadzenia galerii, zbiorów linków i tworzenia grup przyjaciół. Początkowo do wyboru były trzy gotowe skiny, jednak szybko dodałem możliwość tworzenia własnych na podstawie arkuszy CSS. W grudniu podjęliśmy współpracę z maystą i Jantem, autorami nowego, świetnie zapowiadającego się serialu Just Jazzy. GTG objęło patronat nad tą produkcją.2007
Luty poza kolejną rocznicą startu GTG przyniósł też trzecią odsłonę GTA Story. Tym razem za klawiaturę złapał mtz i stworzył wciągającą, (moim zdaniem najlepszą jak dotąd), 15-odcinkową historię w klimatach Liberty oraz Vice. 6 kwietnia wspólnie z lothronikiem uruchomiliśmy nasze najmłodsze dziecko - ochrzczony imieniem kikoo wortal poświęcony konsoli PlayStation 3 oraz grom dla niej dedykowanym. Naszą ambicją jest uczynienie z niego najpopularniejszego w Polsce serwisu growego związanego właśnie z tematyką PS3. Początek maja przyniósł kolejny w historii GTAthegame konkurs z nagrodami rzeczowymi. Tym razem do rąk naszych Użytkowników powędrowały trzy egzemplarze specjalnego, polskiego wydania Trylogii Grand Theft Auto zawierajacej części serii od I do III.
W połowie czerwca nasz serwis nawiązał współpracę z Jamszą, autorem pierwszej od wielu lat polskiej, wyśmienicie zapowiadającej się modyfikacji do Grand Theft Auto III - OpenTunnels. W ramach umowy partnerskiej GTG objęło produkcję swoim patronatem. Kilka miesięcy później na naszym serwerze została również otwarta oficjalna strona modu. OTM dodaje do mapy Liberty City czwartą wyspę, odkrywając tym samym tajemnicę skrywaną przez dwa nieczynne tunele Shoreside Vale. Wakacyjną przerwę na naszej stronie umilały ponownie teksty mtz'a, który zaprezentował wszystkim cztery dodatkowe opowiadania nawiązujące do historii przedstawionych w drugiej i trzeciej serii GS.
Jesień rozpoczęła się u nas wrześniowym konkursem dla blogerów. Użytkownicy wybierali najlepsze ich zdaniem blogi w dwóch kategoriach: najciekawszy blog oraz najciekawszy blog redakcyjny. Z końcem miesiąca do redakcji dołączyła świeża gwiazda polskiej sceny - chaos. Osobnik znany również jako Vegas, Aciuch czy kudlacz_pl zasłynął serią popularnych wywiadów ze sławami rodzimego półświatka GTA. Cykl ten był kontynuowany na łamach GTAthegame. W październiku (11.) po czterodniowej przerwie w działaniu strona została przeniesiona na nowy, własny serwer. Dotychczasowy sponsor gościł nas przez półtora roku.2008
W lutym zorganizowaliśmy całotygodniowy, urodzinowo-jubileuszowy konkurs. Łącząc czwarte urodziny GTAthegame z dziesięcioleciem serii Grand Theft Auto, postanowiliśmy rozdać naszym kochanym Czytelnikom stos gier - od trylogii zawierającej pierwsze trzy części serii, przez Vice City i San Andreas, aż po najnowsze Grand Theft Auto IV, do którego premiery wciąż pozostawało jeszcze kilka miesięcy. Konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem Użytkowników, w związku z czym bez problemu udało się nam rozdać wszystkie nagrody.
W kwietniu, we współpracy z innymi dużymi serwisami poświęconymi serii GTA w Polsce, zorganizowaliśmy pierwszą edycję ogólnoscenowego plebiscytu GTA Awards, który po trzech latach zastąpił znane z GTA Review głosowanie GTAR Awards. W głosowaniu, w którym wyłonieni zostali zwycięzcy, wzięło udział wiele osób z całej Sceny. Również nasza strona została wyróżniona w kilku kategoriach.
