Raptem trzy dni temu pisaliśmy o nominacji jaką Grand Theft Auto VI otrzymało w plebiscycie The Game Awards, tymczasem zaledwie kilka godzin temu swoje rozstrzygnięcie miał inny, nie mniej ważny plebiscyt.
Czwartkowego wieczora w Londynie odbyła się gala rozdania nagród 42. plebiscytu Golden Joystick Awards. Pośród wielu kategorii oraz nominowanych nie zabrakło ogromnie wyczekiwanego przez graczy Grand Theft Auto VI, które zwyciężyło... właśnie dlatego ;)
Nagrodę w imieniu studia odebrał z rąk Hollie Bennett jeden z twórców, który w krótkich słowach podziękował za wyróżnienie.
Dziękuję bardzo za tę niesamowitą nagrodę. Również ogromne podziękowania dla wszystkich fanów. Oczywiście bez ich wsparcia (nie byłoby to możliwe - przyp. red.), są dla nas najważniejsi i wiele dla nas w Rockstar znaczą. Nad Grand Theft Auto VI pracuje niesamowita liczba osób robiących niesamowite rzeczy. Absolutnie oszałamiające rzeczy, więc to prawdziwy zaszczyt móc tu przyjść i przyjąć tę nagrodę w imieniu ich wszystkich. Chciałbym żeby było nas tu więcej. Dziękuję bardzo wszystkim i czekajcie na więcej. Dziękuję.
Razem z GTA VI w kategorii Most wanted game nominowanych było jeszcze kilkanaście innych tytułów: Hollow Knight: Silksong, Fable, Death Stranding 2: On The Beach, Doom: The Dark Ages, Light No Fire, Exodus, Indiana Jones and the Great Circle, Monster Hunter Wilds, Sid Meier's Civilization VII, Mafia: The Old Country, South of Midnight, Clair Obscur: Expedition 33, Slay The Spire 2, Assassin's Creed Shadows, Deadlock, Kingdom Come Deliverance 2, Atomfall, Skate oraz Ghost of Yotei. Było ciasno.
Całą galę, wraz z zaznaczonym fragmentem poświęconym nagrodzie dla Grand Theft Auto VI, możecie obejrzeć powyżej.
Do wykręcenia 20 bilionów GTA$ w trwającym w GTA Onlinewyzwaniu napadów jeszcze daleko, trzeba więc zacząć trochę mocniej cisnąć. W tym tygodniu do gry wchodzą oryginalne napady i nie tylko.
Premie
250k GTA$ za ukończenie Nalotu na farmę Cluckin' Bell.
2x GTA$ i RP w finałach oryginalnych napadów.
2x GTA$ i RP w zleceniach kradzieży od KDJ-a i Sessanty.
2x GTA$ i RP w wyścigach Hotring.
2x GTA$ i RP w trybie Biegacz (Remiks).
SweterPacific Standard za ukończenie finału napadu.
Zniżki
30% zniżki na warsztat tuningowy, jego ulepszenia i remonty.
40% zniżki na apartamenty, ich ulepszenia i remonty.
40% zniżki na Casco.
30% zniżki na Jestera RR, Visione i Cyphera.
30% zniżki na Brawlera, Lynxa i Furore GT.
30% zniżki na Hydrę.
30% zniżki na kompaktową wyrzutnię EM z furgonetki.
Rozpoczęło się głosowanie w ramach tegorocznej edycji plebiscytu The Game Awards. W jednej z kategorii mamy swojego faworyta ;>
Most wanted
Chodzi oczywiście o GTA VI, które z dużym prawdopodobieństwem rozbije bank w kategorii Most Anticipated Game (najbardziej wyczekiwana gra). Nic jednak samo się nie zrobi, dlatego zachęcamy was gorąco do głosowania.
Swoje poparcie możecie wyrazić tutaj. Nie odkładajcie jednak tego przywileju na później, bo wyniki poznamy już za niespełna miesiąc. Ogłoszenie będzie miało miejsce w czasie uroczystej gali w Los Angeles, 12 grudnia.