Maj upłynął pod znakiem GTA IV. Premiera gry wywołała ogromne zamieszanie, a potem... głuchą ciszę. Kto mógł grać ten grał, pozostali cierpieli w milczeniu ;) W tym samym miesiącu nasza baza materiałów wzbogaciła się o pierwszą w Polsce solucję do czwartej części serii, przygotowaną przez lothronika.
Maj to także zakończenie działalności przez niewątpliwie najważniejszą na polskiej Scenie stronę - _Zaibatsu. Może nie jest to bezpośrednio związane z GTAthegame, ale warto wspomnieć to wydarzenie, gdyż nierozłącznie wiąże się z historią Sceny.
Czerwiec przeszedł do historii z racji organizacji w Krakowie pierwszego, ogólnopolskiego zlotu Sceny - meet`gta 2008 - którego inicjatorem mieliśmy zaszczyt zostać. Spotkanie fanów odbyło się 28 dnia miesiąca. Była to słoneczna sobota, którą wielu spośród Uczestników z pewnością na długo zapamięta. W czasie zlotu rozdane zostały cenne upominki od firm Rockstar Games oraz Cenega Poland - oficjalnych partnerów meetingu. Na przyszły rok planowane jest kolejne spotkanie, na północy kraju.
Wrzesień to naturalnie druga już edycja letniego konkursu blogowego na My.GTG. W tym roku zmieniły się nieco zasady. Głosować można było przez dwa tygodnie, z przydziałem głosów na każdy tydzień. Ponadto pojawiła się dodatkowa kategoria - wybór redakcji, w której to zespół redakcyjny nagradzał wyróżniające się blogi. W połowie miesiąca uruchomiona została nowa sekcja sklepu, w którym od teraz można nabywać również materialne przedmioty. Na pierwszy ogień poszły smycze, vlepki i przypinki z logo LCPD. GTG Original Stuff zakupić można za zebrane punkty jak i za PLN.
W listopadzie redakcyjne szeregi zasilił Lazlow, który wcześniej zdążył zrobić już zawrotną karierę w świecie GTA redagując zaprzyjaźnione GTA Review oraz organizując przeróżne konkursy.2009
Na samym początku roku banan z GTA Review ruszył z bardzo ciekawym konkursem, w którym użytkownicy rywalizowali o jeden z dziesięciu poradników do GTA IV od BradyGames. W zabawie uczestnicy odpowiadali na 12 pytań, a w drugiej edycji podsyłali jak najciekawsze screeny z rozgrywki w GTA IV.
Luty i marzec upłynęły pod znakiem premier "The Lost and Damned" oraz "Chinatown Wars". Nie można zapomnieć też o eventach multiplayer w GTA IV organizowanych przez Rockstar Games, które na dobre zmieniły scenę wieloosobowej rozgrywki.
Luty to również piąte urodziny strony, które w natłoku nowych informacji brutalnie zepchnięto na drugi plan. Ruszyliśmy z nową zabawą - "Loterią". Spośród puli dostępnych losów użytkownicy wybierają kilka liczb i czekają na losowanie. Ten któremu się poszczęści zgarnia pulę. Dzień później ruszyliśmy z konkursem w którym do wygrania było 2100 Microsoft Points / jeden miesiąc Xbox Live Gold i trzy komplety GTG Stuff + $50 + trzy aliasy pocztowe @gta.lc/vc/lv. Wystarczyło odpowiedzieć na pytanie "Jak potoczyły się dalej losy głównego bohatera Grand Theft Auto III?" i dopisać kontynuację fabuły gry.
W marcu napisany został dwutysięczny news, a także rozpoczęły się przygotowania do drugiej edycji meet`gta 2009 organizowanej przez nasz serwis.
Wczesne lato przyniosło smutną informację o zakończeniu działalności zaprzyjaźnionego GTA Review, jednego z najchętniej odwiedzanych serwisów na temat serii GTA. Nastąpiło to dokładnie rok po zamknięciu _Zaibatsu. Na szczęście pomimo tego zawartość GTA Review pozostała dostępna dla "przyszłych pokoleń".
W lipcu udało się w końcu stworzyć pierwszą modyfikację do GTA IV, a także napisana została aplikacja OpenIV umożliwiająca ingerencję w grę. Od tej pory zaczęło się pojawiać mnóstwo nowych modów. Pod koniec miesiąca opublikowano pierwszą wersję spolszczenia do "czwórki", nad którym wytrwale pracowały ekipy GTAPOLSKA oraz PLProjekt.
28 sierpnia odbyła się druga edycja meet`gta. Tym razem spotkaliśmy się w Warszawie w nieco większym gronie niż ostatnio. Podobnie jak w ubiegłym roku zostały rozdane upominki ufundowane przez firmy Rockstar Games oraz Cenega Poland.
Jesień to także kolejna edycja naszego blogowego konkursu, w którym użytkownicy wybierali najciekawszy blog oraz najciekawszy redakcyjny blog. Pojawiła się nowa kategoria "wybór redakcji", w której Redakcja w tajnych głosowaniach wybierała najlepiej prowadzony blog.
We wrześniu również uruchomiliśmy oficjalne konto GTAthegame na Twitterze.
Październik obfitował w ogrom informacji związanych z premierą drugiego dodatku do GTA IV. Nowe wiadomości, screenshoty, a także filmiki były na porządku dziennym. Uruchomiliśmy kolejny konkurs, w którym do wygrania była świeżutka kopia "Chinatown Wars" na platformę PSP. Już tydzień później, wraz z premierą "The Ballad of Gay Tony" ruszyliśmy z następnym konkursem w którym do wygrania był komplet obu dodatków do GTA IV na konsolę Xbox 360 zatytułowany "Episodes From Liberty City".2010
W styczniu "Chinatown Wars" zostało wydane na mobilne platformy Apple, a dodatki do GTA IV zostały oficjalnie zapowiedziane na PC i PlayStation3. Obie te gry pojawią się już 30 marca jako "Episodes From Liberty City" zarówno w wersji cyfrowej jak i pudełkowej.
W lutym, z okazji kolejnych urodzin GTG wystartowaliśmy z najtrudniejszym w dziejach konkursem, w którym do wygrania był egzemplarz Grand Theft Auto IV na PC. Aby go zdobyć wystarczyło napisać ciekawsze życzenia urodzinowe.
Po długich miesiącach oczekiwania i małym poślizgu, w kwietniu "Epizody" zawitały w końcu na PlayStation 3 i PC. Z tej okazji queue wystartował z inicjatywą "Wieczór z Epizodami". Uruchomił specjalny blog, na którym wraz z innymi członkami redakcji dzielił się wrażeniami z rozgrywki.
We wrześniu pojawiła się informacja o planowanym powstaniu europejskiego oddziału Rockstar Warehouse. W Polsce natomiast dwóch sympatyków gry Grand Theft Auto: San Andreas - Rafi i Koni postanowiło wykorzystać motyw przewodni gry i zaprezentować ciekawy mixtape. Do tego dobrego i niezapomnianego beatu dołączyli naprawdę chwytliwy polski tekst związany oczywiście z fabułą gry.