Time to undock
Jeśli graliście w trylogię w wydaniu The Definitive Edition na Steam Decku z ekranem OLED, ale po ostatniej aktualizacji mieliście problem z uruchomieniem gry, mamy dobrą wiadomość. Pojawiła się już łatka naprawiająca błąd, o którym pisaliśmy w poprzedniej Pigule. Informację o poprawce na oficjalnej stronie wsparcia Rockstar odkrył PLTytus.
W międzyczasie, studio przyznało się już do kolejnego błędu, tym razem uniemożliwiającego ukończenie misji... Rozbijanie banku u Caliguli w GTA: San Andreas. Z tymczasowym rozwiązaniem możecie zapoznać się tutaj, a Rockstar obiecuje właściwą poprawkę wkrótce.
The Definitive Drama
Thomas Williamson, szef studia Grove Street Games odpowiedzialnego za premierowe wydanie GTA: The Trilogy - The Definitive Edition, odniósł się we wpisie na X do decyzji Rockstar o usunięciu z gier części wzmianek o oryginalnych twórcach. Wiemy już, że zniknęło przede wszystkim logo studia wyświetlane dotąd podczas uruchamiania gry oraz na ekranie startowym, czyli w miejscach eksponowanych. Natomiast wszystkie informacje o osobach zaangażowanych w produkcję, które pojawiały się w napisach końcowych, pozostały na swoim miejscu.
Niemniej Williamson w mało zawoalowany sposób wyraża swoje niezadowolenie ze zmian wprowadzonych listopadową aktualizacją.
Mówiąc czysto hipotetycznie: usuwanie informacji o pierwotnych twórcach w aktualizacji to po prostu chamskie posunięcie, zwłaszcza jeśli aktualizacja zawiera setki poprawek wprowadzonych przez tych samych twórców, do których gracze nie mieli dostępu przez lata.
Czyli że niby Rockstar celowo wydał skopaną wersję gry i czekał z udostępnieniem gotowych poprawek trzy lata? Coś tu się nie klei.
Shawn Fonteno, wcielający się w rolę Franklina w GTA V, gościł w środę na streamie KaiCenata. Jednak to nie on był gwoździem programu.
Here we go, again
Fonteno na wizji zadzwonił do swojego kuzyna... Young Maylaya, który to z kolei w GTA: San Andreas udzielił głosu CJ-owi. KaiCenat poprosił artystę o powtórzenie kultowej linii dialogowej z gry: Ah shit, here we go again. Efektu możecie posłuchać na klipie powyżej.
Fragment, w którym Young wypowiada słowa znacznie odbiega poziomem jakości od reszty rozmowy (in plus), ale może po prostu chłop się przyłożył. A może nie. Oceńcie sami.
Akcja rotacja
Już w najbliższy wtorek Grand Theft Auto V powróci do oferty PlayStation Plus. Gra będzie dostępna dla posiadaczy konsol PS4 i PS5 od 19 listopada w ramach pakietów Extra oraz Premium.
Natomiast za miesiąc z katalogu gier od Netfliksa wypadnie część trylogii GTA - The Definitive Edition. Jeśli posiadacie aktywny abonament, będziecie musieli pożegnać się z bezpłatnym dostępem do GTA III oraz Vice City na swoich smartfonach. Ostatni dzień żeby zagrać wypada w piątek 13 grudnia. San Andreas na razie pozostaje w ofercie.
Spray 'n' Play
Najnowsza aktualizacja GTA: The Trilogy - The Definitive Edition zbiera wiele pochwał od graczy pecetowych i konsolowych. Niestety tego samego nie mogą wyrazić posiadacze Steam Decka OLED, którzy po instalacji łatki... nie są w stanie nawet uruchomić gier.
Na szczęście Rockstar już pracuje nad naprawą problemu, a tymczasem na stronie wsparcia technicznego pojawiła się instrukcja zastosowania rozwiązania tymczasowego. Wszystko sprowadza się do wyłączenia obsługi DirectX 12 w opcjach uruchamiania.