Pod koniec roku Rockstar wystartował z kolejnym konkursem w którym do wygrania był komputer klasy PC w eleganckiej obudowie. Każdy kto chciał zgarnąć taki sprzęt musiał nakręcić i zmontować najciekawszy klip w "Epizodach". Odbyły się trzy edycje tego konkursu i spowodowały one znaczy rozwój sceny filmmakerskiej. Zarówno w Polsce jak i na świecie zaczęło powstawać wiele ciekawych produkcji nakręconych z użyciem gry.2011
W Polsce zaczęły powstawać krótsze i dłuższe machinimy. Niektórzy szli jeszcze o krok dalej tworząc różnego rodzaju seriale. Scena zrzeszająca film-makerów miała się całkiem nieźle. W przeciwieństwie do nas. W styczniu na GTAthegame został pobity dość niechlubny rekord dwóch newsów w miesiącu ;)
Zrehabilitowaliśmy się przy okazji siódmych urodzin serwisu. Na stronie ruszył konkurs, w którym to zwycięzca sam mógł wybrać sobie nagrodę, a także mógł wywrzeć wpływ na przyszłość GTG poprzez propozycję ulepszenia, która została wkrótce zrealizowana. I takim sposobem pojawiła się możliwość ustawienia własnego tła strony, a także wystartował nowy serwis mobilny przystosowany do nowej generacji telefonów i urządzeń z ekranem dotykowym.
W marcu pojawiła się długo oczekiwana pełna polonizacja do GTA IV. Po kilku napotkanych przeszkodach projekt zdołał doprowadzić do końca zespół Iron Squad, z którym w międzyczasie nawiązaliśmy relacje partnerskie. Rozpoczęły się także prace nad polonizacją dodatków "The Lost and Damned" oraz "The Ballad of Gay Tony".
Prawdziwą październikową bombą okazała się informacja o premierze Grand Theft Auto III 10th Anniversary Edition na urządzeniach mobilnych z okazji jubileuszu 10-lecia gry.
Data 25 października 2011 roku przeszła do historii. Tego dnia Rockstar Games oficjalnie ogłosił Grand Theft Auto V. Po miesiącach zastoju wystartowaliśmy z nowym konkursem, w którym za poprawne wytypowanie miejsca akcji nowej gry zaoferowaliśmy właśnie GTA V.
Tydzień później ukazał się pierwszy zwiastun i wszystko stało się jasne. Nowe GTA zabierze nas do współczesnej wersji Los Santos bazującego na prawdziwym Los Angeles. W naszym konkursie udział wzięło wiele osób, wielu użytkownikom również udało się wytypować poprawną odpowiedź, więc konieczne było przeprowadzenie losowania. Dzień później wystartowaliśmy z kolejną zabawą, w której główną nagrodą ponownie był egzemplarz Grand Theft Auto V. Tym razem konkurs polegał na poprawnym wytypowaniu daty premiery gry.
Po chwilowym szale związanym z nowościami przyszedł kolejny okres zastoju. Do akcji znów wkroczyli modderzy. Polska ekipa przygotowała zestaw misji do GTA: San Andreas zatytułowany "It Never Ends" i będący kontynuacją fabuły gry, a ekipa Iron Squad wydała finalną i poprawioną wersję polonizacji "The Lost and Damned". Pojawiły się także wersje San Andreas oraz Vice City uruchomione na silniku RAGE.2012
W 2012 rok weszliśmy równie imprezowo co w noc sylwestrową. Postanowiliśmy ruszyć z całorocznym konkursem z okazji 15-lecia serii Grand Theft Auto, 10-lecia GTA: Vice City oraz 8 lat serwisu GTAthegame. W konkursie użytkownicy serwisu wybierali to co ich zdaniem było najlepszego w różnych aspektach serii GTA, a później brali udział w losowaniu cennych nagród. W puli znalazły się m.in. gry, gadżety i dodatkowe punkty za aktywność.
W styczniu zapoczątkowaliśmy serię spotkań multiplayerowych na wzór tych organizowanych przez Rockstar. Stanowiły one niepowtarzalną okazję do wspólnego spotkania w sieci i dokopania redakcji oraz pogawędzenia przy dobrej zabawie.
Luty to kolejne urodziny naszego serwisu. Z tej okazji po raz trzeci z rzędu uruchomiliśmy konkurs, w którym do wygrania była dowolna gra wybrana przez zwycięzcę. Tym razem należało poprawnie wskazać liczbę newsów, które ukazały się od początku istnienia strony. Z okazji urodzin odbył się również drugi multiplayerowy event organizowany przez redakcję GTG.
W marcu ukazała się także finalna wersja polonizacji ostatniego dodatku do GTA IV - "The Ballad of Gay Tony", nad którą przez ostatni rok pracował zespół Iron Squad. Również w tym miesiącu odbyła się trzecia edycja naszych eventów multiplayer, które na dobre zagościły w comiesięcznym kalendarzu rozgrywek.
Temat Grand Theft Auto V został zepchnięty na drugi plan przez wydanego w maju Maksa Payne'a 3. Nowe informacje i obrazki zaczęły pojawiać się dopiero w wakacje - w lipcu dostaliśmy garstkę wiadomości i dwa pierwsze screeny, a w sierpniu paczki obrazków z gry zatytułowane "Transport", "Biznes" i "Czas wolny".
W październiku świat obiegła kolejna wybuchowa informacja o premierze GTA: Vice City 10th Anniversary Edition na urządzeniach mobilnych. Pojawiło się również całe mnóstwo nowych zapowiedzi i informacji o GTA V, a także drugi zwiastun. Sama gra została zapowiedziana na wiosnę 2013. Od kilku lat to właśnie jesień upływa pod znakiem dobrych informacji o GTA.
W listopadzie został wykupiony tysięczny los w naszej loteryjnej zabawie. Ponieważ lubimy świętować, szybko ruszyliśmy z kolejną hazardową zabawą - kumulacją bazującą na popularnym totolotku.
W grudniu Rockstar Games opublikował nieznane wcześniej materiały przedstawiające proces produkcji Grand Theft Auto: Vice City. Zobaczyć mogliśmy nowe szkice postaci, wykorzystywane techniki animacji, rendery miasta oraz kilka dźwięków. Z kolei u nas zakończył się całoroczny plebiscyt Best of GTA. Spośród uczestników wszystkich edycji wylosowaliśmy kolejnego szczęśliwca, który nie będzie musiał się martwić o swój egzemplarz GTA V.
Pod koniec roku szeregi redakcyjne zasilił Ronin, który zabrał się za uzupełnianie działów na stronie. Reaktywowany został również cykl scenowych multiplayerowych spotkań.2013
Nowy rok rozpoczęliśmy w równie dobrych nastrojach co poprzednio. W końcu GTA V miało ukazać się już za kilka miesięcy, a i w miarę często pojawiały się nowe artworki, screenshoty czy informacje. Niestety pod koniec miesiąca okazało się, że premiera gry została przesunięta na 17 września.
Znów nastała cisza, a w ciszy dobrze ogląda się filmy. Pojawiały się kolejne machinimy i seriale takie jak "Force of Engines" czy "Purify", a i redakcja zabrała się za montowanie filmików z rozgrywek multiplayer.
W lutym z okazji dziewiątych urodzin serwis został nieco odświeżony. Pojawił się dynamiczny top i wprowadziliśmy kosmetyczne poprawki innych elementów strony. Profile użytkowników z kolei wzbogaciły się o informacje ułatwiające dodanie do znajomych w Social Clubie, Xbox Live, PSN, Steamie oraz Xfire.
Na początku marca wspólnie z ekipą GTA Multiplayers zorganizowaliśmy kolejny scenowy multiplayer event, podczas którego zanotowaliśmy naprawdę wysoką frekwencję.
Oto dzieje GTAthegame. Wierzymy, że to coś więcej niż zwykły portal czy klub dla osób o podobnych zainteresowaniach. Nie można tego opisać jednym słowem. Aby zrozumieć trzeba stać się integralną częścią naszej społeczności i aktywnie włączać się w jej życie. Trzeba to poczuć.
Tekst zmontowali sdr (2004-2008) oraz chaos (2009-2013).
Materiał pochodzi ze strony https://www.gtathegame.net
Oryginał znajdziesz pod adresem http://www.gtathegame.net/?dz=1